hotel review: dubai intl. hotel executive room

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Jeffrey Schäfer, 21 okt 2015.

  1. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Hi allen,

    Dit is mijn eerste review op dit forum. Alle tips, tricks en reacties zijn daarom ook altijd meer dan welkom.

    Pluspunten:
    · Pick-up service vanaf de gate naar het hotel
    · Enorm ruime kamer met een hoop amenities en goede douche
    · Beste bed waar ik ooit in heb geslapen(!)
    · Breed scala aan eten gedurende de dag inbegrepen in de service in de lounge

    Minpunten:
    · Vaste tijden voor inbegrepen ontbijt; niet passend binnen ons jetlag ritme
    · De executive floor van concourse-B heeft een minder hoog service-level dan die van concourse-A

    Conclusie:
    Als je een lange overstap hebt in Dubai en de stad niet in wil gaan voor een hotel, dan is Dubai Intl. Hotel een echte aanrader. Het bed van de executive room is werkelijk waar het beste bed waar ik ooit in geslapen heb. Ongekend. De service van de lounge is ook goed, echter niet te vergelijken met de business lounge van Emirates.

    Zie het bijbehorende verhaal hier onder:
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  2. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    [​IMG]

    Introductie.
    Omdat mijn reis van Hong Kong naar Amsterdam via Dubai een overstap van 10 uur was (4AM-2PM) besloot ik mijzelf te ontlasten van een vervelende overstap door een hotel op/rondom het vliegveld te zoeken. Na de vele opties bekeken te hebben bedacht ik me dat het me het beste leek om op het vliegveld te blijven om zo snel mogelijk goed te kunnen slapen. Na dit besluit bleef er nog maar één optie over: Dubai Intl. Airport Hotel.

    Na de prijzen vergeleken te hebben van de verschillende kamers besloot ik voor de Executive Room te gaan. Deze kamer zou mij 24/7 lounge access geven en een goede kamer bieden.

    Na een kalme maar vermoeiende nachtvlucht van Hong Kong naar Dubai werden mijn vriendin en ik net na de jet bridge verlaten te hebben opgewacht door een man met een bordje met mijn naam erop (Een verassing voor mij!). Deze man begeleide ons van de A-concourse naar het hotel in de B-Concourse. (Ik had de kamer in de B-concourse geboekt omdat ik had ingeschat dat onze vlucht naar Amsterdam hier vandaan zou vertrekken. Dit bleek uiteindelijk ook een goede inschatting te zijn).

    We werden na het treinritje naar de executive floor van het hotel begeleid waar we werden begroet met een glas sap en handdoek. De check-in verliep soepel en al snel werden we naar onze kamer begeleid.

    [​IMG]

    De kamer was enorm groot. En dat voor een hotelkamer (letterlijk) op een vliegveld.

    [​IMG]

    Naast het grote bad (onderstaand) was er ook een grote walk-in shower.

    [​IMG]

    De kamer heeft een goede werkplek en ook een massagestoel, die wel aardig uitgewoond leek te zijn.

    [​IMG]

    Na een geweldige aantal uren slaap in het enorme kingsize bed was het tijd om wat te gaan eten in de executive lounge. Het ontbijt was van 6AM tot 10AM. ‘’Helaas’’ hadden we te lang geslapen om hier nog gebruik van te maken.

    Desalniettemin hebben we onze buik goed kunnen vullen met de verschillende hapjes en drankjes.

    [​IMG]

    De lounge was verdeeld in twee delen. Een toegewijd eet-gedeelte en een zit-lounge gedeelte.

    [​IMG]

    Na genoten te hebben van de hapjes gingen we nog even terug naar de kamer, welke een leuk uitzicht heeft over de Marhaba lounge en door de ramen op het platform.

    [​IMG]

    En na een verblijf van 9u werd het (helaas) tijd om uit te checken en onze gate op te gaan zoeken voor de laatste vlucht van de vakantie.

    Dit is het uitzicht op de gangen van het hotel vanaf de shopping area van Concourse-B.

    [​IMG]

    Aangekomen bij de gate kregen we te horen dat we een upgrade kregen naar business class, maar dat is weer een heel ander verhaal…. ;-)

    [​IMG]

    Tot de volgende keer!

    (Suggesties en reacties zijn altijd welkom!)

    Jeffrey.
     
    GA717, Ready2Board, SVDH en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Leuk verslag met mooie foto's!

    Was er een speciale check-in op de executive floor omdat je zei dat je daar naartoe gebracht werd?
     
  4. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Dankjewel! Er is inderdaad een dedicated check-in ruimte voor de executive floor. Deze is op de executive floor zelf en bevindt zich in concourse B op de bovenste verdieping van de luchthaven. De check-in wordt al zittend gedaan.
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Wat leuk om te lezen zeg! Uit ervaring van meerdere kanten weet ik dat @SVDH weinig tot geen nieuwe/andere reviewers publiceert, vandaar slim om het zo te doen.
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuke review! In vergelijking met andere (Engelstalige) sites worden hier, zowel op de site als op het forum, vrij weinig reviews geplaatst, dus ze zijn van harte welkom!
     
    high_class, Lionell en Jeffrey Schäfer vinden dit leuk.
  7. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Mooi verslag!
     
    Jeffrey Schäfer vindt dit leuk.
  8. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Dank jullie allemaal!

    Ben blij om te horen dat je het leuk vindt om te lezen. Ik heb meer dan genoeg vluchten gemaakt waarbij ik grote hoeveelheden foto's (en verhalen!) heb, dus ik zal eens zien wat ik nog meer kan produceren.

    Jeffrey.
     
    MartinR, kevin990 en jongesander vinden dit leuk.
  9. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43

Deel Deze Pagina