Hoe vaak ontvangen jullie gratis upgrades?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RichardGeresGerbil, 12 feb 2020.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zag vandaag dat een PLF een 'upgrade' (alleen de stoel, geen EBC maaltijd ofzo) kreeg van de KLC FA. EBC was verder leeg op deze KLC vlucht vanuit AMS.
     
  2. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Het lukt nogal eens op KLC vluchten, ook wel jumpseat.
     
  3. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    6 jaar geleden met AF op vlucht CDG-GRU, van premium economy naar business. Daarna nooit meer (ik schijn alleen maar op vluchten te zitten die in alle klassen stampvol zitten...).
     
    Jack of all trades en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Elk jaar met KLM binnen Europa wel een keer of 10, denk dat het te maken heeft met drukke vluchten. Buiten Europa vlieg ik altijd WBC, dus dan heeft upgraden geen zin.
    Vlieg meestal met mijn vrouw die ook Platinum is, pas 1 keer voorgekomen dat 1 van ons werd geüpgraded en de ander niet.
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Mijn laatste gratis upgrade was gelijk een grote klapper, van economy naar businessclass op de terugreis van Tokyo > Amsterdam. Helaas is dit alweer bijna 10-jaar geleden :eek: en sindsdien nooit meer het zelfde geluk gehad.
     
  6. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ica vliegen wij ook altijd WBC.
     
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Jeetje, dat is vaak... Mag ik vragen hoeveel vluchten jullie per jaar maken?
     
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Waar werk je? Kan ik mezelf bij jullie als consultant verhuren voor een kostenbesparingsproject.
     
    coenvh, MoonJ, Wammes_NL en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Bedankt voor deze waardevolle bijdrage.
     
    MoonJ, FlyingDutchman87, FlyingFonz en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Zo'n 40-50 reizen per jaar (100 vluchten). Upgrades meestal naar Bilbao, CPH, BSL en MUC)
     
  11. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben consultant, bepaal dus mijn eigen reisklasse. Als mijn klanten het daar niet mee eens zijn, dan wens ik ze veel succes met iemand anders zoeken.
    Aangezien ik (blijkbaar) een wat unieke skillset heb, gaan ze toch altijd akkoord.

    Overigens maak ik daar geen misbruik van, en mijn klanten weten dat. Ik zou nooit iets doen dat ik privé niet ook zou doen.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dus ongeveer 1 op de 10 vluchten. Dat is een nette score. KL/AF? Want dan doe je het beter dan de gemiddelde vlieger hier :)
     
  13. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik vind het altijd interessant als iemand én auditor én consultant is...
     
    Johan10, lloydje33, Boudewijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Zeker iets hogere boekingsklassen dan mijn standaard werelddealweken tarieven of X-klasse? :D:D
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Veel vliegen, eigenlijk altijd op volledig volgeboekte routes.
     
  16. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Geen idee, ik boek in Europa altijd de goedkoopste light tarieven. Maar wel meestal pas een week of 3-4 van te voren, waardoor het wel altijd meer dan 99 euro is.
     
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Maar gelukkig wel in een industrie waar het zeer ongebruikelijk is om consultancy serviced te verlenen aan bedrijven die je geauditeerd heb.
    Dat is toch de manier waarop accountants heel rijk worden ;-)

    Ik doe consultancy taken voor mijn opdrachtgevers en voor in hun opdracht audits uit bij b.v. toelevenciers/labs/contract manufacturers etc.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik merk inderdaad dat bij volgeboekte vluchten en een hogere tariefklasse de upgrade eigenlijk gegarandeerd is.
    Mijn upgrades zijn dan enkel op Europese vluchten zo'n 5 tot 8 per jaar, want de ICA vluchten zijn ruim van te voren in de laagste klasse geboekt, de Europese vluchten wat korter vooraf.
     
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik weiger meer dan 150 euro te betalen voor een retourtje binnen Europa. Meestal reis ik dan ook in de V of X klasse. Je krijgt toch dezelfde vlucht als iedereen.

    Toch krijg ik regelmatig upgrades. Hoe kan dat?

    Hoe graag mensen ook anders willen geloven, denk ik toch echt dat tariefklasse echt geen ene ruk uitmaakt.

    Voor een upgrade bij AF-KLM zijn er twee dingen nodig op het moment dat de check-in sluit:
    1. lege stoelen in business class
    2. overboeking in economy class
    Vervolgens kijkt men naar status. Dus vlieg je op een route met veel andere Platinumvliegers? Dan is de kans op een upgrade lager. Ben je het enige Platinumlid op de vlucht, en zijn de bovenstaande twee condities voldaan? Dan krijg je (bijna) gegarandeerd een upgrade bij de gate.

    Dit gebeurt pas op het moment dat de agent op de PC bij de betreffende gate op een magische knop drukt. Dan rollen de nieuwe boarding passen er vanzelf uit. Dus als er op het laatste moment een grote groep economypassagiers niet komt opdagen omdat de vlucht uit Seoul vertraging heeft, heb je alsnog pech gehad.

    Al betaal je 500 euro voor je retourticket, het maakt geen malle moer uit.
     
    lloydje33, michiel1, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Ik gemiddeld zo'n eens per 1,5 jaar alleen binnen Europa, wel met klm.
    2020 platinum; nog niets
    2019 Platinum van EC naar EBC outbound naar Wenen, samen met mijn vrouw, hele leuke verrassing.
    2018 Platinum van EC naar EBC inbound van stuttgart
    2017 Gold van EC naar EBC outbound Lissabon
    2016 Gold van EC naar EBC Rome inbound
    2013-2015 Gold niets
    2012 Silver (!) Outbound st Petersburg. (Die was heel fijn)

    Het gaat zoals MVA20 hierboven zegt volgens mij puur om overboeking EC en dan kijken ze naar status volgorde voor upgrades. Aangezien ze de BC met gordijntjes heel klein kunnen houden is dat niet vaak. Ook helpt het denk ik niet dat ik vaak met collega's vlieg met lagere status en ze naar de hele groep kijken. Zag dan andere pax upgrade krijgen bij de balie, maar ik niets ondanks platinum kaart. (Die andere pax evengoed vermoedelijk ook hadden)

    Intercontinentaal nooit gehad nog.
     
    Grouchy en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina