Hulp kopen vliegticket met VPN

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Sil, 20 okt 2018.

  1. Sil

    Sil Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw in insideflyer :)
    Kan iemand me leren hoe ik moet met VPN een goedkoop ticket vinden?
    In Nederland is heel duur, vind ik...
    Ik ben op zoek een vliegticket naar Argentinië vanaf 16-18 december 2018 tot 2-4 januari 2019. Ik begrijp dat het hoge seizoen is maar heb ik ook gehoord dat met VPN kan spelen (hidding mijn IP) vanaf verschillende landen.
    Tot nu met Skyscanner, Momondo, Matrix ITA, en andere zoekmachines krijg ik van €1000 naar boven.
    Nu mijn vraagjes: naar welke land moet ik met VPN gaan om iets goedkoop te vinden? Moet ik proberen met veel landen met VPN? Moet ik proberen vanaf "incognito"altijd, just in case door de cookies? Hoe is de betaling in andere valuta (fees, etc)? Mag is zonder probleem vanaf incognito en de VPN aan betalen (ik heb in een paar websites dat aantal VPN zijn niet zeker voor de betaling, daarom mijn vraag of mag met de VPN aan betalen zonder probleem)
    Nou, veel vraagjes toch? :-(
    Als iemand kan me helpen, graag

    Groetjes en alvast bedankt

    Sil
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Welkom Sil - VPN op Micronesië zetten, dan is het ticket bijna gratis!

    Wat zou het fijn zijn als zulke truckjes bestonden. Maar zonder gekheid, die bestaan in de regel niet, anders zou iedereen en zijn kat tickets kopen met een VPN :)

    Er zijn wat prijsvoordeeltjes geweest naar aanleiding van inflatie en soms is het inderdaad wat goedkoper om in een andere valuta te betalen, maar dan gaat het om een kleine korting (die soms niet opweegt tegen de extra kosten van de cc), en niet om vele honderden euro's.

    Over cookies wissen/incognito browsen: tracking van jouw surfgedrag voor commerciële doeleinden is verboden en lijkt mij een broodje-aap te zijn, maar hier heb ik geen harde data voor.

    Punt is, je reist in een dure periode. Met flexibiliteit in reistijd/bestemming kom je een heel end, en als je punten tot je beschikking hebt is dit een goed moment ze te gebruiken. Kijk verder nog eens goed naar Google Flights of ITA matrix om te zien of het goedkoper wordt als je in een ander land vertrekt.
     
    Godenzoon14, Tim82 en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Sil

    Sil Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel voor jouw reactie! Ik dacht en heb gelezen dat met VPN connected in landen "low incomes" je kan sparen veel geld. Ik heb voorbeelden van VPN in Romania, India, etc met verschil €€€ in a ticket
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Sil,
    je kunt natuurlijk altijd met een VPN proberen te zien of je via een ander land goedkoper uit kunt zijn. Luchtvaartmaatschappijen beperken soms in welke landen en tarief beschikbaar is (of uitgesloten), dus mogelijk dat boeken via een VPN dan voordelen heeft. Mocht je succes hebben met boeken via VPN dan horen we dit natuurlijk graag op dit forum!

    Als ik op reis ben gebruik ik meestal Norton WIFI Privacy om mijn verbinding te beveiligen. Dit werkt via een VPN-verbindingen waarbij je ook de mogelijkheid hebt om een land te selecteren waarvia de VPN loopt. Via TopCashBack kunt je op Norton WiFi Privacy ook nog eens 50% cashback krijgen.

    Er zijn natuurlijk ook andere VPN-leveranciers, maar daar heb ik weinig ervaring mee.
     
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Maak vaak gebruik van een VPN, maar ook als ik het test kom ik geen prijsverschillen tegen.

    Enige keer dat ik een regio gebonden prijs verschil had, was toen we in Vietnam waten. Locaal boeken was vele malen goedkoper dan uit een andere markt. Verschil was ook dat als je vanuit elders boekte het in een andere boekingsklasse was (wel Miles bv), dan in een Vietnamees domein voor dezelfde vluchten.

    Ps. Als er mensen een VPN zoeken. Ik kan je Private Internet Access van harte aanbevelen. Kost me 25€ per jaar met 5 devices tegelijk die actief kunnen zijn.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mijn ervaring is dat het vooral verschil maakt voor domestic tickets. Vanuit Nederland Quito naar Galapgos was 650 USD in business met Avianca maar als je belt met het airline hoofdkantoor was het ineens 300 USD. In 20 minuten 350 euro bespaard. Ook voor tickets met Garuda waren bij tiket.com veel goedkoper dan cheaptickets oid.
     
