Hoe moet ik ExpertFlyer interpreteren?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door westi, 3 jun 2019.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kan iemand me uitleggen hoe ik de available classes moet interpreteren?

    Als ik nl kijk naar DPS-WAW op 12-11 zie ik:
    upload_2019-6-3_18-12-39.png
    Als ik dat zo lees, zie ik zowel op DPS-AMS als ook op AMS-WAW vrije plaatsen in O en Z.

    Als ik echter bij Matrix ITA kijk, krijg ik alleen D te zien:
    upload_2019-6-3_18-14-35.png

    Waarom zie ik geen tarief voor O of Z?
     
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    De meest voor de hand liggende reden is dat Matrix ITA je de beste / voordeligste opties eerst toont en O en/of Z zijn dat in dit geval niet. Of een van je zoekopties sluit die 2 klassen uit.

    Het zou ook in de techniek kunnen zitten. Misschien gebruiken ze beiden een andere interface om in de airline DB te zoeken waarbij de een wat acurater is dan de ander. Bijvoorbeeld omdat ze een "advanced" koppeling hebben en de ander een "lite" ofzo. Of de een ververst hun data frequenter en is een van de twee eigenlijk "out-dated".
     
    westi vindt dit leuk.
  3. TXL-ler

    TXL-ler Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben zelf geen expert, so: correct me if I am wrong, maar volgens mij werkt het andersom:

    Je hebt een fare gevonden met bepaalde voorwaarden. Deze fare geldt voor een specifieke boekingsklasse. Met ExpertFlyer kan je dan makkelijk bekijken op welke dagen deze boekingsklasse beschikbaar is. (ipv alle data handmatig bij een OTA af te moeten gaan)

    Daarmee is niet gezegd dat voor elke boekingsklasse ook een fare beschikbaar is. (er is geen ticketprijs gepubliceerd voor de goedkopere businessclass buckets voor de gekozen route / data, ook al zijn die boekingsklasse beschikbaar)
     
    westi vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Point of sale is hetzelfde?
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, beiden Poland.
    Zou het kunnen dat de oorzaak een open jaw is?
     

Deel Deze Pagina