Hoe doen jullie het toch allemaal :D?

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door wltam, 17 nov 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  2. Je kan met Garuda voor 350 euro first class naar de UK
     
    jongesander vindt dit leuk.
  3. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ook met hotels kun je flink punten scoren. Ik moet regelmatig voor mijn werk in hotels overnachten. Die boek ik dan via Pointshound, Rocketmiles of Kalingo (naar gelang me de meeste miles biedt t.o.v. het tarief) en als het echt moet via KLM/booking.com .... zo krijg je miles voor je boeking. Als je dan ook nog met je FB AMEX betaald krijg je daar ook nog miles voor, en dan nog een tripadvisor reviewtje voor 150 miles.... Tsja, en dan wordt het helemaal grappig als je die hotelkosten dan kan declareren en terug krijgt van je baas :D

    Verder zakelijk reizen.... Ik zit te hopen op een aantal tripjes nigeria begin 2016. Niet omdat ik zo graag naar nigeria wil, maar ze zijn lucratief voor de QF en miles :)

    En wat anderen al zeggen.... beetje verslavend dit.... pas op!
     
    MartinR vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    €350 is in C, €550 in first;) En je moet wel snel wezen mocht je deze route nog een keer willen vliegen, met ingang van maart 2016 wordt het fifth-freedom leg AMS-LGW geschrapt!
     
  5. wltam

    wltam Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Aaargh! Wat gaat dit traag traag traag :p. Soms vraag ik mij af of het niet interessant is zo een fast track challenge te doen... Want ik zou voorbeeld heel heel graag met Cathay Pacific in business vliegen en ook in de lounge zitten zoals in het artikel van vandaag!
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volg dit forum gewoon goed, dan komt er vanzelf wel weer wat voorbij! Nu is er ook weer een (betaalde) Platinum Challenge bij American Airlines.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Snelste weg naar status en miles is er véél tijd insteken in research... Fast track bij hotels of challenge bij airlines is ook haalbaar, hou rekening met eventuele kosten van een challenge.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hou ook even goed de "business class deals" in de gaten. De afgelopen periode zijn er echt heel goed betaalbare business class deals voorbij gekomen. Dan heb je loungetoegang en een premium cabine.

    Concreet voorbeeld: je kunt nu van Dublin naar New York vliegen voor € 1042,00 met AA. Je vliegt dan met BA naar Dublin (lounge in Dublin stelt niets voor) en kunt op Londen Heathrow in de BA Galleries lounge. Daarnaast kun je in de 777 van AA vliegen met reverse herringbone lie flat stoelen.

    Bij American Airlines kun je nu een Platinum Status challenge doen voor $ 200,00. Omdat je in "discount business" 2 EQM krijgt, heb je met deze trip ongeveer 14/K EQM's gevlogen. De drempel van de challenge ligt op 12.500 EQM. En dus ben je Platinum tot maart 2017. Hiermee kun je vervolgens met ieder willekeurig Oneworld ticket business class lounges in.
     
  9. wltam

    wltam Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Buiten tijd erin steken ook veel geld? :D Want ik snap het niet dat studenten aan deze prijzen ook kunnen vliegen. Dat is echt wel straf! Maar vooral ook verdorie uitstekend gedaan :D!!!!
     
    MartinR vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat zou jij een acceptabel tarief vinden dan? Als het vooral om de lounge gaat en je hebt weinig budget, dan zou je ook eens kunnen kijken wanneer iemand van het forum weer in de lounge zit. Als je dan een goedkoop ticket in Economy koopt bij dezelfde alliantie kun je afspreken dat diegene je uitnodigd.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. wltam

    wltam Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    :D:D Klinkt gaaf! Goh acceptabel alles tot max 1000 euro per persoon is dat haalbaar voor long haul vluchten? Ik heb echt nog nooit aan een "korting tarief"gevlogen dus geen idee alleen veel prijzen zien passeren rond de 2000 euro en dat was toch effe schrikken!
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  13. wltam

    wltam Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Merci! Ik ben nu zoveel mogelijk aan het lezen op dit forum! Alle tips voor verdere lectuur altijd welkom!! Hier of pm ;-)
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  14. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Ik ga in april op een pakketvakantie. Ik vlieg naar antalya met freebird en terug met jetairfly. Weet iemand of ik met die airlines ergens punten kan scoren ;-)
     
  15. Als t zo is zak t niet veel zijn,
    Zijn maar hele korte vluchtjes
     
  16. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Maar zitten de maatschappijen in een bepaalde alliantie waar ik iets mee kan
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Jetairfly is hoort bij Tui. Geen miles voor deze vlucht. Overigens is dit meestal het geval bij pakketreizen.
     
  18. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    En freebird?
    Ach de zomer met KLM naar Lax maar omdat ik weinig vlieg niet veel miles
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Grappig, ik sta momenteel op LAX. Je kunt het beste even de site bezoeken van Freebird. Ik geef je weinig kans.

    Ik adviseer vooral een strategie te bedenken voor een bepaald doel.
     
  20. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    2700 Miles enkeltje voor mij.
    Ik ga op zoek. Hoe is Lax :))
     

Deel Deze Pagina