    Thijsk en danfl44 vinden dit leuk.
  7. lleto

    lleto Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Geen ervaring met boeken van tickets via VPN, maar op reis gebruik ik altijd mijn eigen VPN. Bij XS4ALL krijg je een Fritzbox als modem en deze hebben een ingebouwde VPN server. Even instellen en je kan vanaf al je apparaten verbinding maken met je modem en dan internet op alsof je thuis zit. Ook leuk als je perse tv wil kijken op reis (al zou ik niet weten waarom met het drama aanbod).
     
    lloydje33, Didier13, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Hier nog een mooi voorbeeld waarbij binnenlandse tickets goedkoper kunnen zijn met een lokale boeking: https://onemileatatime.com/aeroflot-ticket-office/

    Geldt bijv ook op binnenlandse Latam tickets via de chileense site. Echter, geen VPN voor nodig en helaas niet van toepassing op intercontinentale routes :)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  9. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    In zuid amerika zijn er heel veel fares voor alleen residents, daar moet je echt mee opletten! Genoeg verhalen op het internet er over te vinden :)
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  10. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Dit was dus ook het geval in Vietnam.
     
  11. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Dat klinkt interessant, ik ga in het voorjaar naar de Galapagos. Heb je het Spaanse nummer gebeld, of maakt dat niet uit?
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ze spraken prima Engels. Net het telefoon alfabet klinkt wat bijzonder bij Houston etc haha.
     
    FlyingFonz en Thijsk vinden dit leuk.
  13. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik kwam het volgende tegen over boeken bij LATAM in Peru in een post van 25 mei 2018:

    "We've just come back from Peru and used LATAM to fly from Cusco to Lima. We bought cheap tickets that only Peruvian residents were previously allowed to buy via https://www.latam.com/es_pe/ as European LATAM websites still don't show these cheaper tickets (due to different regional price policies as LATAM explained to us). We had no problems at all at the airport so go ahead and book them. It's true."

    Ik ga het proberen over een paar weken als ik er ben!
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2018
  14. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ook genoeg andere verhalen, het is gewoon een risico, eentje waar je vaak tijdens een vakantie niet over na wilt denken :)
     
  15. Sil

    Sil Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
    Ik zoek en ik zoek trucs via google en gisteren heb ik gezien de mogelijkheid om te boeken via "meerdere bestemmingen" ...Ik moet zeggen dat het was goedkooper dan en gewoon vlucht AMS-EZE-AMS, en af en toe het lukt heenreis eerst of af en toeallebei in 1 keer. Bij voorbeel heb ik geprobeerd retour Buenos Aires - Sao Paulo - Amsterdam en Amsterdam - Buenos Aires of heen reis. Natuurlijk via incognito. Je moet spelen met de stops.
    PS: wie weet welke creditcard (prepaid) kan ik hebben voor andere currencies ( geen fees) als ik een ticket in andere valuta koop?
     
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies bedoelt, maar heel fijn dat het goedkoper is! :)
    Creditcards zonder FX fees bestaan in Nederland naar mijn weet niet.
     
  17. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Toch maar even een Tweet aan gewijt aan Latam Peru met het volgende verlossende antwoord:

    ‘Hi, we inform that until last December flights within Peru required a higher fare for non-resident passengers, currently this rule is not working anymore and all our passenger can buy any fare within Peru. Regarding the previous information, feel free to buy the ticket with the best price for Peru through the link you provided. Please let us know if you need further assistance. Regards!’

    Het kan dus
     
    Maan vindt dit leuk.
  18. Sil

    Sil Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi, Dankjewel voor jullie reactie.

    Danfl44, crecitcard noem ik goewoon zoals Visa, Mastercard, etc maar het is eigenlijk en bankpas of pinpas van Visa , Mastercard, AMEX en andere als je wil in andere valuta online een ticket kopen en niet de fees betalen. Anders je spaart heel weinig

    Roog, Ik ga naar Buenos Aires (of beter, ik zoek een ticket om naar Buenos Aires te gaan). Misschien een goede tip is via Peru. Ik wist het niet...Dankje voor de info
     
  19. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Dat was als antwoord op de reactie van 'Maan' dat er een verschillend tarief wordt gerekend bij Latam voor inwoners vs buitenlanders. Hetgeen dus niet meer het geval is sinds afgelopen december 2017.

    Ik denk niet dat het loont om via Peru te vliegen. De keren dat ik naar Argentinië ben gevlogen, was met Lufthansa die een goede deal hadden. Ik gebruik ook vaak VPN (NordVPN) maar ben nog nooit andere prijzen tegen gekomen hierdoor.

    Een tip die al vaker is langsgekomen hanteer ik wel, dat is bijvoorbeeld van momondo ook de duitse/italiaanse/spaanse/belgische site proberen (.de/.it/.es/.be)
     
  20. Sil

    Sil Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Echt met VPN heb je geen verschil gevonden als je naar landen met "low inkomen" gaat? Ik was in "Sri Lanka" en het was iets van € zes honderd iets .... (valuta van Sri Lanka naar €)...Maar ik moet in Sri Lanka's currency kopen en ik was aan het twijfelen over de fees, etc. Daarna heb ik gezocht de cards om online te boeken zonder fees en de vlucht was niet meer...:-( Tja! Voor dat geld en in December-Januari naar Argentinie je kan niet vinden
     

Deel Deze Pagina