Ibiza run - DUS - AMS - MAD - PMI - IBZ

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door RickdeJong, 12 dec 2016.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen weekend met @ErikBenjamin de Ibiza run gedaan. Ondanks de verhalen die Erik van een ander forumlid heeft ontvangen is deze reis mij / ons erg goed bevallen!

    Op de heenreis hebben we geen enkele vertraging gehad en verliep alles erg soepel. De cityhopper tussen DUS en AMS biedt veel ruimte en de stoelen zitten goed. Jammer dat je in zo'n vliegtuigje maar erg kort zit =) De Boeing tussen AMS en MAD is gewoon niet prettig. Kleine zit, weinig ruimte. Wel is de service van KLM in mijn ogen gewoon goed (op beide vluchten).
    IMG_2822.JPG
    De vlucht (heen) tussen MAD en PMI zaten we in een vrijwel lege Airbus (A330, volgens mij). Vrijwel geen service, maar genoeg ruimte om een lekker plekje te zoeken. Terug verliep die vlucht in een Embraer 195. Die zat, over het geheel genomen, het best. Wat een relaxte stoelen en wat een ruimte!

    De vlucht tussen PMI en IBZ is met een propellor vliegtuig. Voor mij de eerste keer in een dergelijk toestel, maar ook dit is goed bevallen. Wederom veel ruimte en comfortabele stoelen.

    De terugreis was eveneens vlot. Enkel een uurtje vertraging in Madrid, maar gelukkig geen vervolg-vertraging in AMS. Daar konden we dus vlot doorlopen. Of je nu in AMS een uur extra wacht of in MAD, maakt uiteindelijk niet uit.

    Overall een prima run. Ik zou 'm persoonlijk niet ieder jaar een x-aantal keer willen doen, maar zo een keertje beviel prima. Hoe kleiner het vliegtuig, hoe lekkerder de Economy zit leek het wel :)
     
    JDB1990, Nixer, Melchior en 16 anderen vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor het delen van jullie ervaring!
     
    RickdeJong vindt dit leuk.
  3. Nixer

    Nixer Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Leuk om te lezen. Afgelopen dinsdag aan mijn Ibiza run begonnen. Ging iets anders dan gepland. Ams-Mad prima vlucht zat goed vol. 5 uur stopover Madrid even met de metro de stad in naar Sol lekker hapje drankje gedaan beetje rondlopen. Was weer optijd op Madrid airport waar ik de volgende vlucht naar Palma moest pakken om vervolgens door naar Ibiza te vliegen. Maar helaas de vlucht had vertraging waardoor ik de connectie miste op Palma. Gelijk actie op de eerste run :). Hotel aangeboden in Palma om de volgende dag in de middag weer retour Mad / Ams te vliegen. Eerste x met Air Europa op zich prima ervaring alleen een beetje vertraging is volgens mij wel standaard bij deze airline. Helaas niet kunnen vliegen Palma naar Ibiza in propellervliegtuig was wel benieuwd. Nu maar de miles en vluchten claimen en dan eindelijk silver :).
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina