Een toestel wissel komt wel eens voor, vaak gooien ze dan nog wel een extra rij open dus kort voor vertrek kijken op de plattegrond is wel eens verstandig. Het zou daarnaast ook verstandig zijn als grondpersoneel rekening houdt dat de 737-900 een 737-800 wordt, dan moet je wel meer bagage innemen, want anders gaat het allemaal niet passen... Mocht je echt op een 'minderwaardige' stoel gereisd hebben dan helpt klagen bij de KLM nog wel eens, niet zozeer voor de stoel, daar zal men niet zoveel aan kunnen doen, maar miles of bedrag wordt nog wel eens gegeven.
Gelijk met mijn forum bericht heb ik een whatsapp naar KLM gestuurd dat ik het jammer vind dat ze mij zonder iets te melden op een "mindere" stoel plaatsen. Geen antwoord op gehad. Wel staat sinds gister avond mijn stoel op geannuleerd en de toegang tot de seatmap is blocked. Ik zal wel een te kritische klant zijn maar heel klantvriendelijk is het niet.
Als ik het goed begrijp moet de vlucht nog plaatsvinden? Het is best gebruikelijk dat een seat map niet meer zichtbaar is in de app nadat online check-in open is. Op klm.nl kun je 'm dan vaak nog wel inzien. Ik neem aan dat je met een stoel met extra ruimte 'boeken' bedoelde dat je 'm geselecteerd had, want als platinum kun je gratis stoelen selecteren? Of was dit geen door KLM uitgevoerde vlucht? Je kunt een klacht indienen als je van mening bent dat je benadeeld bent, maar ik zou 'm voorzichtig formuleren. Bij het boeken van een vlucht en selecteren van een stoel wordt nadrukkelijk vermeld dat toestellen gewijzigd kunnen worden..
Het was een tijdens het boeken gekozen stoel bij KLM. Ik zou nooit een standaard (midden) stoel boeken en verwacht dat ze dan ook met een goede reden komen als ze het aanpassen. Als het niet gratis was zou ik er ook voor betalen, Maar dan zou dat ook bij een andere maatschappij kunnen zijn. Ik ga geen klacht indienen, ik hoef ook geen vergoeding. Ik hou gewoon van comfort en vlieg dan ook solo of voor verre vluchten altijd business. In groepsverband en binnen europa ook exit/premium/comfort seats. Maar dus geen standaard midden stoel.
Lol overkwam me gisteren ook. Zag een paar uur voor vetrek dat de B737-800 werd omgewisseld voor een B737-700. Dag nooduitgangstoel, onvoldoende EC stoelen omdat het EBC gordijn lekker ver naar achteren was geplaatst. EBC zelf was zowat leeg (3 ofzo betalende pax), 30-35 lege stoelen in economy. Tsja dan merk je dat je buiten Delta gebied vliegt, totaal geen service recovery, vloog uiteindelijk laatste rij.
Het prijsverschil van het ritje naar Athene is nog enigszins vanuit zakelijk oogpunt te begrijpen, maar dat van Parijs-LA....dat verschil is wel heel extreem. En inderdaad, het voelt heel erg wrang om juist aan je beste klanten zoveel te vragen...
Sterkte aan iedereen die binnenkort naar de VS zou gaan. Benieuwd of airlines ook deze klap kunnen verwerken.
Had ik laatst ook met BA van EER naar achterste rij. A320 ingewisseld voor een A321. Best vreemd aangezien een A321 twee keer zoveel EER stoelen heeft dan een A320, kleine moeite toch om het stoeltype te behouden... maar blijkbaar teveel gevraagd. Ben net terug uit JFK. Terugvlucht lower deck 747 WBC was voor minder dan de helft gevuld. Dan komt dit reisverbod er nog eens bovenop....
Nou nee, liever in die draad geen plebs dat economy boekt in de hoop een goedkope upgrade te krijgen. Een echte vent betaalt vol tarief ;-)
nu ik er over nadenk, zijn er frequent flyers die de volle mep betalen?? kan het me niet voorstellen. Bij mij misschien 1 x per 2 jaar als ik ergens klem zit of ik moet binnen 2 dagen ergens zijn geen keuze. Maar normaal gesproken weet je wat je moet doen om kosten te besparen en toch het comfort te behouden? Ik betaal dus echt nooit de hoofdprijs dan zou ik me gewoon bekocht voelen. Hoe zit dat met jullie??
Als je vaker vliegt, ga je vanzelf meer op de kosten letten. Op honderd vluchten kan je meer besparen dan op een enkel retourtje. Als je ergens klem komt te zitten op de korte termijn is KLM bijna standaard te duur. In dat soort gevallen pak ik vaak Vueling of LEVEL.
In principe betaal ik nooit de volle mep omdat een groot deel wat ik moet doen vooraf gepland wordt. Al wil men de laatste tijd op korte termijn mij steeds in London hebben en dan kijk ik dus ook naar Ryanair of Easyjet.... Naast de keren dat e.e.a. uitloopt en ik dus een veel te duur enkeltje moet kopen, maar dat is goedkoper dan overal een back up voor te hebben Maarrrr ik vrees met de situatie nu dat er veel ad hoc annuleringen zullen zijn door reisverboden en die opnieuw ingepland worden waar het al drukker is door uitstelgedrag....
Voor mij geldt ook dat ik veel vooraf kan boeken en dan de kosten wel mee vallen. Als het snel moet, ja, dan kan het wel duur zijn. Maar goed, dat betaald mijn klant dan weer. Ryanair doe ik per definitie niet (eigenlijk doe ik geen enkele prijsvechter). Er is 1 route die ik met een prijsvechter doe en dat is naar London Stansted met Easyjet. En dan boek ik het zakelijke ticket met stoelreservering en priority boarding.
Tsja wat is tegenwoordig een prijsvechter? Brussels Airlines en SAS bv binnen Europa niet heel veel anders dan Transavia of Easyjet als ik eerlijk mag zeggen.
Geen idee, ik maak het mezelf erg makkelijk: KLM, KLM of KLM. Ik boek in eerste instantie altijd via de KLM website. Als er dan geen KLM optie is, dan maar AF of Delta. Alleen op routes waar het echt niet anders kan pak ik een andere non-prijsvechter. Zo moest ik laatst van HAM naar MUC en toen LH genomen. Rechtstreeks vind ik ook erg belangrijk. Kosten maak ik me niet zo druk over: 90% van mijn reizen is zakelijk.