IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hallo,

    voor degenen die nog niet zo bekend zijn met het fenomeen van hotel punten sparen, proberen we in deze rubriek wat algemene informatie te verzamelen. Dit topic zal specifiek gaan over de IHG Rewards Club, IHG staat voor Intercontinental Hotels Group. Onder deze noemer vallen volgende hotels: Intercontinental, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Holiday Inn Resorts, Holiday Inn Club Vacations, Crowne Plaza, Hotel Indigo, Candlewood Suites, Staybridge Suites, Even Hotels en Hualuxe Hotels & Resorts.

    In de Benelux zullen voornamelijk de Crowne Plaza, Holiday Inn en Holiday Inn Express het best gekend zijn omdat deze het meeste voorkomen. Binnen deze hotel groep is het heel makkelijk om hotel punten te scoren en hierdoor een bepaalde status te bereiken wat de nodige voordelen met zich meebrengt.

    We gaan ons uiterste best doen om jullie hier een overzicht te geven van wat er allemaal mogelijk is aan de hand van tips & tricks en een aantal reviews van IHG hotels.

    Voor degenen die al interesse hebben, op deze link kan je makkelijk een account aanmaken (is gratis!): https://www.ihg.com/rewardsclub/gb/en/join/register#scmisc=wallet_register_6c

    Opgelet, elk hotel programma heeft z'n eigen gebruikersvoorwaarden, voor IHG kan je de NL versie vinden op deze link: http://www.ihg.com/hotels/nl/nl/global/customer_care/member-tc?PID=7304739&icdv=99613032

    En hier vind je de IVV.com IHG handleiding : http://ikvliegveel.com/ihg-rewards-introductie/

    Als er iemand vragen heeft, stel ze aub, we zijn hier om jullie te helpen :)

    Groeten,
    Lionell
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2014
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Dat scheelt weer!
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Absoluut, heb de komende maanden nog 8 reservaties staan om te voldoen voor m'n Platinum van volgend jaar :)
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Dat was toch al zo? Ik heb in het voorjaar een aantal reward nights geboekt en deze zijn allemaal als 'qualifying stay' meegerekend.
    Inderdaad een gemakkelijke manier om je weer opnieuw te kwalificeren voor Platinum! :)
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit was bij mij niet het geval bij een reward night boeking in het voorjaar :(
     
  7. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Sterker nog: ik had een boeking van drie reward nights en deze is drie keer gepost als drie nachten "overlapping stay" en dat waren totaal 9 'qualifying stays'!! Dat zal een foutje van het hotel zijn geweest...

    In een andere situatie had ik een award boeking bij Crowne Plaza in Hong Kong met mijn partner op naam van mijn partner. Het ontbijt werd echter gratis aangeboden voor één persoon (aangezien mijn partner ook platinum was). "That is a special benefit for our platinum members", zei het meisje bij de check-in. Toen ik meldde dat ik ook platinum member was, zocht ze mijn gegevens op in de computer en voegde die toe aan de boeking en ook ik kreeg het ontbijt gratis aangeboden.
    Tot mijn verbazing leverde ook deze overnachting een "overlapping stay" op met weer een qualifying night, ook al stond de boeking op een andere naam!

    Als je als tweede persoon op een boeking van iemand anders staat, kan het dus helpen om jouw IHG account ook te laten koppelen aan de boeking.
    Ik weet niet of ik nu geluk heb gehad, of dat dit echt zo werkt...
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zo, dat schiet op! Dat mocht mij ook wel eens gebeuren ;-) Ook triple points?
     
  9. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nou ja... 3x zero points is nog steeds niks... (was award boeking) :cool:
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Oeps ;-)
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Tikt lekker aan zo haha voor de elite night count, over 2 weken zitten we in Amsterdam voor een reward night.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    IHG mag gratis ontbijt wel invoeren als benefit voor Plats als het aan mij ligt. Zelfs midtier bij Hilton krijgen dat.
     
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Er is inderdaad veel vraag naar gratis ontbijt voor de Platinum members, ik denk niet dat we hier snel verandering in zullen zien.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    volgens mij is Hilton zelfs een van de weinigen (zo niet de enige?) die gratis ontbijt geeft aan Golds
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Marriott ook, in de clublounge als die er is en anders in het restaurant.
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Volgende week weer 2 IHG overnachtingen bij HI Express Sloterdijk, onze vaste stek als we naar Amsterdam gaan, points & cash boekingen. Ik ben benieuwd hoeveel punten ze gaan opleveren, zal niet denderend zijn, maar alle beetje helpen om aan die 60000 elite qualifying points te komen :)
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Vanaf maandag zijn de "pointbreaks" weer te boeken voor de periode van 28 juli tot 30 september 2014. Er staan deze maand ruim 160 IHG hotels op de lijst welke te boeken zijn voor slechts 5000 punten per nacht. Dit kunnen Holiday Inn Express hotels zijn, maar er staat regelmatig ook een Crown Plaza of Intercontinental hotel tussen (zoals nu het IC in Boekarest).

    Kortom, de moeite waard om de gaten te houden.

    http://www.ihg.com/hotels/us/en/global/redeem-rewards/pointbreaks

    Let op: maandag staan de nieuwe hotels pas online! Nu al wel te zien op:

    http://community.ihg.com/t5/Promotions/Point-Breaks/td-p/27691
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2014
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Jammer genoeg bijna elke keer geen hotels in de Benelux die mee doen.
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Iemand recente ervaring met het IC Boekarest? 5000 punten per nacht is niet veel.
    Geen idee of het de moeite waard is om een weekendje er naar toe te gaan?
     
  20. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    kan je bij igh ook point + cash boekingen doen?
    Of upgraden bij een standaard room met points?
     

Deel Deze Pagina