Hulp met boeken ticket AMS of omstreken naar ergens in de Caribbean.

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door NamataEkim, 10 nov 2017.

  1. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Hoi iedereen, ik ben een thread aan het maken voor mijn broer.
    Excuus voor het posten van deze nieuwe thread, technisch gezien kon het vermoedelijk ook in de hulp met ITA thread, echter gezien het onderwerp in de ITA thread momenteel wilde ik het niet kapen.

    Mijn broer zit met het volgende:
    Vertrek locatie:
    AMS of omstreken. Düsseldorf / Brussel mogen ook. Hij is flexibel.

    Bestemming: Ergens in de Caribbean, voorkeur gaat uit naar Belize of Costa Rica, maar andere Caribbean landen mogen ook. Cuba en Dominicaanse Republiek heeft hij al gehad.

    Vertrek datum: ergens tussen 15 juli en 1 augustus

    Vakantie duur:
    Twee weken. (14 dagen) ietwat flexibiliteit kan dus langer mag (paar daagjes) korter het liefst niet.

    Doel: Ticket zo goedkoop mogelijk. Gezien hij drie tickets moet hebben. Overstappen en/of maatschappijen maken niet uit.

    Ik ben zelf bezig geweest met ITA maar het goedkoopste wat ik kon vinden (Belize, en dan ook pas op 7 augustus.. was 600+ euro.) Hij realiseert zich dat het om het hoogseizoen gaat en hoopt dat jullie hem kunnen helpen. Zelf ben ik schijnbaar nog geen kei met ITA. Beetje jammer. :(


    EDIT --- Positioneren is altijd een optie natuurlijk. Afhankelijk van Prijs.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2017
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Waarom excuseer je je voor het starten van een nieuwe thread? Volgens mij is het een nieuw onderwerp, dus een reden om een nieuw draadje te starten. Toch?
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  3. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Kan als vervuilend overkomen, vandaar. :) Plus ik ben nieuw hier. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2017
    Lionell vindt dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ha, welkom, geen zorgen hoor! Ik zal morgen eens goed op zoek gaan, ook in het hoogseizoen zitten er vaak aardige prijzen tussen.

    Zo uit mijn hoofd herinner ik me dat zowel Belize als Costa Rica vrij vaak erg goedkoop of als 'error fare' langskomen, maar die periodes heb ik niet gecheckt.
     
    FlyingFonz, Lionell en NamataEkim vinden dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hm, tussen 15 juli en 1 augustus kom ik toch niet heel veel tegen. DUS is makkelijk de goedkoopste luchthaven. Panama zie ik nog vrij vaak voor 600+ euro langskomen binnen de goede data, bijv: https://www.momondo.nl/flightsearch...SDP1=08-08-2018&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false

    Bodem die ik voor Costa Rica of Belize heb gezien is +- 650, maar wel vanuit Barcelona, dus dat schiet niet zoveel op. https://www.momondo.nl/flightsearch...SDP1=10-08-2018&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false

    Zal toch wel het duurste moment van het jaar zijn, besefte mij niet dat het in juli zó omhoog schoot. Ik denk dat het nu nog de moeite waard is om even te wachten en kijken of er nog wat langskomt op de bekende dealsites. Blijf ook even KLM checken vanuit Antwerpen: die geven nu voor enkele maanden naar Costa Rica 430 euro, en via die weg heb ik opeens ook KLM naar Maleisie in het hoogseizoen voor 440 geboekt. Soms dumpen ze via die weg opeens een bak tickets.
    Als ik nog wat tegenkom hoor je het!
     
    NamataEkim en Lionell vinden dit leuk.
  6. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb even gekeken of er iets is vanuit Scandinavië maar dan komt hij niet onder de 700, is dan ook geen optie ben ik bang voor je.
     
    NamataEkim en Lionell vinden dit leuk.
  7. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Hoi mensen, super bedankt in ieder geval! Hij heeft prijsalerts op de bekende sites ingesteld (en subscribed op zowat elke dealsite) en nu dus even wachten. Bij 600 gaat hij boeken. :)
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  8. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Voor Costa Rica kan je ook kijken voor vluchten naar Liberia (LIR) in plaats van alleen San José. Hier gaan vaak goedkopere charter vluchten heen vanaf Dusseldorf/Brussel/London etc.

    Belize is wat moeilijker omdat het aanbod beperkter is dan naar Costa Rica, Panama etc. Omdat wij ook niks betaalbaars konden vinden zijn we naar Cancun gevlogen, vanaf daar naar Tulum gegaan en toen doorgestoken naar Belize. Zeker als je een auto huurt is dat een hele leuke roadtrip om te maken.

    Persoonlijk vond ik Belize wel echt veel leuker dan Costa Rica, maar dat hangt wel een beetje van af wat je in een vakantie zoekt.
     
    Carel1, Tim82, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina