Huurauto in Spanje

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door lloydje33, 17 jul 2016.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.584
    Leuk Bevonden:
    2.400
    Trofeepunten:
    583
    Hieronder mijn review van een recente ervaring met Europcar in Spanje. Eigenlijk was ie bedoeld voor de Frontpage maar na overleg met @Lionell besloten om hem op het forum te doen.

    Huurauto bij Keddy (Europcar)

    Introductie:

    Voor de trip in Spanje had ik een auto nodig. Na wat uitzoekwerk op rentalcars.com ontdekte ik Keddy. Dit blijkt een soort budgetmerk van Europcar te zijn. De recensies waren zeer positief en daarom besloten de gok te wagen. We waren met 4 volwassenen en meerdere koffers dus we kozen voor een station. We hebben gekozen voor de Peugeot 308sw or similair categorie.

    Het ophalen:

    Nadat we geland waren zijn we direct naar de Europcar balie gelopen. Hier werd gevraagd naar de naam en deze werd afgevinkt op de lijst. Na 25 minuten te hebben gewacht waren we eindelijk aan de beurt. Hier werd ons 2x een aanbod gedaan om te upgraden maar hebben dit geweigerd tot ergernis van de medewerker achter de balie. Ook probeerde hij een extra verzekering aan te smeren. Dit was echter niet nodig vanwege de uitgebreide dekking die was inbegrepen bij het boeken via Rentalcars.com. Uiteindelijk kregen we de sleutels en konden we onze weg vervolgen.

    De Auto:

    De auto was een Seat Leon ST met een zeer felle 1.6 turbo diesel. Hij had flink wat schade aan de bumpers maar dit was al genoteerd. Voor de zekerheid toch foto’s genomen dit raad ik iedereen aan die een huurauto ophaalt. De Seat had 27000 op de teller staan maar oogde nog zeer nieuw en netjes van binnen. Het was een handgeschakelde 5 bak die zeer goed schakelde. Ook is de bagageruimte voldoende voor 2 grote en een kleine koffer en nog wat rugzakken. De beenruimte is uitstekend en ook achterin zit je als een vorst. Ik raad sowieso iedereen aan om als het even kan voor een station te kiezen deze is verassend ruim. Een zeer groot pluspunt van de auto was het verbruik. Hij reed 1 op 22.5 in een bergachtige omgeving met veel snelwegen en 4 personen aan boord.

    Het inleveren:

    Hier kan ik kort over zijn. Dit verliep zeer soepel en efficiënt. De man die ons hielp omschreef ons als ‘’The perfect renters’’. Hij controleerde alle gangbare zaken van de auto en wees ons de weg naar de terminal. Na een aantal minuten kwam de digitale eindafrekening al binnen via de mail.

    Conclusie:

    Zou ik in het vervolg weer huren bij Europcar? Ja dat zeker! Het is een keurig en net bedrijf met goede prijzen en vriendelijke medewerkers. Het enige minpunt is het aandringen op van alles bij het ophalen van de auto. Maar dit komt bij elk autoverhuurbedrijf voor. 2016-05-01 15.26.08.jpg 2016-05-01 15.26.23.jpg 2016-05-01 15.26.08.jpg
     
    Melchior, jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    797
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dat aandringen op extra verzekeringen is schering en inslag in Spanje - ze wijzen erop dat het eigen risico 1.000 euro of zo is en dat je gek bent als je geen verzekering aanschaft... vaak vele malen duurder dan de eigenlijke huurprijs.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina