Ideeën voor stopover AMS - EZE

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door petert, 6 dec 2019.

  1. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    In de periode april-juni 2020 willen mijn vrouw en ik op huwelijksreis gaan. De bestemming hebben we ook gekozen: Argentinië. Nou is er nogal wat verschil in ticketprijzen maar heb ik al mooie opties gezien via MAD of ATL. Mijn vrouw is niet zo'n reiziger/avonturier als ik dus vindt het op zich niet erg om een layover/stopover ergens te doen maar dan wél in een stad waar iets te doen is.

    Atlanta lijkt mij zelf weinig boeiend en Madrid zijn we regelmatig geweest dus dat wordt ook saai. Hebben jullie enige suggesties voor deze route?

    AMS-XXX-EZE ?

    Alvast bedankt :)
     
  2. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Rio?
     
  3. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dat had ik er wellicht even bij moeten vermelden: het liefst al wat verder op de terugweg - lees: Europees of Oostkust VS.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Rome FCO.
     
    petert vindt dit leuk.
  5. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb laatst ook een stopover gedaan in Rome op de terugweg vanuit EZE. Beviel uitstekend!
     
  6. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Heb je gekeken wat de mogelijkheden zijn?

    Delta tarieven zijn mileage based en een stopover is op de meeste tarieven mogelijk (al dan niet tegen kleine meerprijs). Daarmee zou je overal aan de oostkant van de States een tussenstop moeten kunnen maken, ook waar je normaal gesproken wat minder snel komt (bijv New Orleans).

    Air Europa laat ook gratis tussenstops toe. ASU, IGR of MVD zouden tot de niet alledaagse mogelijkheden kunnen behoren.

    Met AF/KL zou je tussenstops in Rio of Sao Paulo kunnen maken. Vervolgens met GOL verder.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een beetje zitten spelen met de verschillende tools maar moet zeggen dat ik waarschijnlijk nog niet ervaren genoeg ben want als ik een andere hub dan ATL pakte, dan schoot de fare flink omhoog.. wat doe ik fout? Of is Delta gewoon niet zo soepeltjes? Ik zat namelijk oa aan JFK te denken aangezien dat volgens mij ook een hub is van Delta maar wellicht is die route weer te populair?
     
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Er is een tijdje geleden een interessant tarief geweest in business class van MXP naar EZE. Heenreis via Amsterdam en Rio en terug via Amsterdam (bijna alles KL). Je kunt even proberen of er nog wat tussenzit voor jullie!
     
    petert vindt dit leuk.
  9. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    JFK zou goed moeten gaan, zeker op DL tarieven. Er kunnen meerdere issues zijn: bijvoorbeeld gebrek aan beschikbaarheid in het door jouw gekozen tariefbucket (al betwijfel ik dat zeer, gezien het feit dat je pas zoekt voor April Mei). Of je zoekt niet specifiek genoeg om de door jou gewenste resultaten te laten zien. Ik zie iig plenty DL opties via JFK met een base fare van €50 voor AMS-EZE.

    Misschien goed om ITA matrix te gebruiken en je even in te lezen hoe je complexere routes definieert.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2019
  10. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Matrix gebruik ik inderdaad al jaren maar ik moet zeggen dat complexe routes definiëren inderdaad nog niet per se mijn specialiteit is :D
     

Deel Deze Pagina