Hoe doen jullie het toch allemaal :D?

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door wltam, 17 nov 2015.

  1. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wauw, zo leer je nog wat tijdens een segment run...
    * alle Franse airports hebben i.v.m. verscherping de paspoortcontroles weer ingevoerd... mijn vlucht Amsterdam-Bordeaux disembarkte in een non-schengenhal
    * Bordeaux terminal A sucks... geen loungetoegang voor FB eliteplus voor de vlucht naar Lyon...
     
    Wammes_NL en Lionell vinden dit leuk.
  2. Bakpapier

    Bakpapier Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik vraag me ook af, in hoeverre kan iemand met een klein budget, zoals een student, toch de voordelen plukken van miles etc.?
    Goedkoop vliegen kan ik wel, best goed zelfs, ik heb nu bv. een Wizz Air vlucht staan van maar 15 euro heen en terug naar Roemenië. Maar het gebruiken van die miles vind ik ook wel interessant.

    Ik had me ooit in een ver verleden geregistreerd voor Iberia plus (toch gratis, had geen idee wat het was toen), en begin dit jaar ging ik naar Brazilie heen en terug. Laatst ging ik lezen over miles en 'travel hacking' etc. en bedacht toen om eens te kijken op mijn Iberia plus. Bleek dus dat ik al 6000 miles had gespaard met mijn vlucht ! Zodoende dus.

    Ik vraag me af of ik iets kan doen met zo een klein aantal miles? Zelfs de kortste vluchten (naar london) zijn nog meer dan 100 euro ook in combinatie met miles. Dat heeft geen zin natuurlijk, dan kan ik beter ryan air boeken. Is er een manier om de miles om te zetten in iets anders?
     
  3. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Wat is precies je vraag? Als dat is: hoe werkt "travel hacking", dan moet je gewoon tijd besteden aan het volgen van dit forum.
     
    chawa en Flying doc vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @Bakpapier met goedkope vluchten spaar je dikwijls maar een miniem aantal miles. De grotere aantallen miles zijn dan meestal enkel te verdienen met lange afstandsvluchten, maar dan moet je rekening houden in welke boekingsklasse je vliegt. Afhankelijk van de airline, verdien je dan wel of niet airlines.

    Als je niet veel vliegt en meer profijt hebt van goedkoop vliegen, dan zou ik daar mee door blijven gaan. Dan kan je voor relatief weinig geld per jaar toch een aantal mooie reizen maken.
     
    BIndair, Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  5. wltam

    wltam Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hoe meer ik lees hoe minder duidelijk sommige dingen worden, ik zie soms door de bomen het bos niet meer :(
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi @wltam en welkom op het forum! Welke dingen zijn er niet duidelijk? Als je specifieke vragen hebt, dan mag je die altijd stellen. Zo kunnen we je verder helpen :)
     
  7. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je kan deze Iberia Plus miles overschrijven naar British Airways Avios, welke je vervolgens weer kunt gebruik naar bijvoorbeeld London. Meer informatie kun je in dit artikel van @TheoS vinden.
     
    Ready2Board en Lionell vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit in de tabellen te kijken voor upgrades , en het kost dan voor allerlei typen boekingsklassen verschillende FB miles...ik zie een heel alfabet aan boekingsklassen x,p, z r enz enz die dan weer andere miles kosten. Maar hoe kan je nu een boekingklasse "kiezen"? Ik boek mijn vlucht op KLM.com: zoek een bestemming en datum en krijg één tarief voor mijn neus. Ik heb niet het idee dat ik een bepaalde boekingklasse kan "kiezen". Of zit er dan weer geheimzinnig gegoochel achter dat tarief dat ik voor mijn neus krijg?
     
  9. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Als je het boekingsprocess op de website doorloopt dan krijg je op een gegeven moment nog een keuze te maken tussen een aantal flexibiliteit opties. Ik ken ze niet direct uit mijn hoofd, maar geloof iets van "Wijzigen toegestaan", "Volledig flexibel" en "Business". Daarmee wijzig je de boekingsklasse, er staat ook bij vermeld hoeveel miles je dan krijgt en die gaan dan ook omhoog.

    Echt zelf je boekingsklasse kiezen kan iig niet via de website. Misschien als je de servicelijn belt of via een reisbureau?
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    De boekingsklasse heeft ook te maken met de prijs die je voor het ticket hebt betaald. Wanneer je bijvoorbeeld kort van tevoren een EC boekt kan het zo maar de dubbele prijs zijn van dezelfde stoel wanneer je die bijvoorbeeld 5 a 6 maanden van te voren had geboekt. Je ticket valt dan dan in een andere (hogere) boekingsklasse.
     
  11. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Deze stelling is niet geheel juist.
    Prijsbepaling van een ticket is volstrekt ondoorgrondelijk. Alhoewel de prijs en boekingsklasse wel aan elkaar gerelateerd lijken zijn, hoeft het niet zo te zijn dat als je een hogere prijs betaald, je automatisch een hogere boekingsklasse hebt (en dus meer miles).

    Er worden per boekingsklasse een aantal tickets uitgegeven. Een tool als expertflyer geeft aan hoeveel er per klasse nog beschikbaar zijn. Over het algemeen is het zo dat de goedkoopste tickets (vaak laagste klasse) als eerste weg zijn en je dus de meer moet betalen voor een ticket. Daar krijg je dan wel weer meer opties/miles voor terug.

    Maar de prijs hangt niet vast aan de boekingsklasse, maar is wat de airline of tussenpartij er voor wil vragen. Het zou in theorie best kunnen dat klm besluit de tickets in klasse V (25%) vandaag voor 500 aan te bieden, morgen voor 1500 en overmorgen in de aanbieding voor 250. In alle gevallen heb ik dezelfde voorwaarden en 25% miles.
     
  12. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het enkel over de prijs en niet over het percentage mijlen.
    Je haalt hier twee aparte zaken door elkaar. Het perecetage mijlen dat een ticket oplevert is net als de prijs die je er voor betaald transparant en kan je makkelijk zien in tegenstelling tot de boekingsklasse. De ticketprijzen komen tot stand door prijsbepaling die gebruik maakt van prijselasticiteit. Hier zijn de boekingsklassen weer aan gekoppeld.

    Ik beperkte mij in mijn uitleg niet tot KLM maar hou het algemeen. In detail kan dit per airline verschillen. Zo zijn er voor tickets waarop je in jouw voorbeeld 25% mijlen krijgt meerdere boekingsklassen. Iedere pax met dit ticket krijgt hetzelfde aantal mijlen maar vrijwel niemand heeft excact dezelfde prijs voor hetzelfde ticket betaald en ook niet dezelfde boekingsklasse. Binnen EC waar je 100% mijlen krijgt zijn er vaak wel 5 of meer boekingsklassen. In BC en First zijn er meestal ook meerdere boekingsklassen. Zit je naast iemand in BC, beide 150% mijlen dan kan je toch een andere boekingklasse hebben als bijvoorbeeld jij €2500,- en je buurman €5500,- voor het ticket heeft betaald.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017

Deel Deze Pagina