Hotel Singapore 1 t/m 8 januari 2020

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Robinho, 28 okt 2019.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ben op zoek naar goed 4 of 5 sterren hotel in Singapore van 1 t/m 8 januari.
    De kamer moet minimaal een double én een single bed (of double) hebben en dat is lastig te vinden.
    Iemand toevallig tips? Heb nu voor 140€ per nacht Holiday Inn Singapore Atrium in optie staan, maar vind ik niet top qua prijs/kwaliteit..
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben er eind volgende week, heb The Scarlet hotel en Marina Bay Sands geboekt. Ik weet alleen niet of ze zo'n kamer hebben als jij wilt.
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Wij waren net een halve week in JW Marriott South Beach en erg tevreden.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Singapore is prijzig, ben benieuwd of je voor deze prijs een betere kwaliteit gaat vinden (tenzij je status hebt bij een maatschappij?)
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Vorig jaar daar een paar nachten gezeten. Hotel is groot en gedateerd. Kamer ruikt muf waarvoor compensatie in punten. Ik zou wat anders zoeken. Hebben een aantal dagen in IC Robertson Quai gezeten is Zeer goed bevallen, top lounge en gratis fietsen naast een super mooie kamer.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  6. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Ik verblijf zelf meestal in Four Seasons, dat is recentelijk gerenoveerd en locatie is goed (Orchard, ION etc). Niet de goedkoopste optie maar prijzen liggen lager dan FS hotels in andere landen. Fullerton Bay Hotel is ook erg goed. Ikzelf vind Marina Bay Sands vreselijk - massa toerisme, ellelange rijen voor check in, zwembad, ontbijt etc. Ben ik allergisch voor
     
  7. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Eerder deze maand heb ik in het Grand Mercure Singapore Roxy overnacht. Het ligt iets verder van de metro af, maar de prijs maakt dat ruimschoots goed. Ruime kamers en voldoende faciliteiten, ook in de nabije omgeving. Ook is er een gratis shuttle naar de luchthaven. Ik was gemiddeld 100 Euro per nacht kwijt. Vergeleken met gelijkwaardige hotels was dit een zeer goede prijs. Een Grab naar de metro kostte mij ongeveer 7 SGD per rit.
     
  8. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga zelf met de feestdagen in Singapore naar het 4* Rendezvous hotel. Afgelopen maand geboekt voor ~150 per nacht voor de bovenste verdieping, met ontbijt en inclusief minibar.
    Vooral vanwege centrale ligging bij het Colonial district en naast een station van de blauwe metro lijn. Dus directe verbinding met veel leuke wijken.
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    IHG Platinum Ambassador, kan evt. nog wat status matches aanvragen..
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thanks, goed om te weten! Gedateerd en muf ben ik allergisch voor...
    Gisteren ongeveer 15 hotels gemaild wat een extra bed kost, gemiddeld 50€ per nacht..eigenlijk van de gekken om zoveel te vragen voor een bed voor een meisje van 4:(
     
  11. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Je zou ook op Airbnb kunnen kijken. Er zijn genoeg opties die beschikbaar zijn op de aangegeven data, die dicht bij een metro zitten en anders zou je idd een Grab kunnen pakken. Mocht je nog geen Airbnb account hebben dan kan ik je een link mailen waarmee je 25 euro korting krijgt op je eerste boeking.
     
  12. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Het verhuren van accomodaties korter dan 6 maanden is niet toegestaan in Singapore, tenzij je een speciale vergunning hebt. Die hebben over het algemeen mensen die via Airbnb verhuren niet. Het platform Airbnb ansich wordt niet geweerd, maar je zult de eerste niet zijn die bij aankomst geweigerd wordt door appartement/condo security. Het kan, het gebeurd, maar er zitten risico's aan in Singapore.

    Het eerder genoemde Grand Mercure Roxy is inderdaad een goede optie. Direct naast dit hotel liggen Village Hotel Katong, HI Express Singapore Katong en Indigo Singapore Katong. Vergelijkbare hotels qua prijs/kwaliteit.

    Singapore is niet goedkoop en zeker niet in de periode die je aangeeft. Wellicht de verwachting 4*/5* voor EUR 140/n bijstellen. Prijs omhoog of kwaliteit omlaag. In die periode denk aan minimaal EUR 200+/n voor 4/5* centrale locatie.
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Airbnb is inderdaad bijna niets te vinden..
    Heb laatste dagen heel veel hotels gemaild of ze (gratis) een extra bed kunnen neerzetten in de kamer en er zijn er een aantal die dit kunnen doen. Sommigen vragen ook zomaar € 80,- per nacht...
    Beide Novotels, Grand Mercure, Sofitel City Centre en nog een paar doen dit gewoon gratis voor kind onder de 12 jaar.
    Nu nog even met wat corporate ID's uitzoeken of ik een mooie deal kan vinden. Maar onder de 140€ is zeker mogelijk!
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2019
  14. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Gaat het hier nu om de prijs/nacht per kamer of voor dat extra bed?

    140 voor 4/5* in die periode is iig in goede deal.
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ja extra bed voor 140 en dan nog kamer voor 140 erbij maakt 280,-.. Prima deal toch!?;):D
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2019
  16. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Voor 280 is de keuze in ieder geval ruim in het 4/5* segment.
     
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Dat was een grapje:D Ik ga voor een gratis bed uiteraard;)
     
  18. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wij (gezin van 5) zijn vorig jaar zomer ook naar Singapore geweest als start van onze Asia tour. Aan het begin drie nachten in Marina Bay Sands (2 kamers met connecting door) en aan het einde van de vakantie 1 nacht Grand Mercure Singapore Roxy. Allebei prima hotels maar Marina Bay Sands springt er uiteraard wel uit. 's Avonds na checkin een duik nemen in de rooftop pool en het uitzicht zijn super! Rooftop ontbijt is ook een aanrader!
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand toevallig ervaring met Singapore Hilton Garden inn?

    Prijs lijkt prima i.c.m. gold voordelen.
     
  20. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik was net 2 weken geleden in Singapore. Twee nachten in The Elizabeth voor SD 119 per nacht, met de tax kwam het neer op SD 139.
    Vaker daar geweest, ik vind het een prettig hotel, dicht bij Orchard Road en Lucky Plaza, aardig zwembad.
    Truc is om via de site van het hotel de allergoedkoopste optie te boeken, en dan ter plekke dingen als extra bed, upgrade, ontbijt etc. te regelen. Ter plekke valt veel te onderhandelen, vooral als je er voor het eerst komt. Wij zijn er de afgelopen jaren meerdere keren geweest, en omdat we herkend werden kregen we toegang tot hun 'Pavillion' (soort goedkope versie van een lounge, waar je 24 uur per dag onbeperkt frisdrank, fruit, snacks, thee en koffie kunt pakken).
    Het is een hotel van Far East Hospitality. Helaas geen loyalty programma, maar wel veel leuke hotels en regelmatig echt goede aanbiedingen. (o.a. pakket met stadstoer, of lounge op vliegveld)
     

Deel Deze Pagina