IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Yup wat points and cash betreft (vgm alleen 5 of 10k).
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja points & cash kan je zeker doen, meestal staan er zelfs 3 opties voor points & cash. Dat is afhankelijk van hoeveel punten je wil spenderen en hoeveel punten je in jouw account hebt.
    Een upgrade is niet mogelijk, enkel leden met elite status (platinum, ambassador & royal ambassador) krijgen een eventuele upgrade als die beschikbaar is.
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Let wel: je hebt status bij IHG (Gold of Plat) en/of status bij IC (AMB or RA). Maar een Ambassador bij IC krijgt niet automatisch een upgrade als hij/zij bijvoorbeeld een Crown Plaza incheckt. Iemand dit ook Platinum is zal eerder de upgrade krijgen in een Crown Plaza dan een Ambassador bij IC.

    Wil niet te veel op de details ingaan nu, maar het zijn eigenlijk twee aparte programma`s onder de IHG vlag.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kreeg vandaag nog een mail van het IC Ambassador programma betreffende de volgende promotie terwijl die toch al een aantal dagen bekend is... Ze zijn niet echt vlot met communiceren van die promos per email blijkbaar.

    "As a valued Ambassador Member, we invite you to take advantage of this special offer when you purchase points today. Receive 60% more points when you purchase a minimum of 10,000 IHG® Rewards Club points between now and 18 August 2014."

    Niet dat het een interessante deal is, want 10000 punten kan je goedkoper scoren via de truuk van het boeken op points en nadien annuleren.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt, verkeerd verwoord van mijn kant, ik ben zelf Plat Amb, dus krijg bij beiden meestal een upgrade (indien beschikbaar).
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Met als grote verschil dat Gold/Plat te verdienen is met verblijven en Ambassador te koop is. Royal Ambassador is invitation only.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Inderdaad heb mijn Amb met punten gekocht, had massas punten gescoord met de Big Win en die omgezet in Ambassador lidmaatschap.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Iemand moet maar snel een IHG Loyalty handleiding schrijven - ik volg het allemaal niet meer :)
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als ik me niet vergis dan is ligt dat bij @LVO in de planning ;-)
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wist niet eens dat dat kon!
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Yes!
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Fijn :)
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Check de FAQ op http://www.ihg.com/intercontinental/hotels/gb/en/ambassador/faqs
    "The fee for new members for 12 months of membership is US $200. IHG® Rewards Club members may also purchase membership for 32,000 points. After 12 months, members can renew their membership for an annual fee of US $150."
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Interessante taxatie. Zou je de punten kopen dan zit je >300$.
     
  15. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ok dat is goed om te weten, ik ben bezig om mijn verblijf op malediven te sponsoren.

    doordat mijn aanstaande vrouw, ongeveer 140000 punten op haar zakelijk account heeft staan en deze kan doneren op mijn account.

    dat betekend dat ik meteen Platinum bent op basis van de minimaal 60000 punten, dan kunnen we iig een paar nachten overnachten daaro :)

    35,000 points per night
    30,000 points + ‎ ‎$ 40.00 USD per night
    25,000 points + ‎ ‎$ 70.00 USD per night
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als je de punten transferred tellen deze dan ook mee voor je status niveau? Maar de Malediven zijn niet verkeerd! Hopelijk bespaard Plat status je daar wat uitgaven, want het is wel duur!
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Overboeken gaat volgens mij via points.com, vaak zijn hier kosten aan verbonden.
    Daarbij vraag ik mij sterk af of je dan zo ook Platinum wordt, zou wel erg simpel zijn.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, verschil tussen award points en level points?
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Kost voor transfer van punten is $ 5 per 1000 punten... Ik zou het ook sterk vinden moest zij 60000 punten overzetten naar jouw account dat jij instant Platinum member wordt. Volgens mij kan je elite status enkel halen als je voldoet aan de minimum vereisten van het Gold of Platinum programma. Maar dit staat niet duidelijk in de FAQ op de IHG site. Beste wat je kunt doen is ofwel via de chat service op de IHG site checken, ofwel een IHG service center bellen. Ze zijn te bereiken op +44 871 226 1111 ofwel kan je ze mailen op [email protected] maar email kan langer duren. Ik zou gaan voor chat of foon, dan heb je onmiddellijk antwoord.
     
    LVH vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Een grote ergernis bij mij dit jaar was de IHG promo codes... In het begin van het jaar worden er massaal promo codes bekend gemaakt maar lang niet alle codes mag je gebruiken omdat ze bedoeld zijn voor een bepaald publiek. Zou er een manier zijn om van IHG te weten te komen welke codes er specifiek voor EMEA zijn of welke promo codes je kan en mag gebruiken?
     

Deel Deze Pagina