Iemand zin in een RTW Ticket puzzel?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Robinho, 26 jun 2019.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Op het moment ben ik aan het puzzelen hoe ik het goedkoopst een RTW ticket bij elkaar vind met in ieder geval de volgende bestemmingen;
    Singapore
    Melbourne
    Hobart
    Sydney
    Hawaii

    Vertrek en aankomst bij voorkeur Amsterdam en begin januari weg en eind februari terug.
    Ik kom met losse vluchten op ongeveer € 1.600,- uit, maar ik denk dat dit wel wat goedkoper kan.

    Wellicht weet iemand nog een aantal voordelige segmenten op dit traject of net een andere route?
    Hobart moet er iig inzitten en ik wil graag doorvliegen de wereld rond.

    Alvast bedankt voor de hulp!!

    Edit: We vliegen met een kind van 4,5 jaar dus we proberen overstappen te vermijden..
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2019
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet niet of dit voor minder dan 1600 te doen is: vind dat voor begin Januari een redelijke prijs. Zelf wilde ik rond begin Januari die kant opgaan (Australie) maar de tickets waren zijn vanaf Kerst tot eind Januari nog verschrikkelijk duur: die gaan pas in Februari omlaag.

    Zou in ieder geval niet de Jetstar flight van AUS - Hawaii pakken!
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Haha waarom niet?
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Goedkoopste wat ik zo 1-2-3 vind is:
    AMS/BRU-FRA-KUL-(SIN) met Condor (prima vlucht en Alaska punten). Zo'n 300 euro. Direct kan met SQ, goedkoopste is dan vlucht met een skipleg te kopen, bijvoorbeeld naar KUL of BKK. Zo'n 350.
    SIN-MEL met Scoot (omdat je graag directe vlucht wil). Zo'n 200. Kan goedkoper vanuit ander vertrekpunt.
    MEL-HBA los, paar tientjes
    (HBA)-SYD/MEL-HNL met JetStar. Even kijken welke route je het beste uitkomt, maar hoeft je niet meer dan 160-200 te kosten.

    HNL-EU is helaas erg duur. Wat ik persoonlijk zou doen is een 150-200 piek vluchtje naar LAX/SFO/SEA pakken, en dan met FB punten lekker in J naar AMS (slechts 53k en taxen).

    AMS-HNL moet zeker onder de 1000 lukken, met flexibele data al voor zo'n 750/800. Met wat meer overstappen misschien nog iets lager. Van daar is het wat spelen met de beste manier om thuis te komen.

    Altijd Momondo gebruiken om prijzen naar beneden te halen, meestal is de Duitse site het goedkoopste :)
     
    Daan3, Robinho en Sandor vinden dit leuk.
  5. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor je uitgebreide post!
    Vraagje;
    Die skipleg vlucht, werkt dat ook met ruimbagage? Of gaat die automatisch door naar eindbestemming?

    Zat inderdaad al te kijken om met FB punten LAX - AMS te doen! 35k Economy ook nog wel okay... Ben bang dat we in J met onze dochter er niet genoeg van kunnen genieten, maar is wel aantrekkelijk:)
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Alleen als je een overnight stopover weet in te plannen. Ik weet de regels van SQ niet uit mijn hoofd, maar over het algemeen willen maatschappijen bagage prima shortchecken als je eerst 24 uur in SIN bent. Wel even uitzoeken als dit heel belangrijk is.

    Ach, dochter lekker plat, dan hebben jullie ook een rustige vlucht! ;)
    Lijkt mij de punten waard, zeker gezien ze zo ontzettend simpel te verdienen zijn in NL.
    Let me know als je nog vragen hebt!
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Had jij toevallig een Skip Leg vlucht naar Singapore gezien voor die prijs? Krijg bij Momondo niet boven tafel.. Als ik tegen mijn vrouw zeg dat we geen koffer mee kunnen nemen wordt ze gek;)
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  8. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Makkelijkste is even Google Flights te gebruiken op de gewenste data. Dan op de wereldkaart kijken met vertrek Amsterdam, op Star Alliance zetten en wat spelen met bestemmingen rond Singapore. Dan zie je vanzelf welke bestemming met SQ via SIN het goedkoopste is. Vervolgens kijken of je een lange stopover kunt inbouwen. Goedkoopste die ik in de komende maanden zie is BKK.
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thx weer!! Ik ga puzzelen:)
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Haha, krijg ik dit bij de beste prijs:
    Boeken bij een reisbureau; Reisbureaus kunnen extra kosten in rekening brengen voor boekingen
    SQ 323, SQ 116
    € 362

    En dan klik je door kom je op Google met de zoekterm "Online Reisbureau"o_O
     
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    [​IMG]
     
  14. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    ITA met powertools aan de gang gekregen, eens kijken of ik de fare kan vinden!

    EDIT: Nee, nergens beschikbaar meer...jammer maar wellicht komt er snel weer zo'n mogelijkheid!
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2019
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Van Honolulu terug naar A'dam met FB miles in Economy 33k, das niet zoveel....alleen gaan ze dan via Seoul en ik wil via USA:(
     
  16. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Kan Adam - Singapore en Singapore - Melbourne Premium Economy vliegen voor €920,- p.p. met Singapore Airlines. Lijkt me wel een goede deal!? Als je daar veel miles voor krijgt..
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Prima deal, wel flink stuk duurder dan eco. Je krijgt 100% (aannemend dat het goedkoopste klasse is), dus zo'n 100/150 euro aan miles, afhankelijk waar je ze crediteert.
     
  18. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Steeds als ik 3 tickets zoek voor de vluchten AMS-SIN-MEL dan krijg ik hogere prijzen dan als ik er 1 of 2 zoek, terwijl er op de vluchten nog plek zat is...
    Zou het lukken om 2 tickets en op een ander scherm 1 ticket tegelijk te boeken?
     
  19. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Mogelijk zijn in de momenteel goedkoopste prijscategorie nog maar 2 tickets verkrijgbaar en behoort ticket nummer 3 tot een iets duurdere categorie
     
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nee, kan nooit goed gaan. Zulke simpele trucjes helpen je helaas niet om revenue management heen ;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina