Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Een vraag met misschien een voor de hand liggend antwoord.

    Ik heb Gold status bij Hilton. Nu gaat een familielid in Augustus met een vriend naar Amerika en willen ze graag verblijven in een Hilton hotel bij Sedona. Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om via mijn Hilton account met Gold status een boeking te maken op hun naam zodat zij de Gold voordelen (o.a. gratis ontbijt)?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    In de VS heb je geen gratis ontbijt, maar krijg je een x aantal dollars om te besteden in het restaurant/bar.

    Ik weet niet of het helemaal netjes is, maar je kan de naam van een gast invullen bij je boeking zodat die persoon ook kan inchecken.
    Persoonlijk zou ik zoiets niet doen want status is natuurlijk voor jezelf.

    Je kan ze beter gewoon een Amex Plat met HH Gold aansmeren, dan hou jij er ook nog wat aan over ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2023
    Jorni vindt dit leuk.
  3. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    18
    Officieel mag het niet (de voordelen zijn persoonsgebonden), maar je kan als tweede gast inderdaad een andere naam invullen. Je eigen naam zal altijd eerste gast vermeld staan, die kan je niet aanpassen. Vervolgens moet dan de tweede gast alleen inchecken in het hotel, na ontvangst van de sleutels kunnen de andere gasten het hotel in. De bedoeling is het niet, of er consequenties zijn als ze erachter komen, weet ik niet.
     
    Jorni vindt dit leuk.
  4. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor jullie reacties!

    De chat van Hilton zegt dat je wel een boeking mag maken voor een familielid, maar of je dan ook de voordelen van je status hebt blijft onduidelijk.
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2023
  5. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    18
    Waar zie je de mogelijkheid om de naam van de hoofdgast aan te passen? In de app heb ik die in ieder geval niet. Of ben je niet ingelogd als HH member?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Klopt! Ik was iets te voorbarig, het kan niet. Als ik op 'edit' druk bij hoofdgast kan ik alles behalve de naam wijzigen. Heb mijn vorige post ook aangepast.

    Wel jammer dat het niet mogelijk is om voor iemand anders te boeken. Bij booking.com heb je deze mogelijkheid wel...
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.678
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Booking is natuurlijk wel iets anders dan bij Hilton status hebben.
    bij Booking heb je al vrij snel "status", als ik Genius level 3 überhaupt status kan noemen..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen nacht bij Hamton Inn Bath (Maine USA) verbleven. Was een top hotel, maar ondanks goede voorzieningen bij het ontbijt (ik heb ze deze vakantie slechter gehad), vond ik het toch wel matig dat het toastijzer versleten was (zei het personeel ook, zou al maanden zijn waardoor een toast 5 tot 10 minuten duurt en je dus een rij krijgt) en het bestek plastic wegwerpzooi is, je borden van karton, kommetjes ook karton en je bekers idem dito. Toen ik daar een opmerking over maakte was het zodat zij minder hoeven af te wassen. Voor een nacht van meer dan 200 euro voor de goedkoopste kamer (was geen upgrade beschikbaar met Gold) en overal ontbijt inbegrepen vond ik dat toch wel matig. Heb deze vakantie vaker ontbijt inbegrepen gehad bij andere hotels, nog geen 70 euro betaald en dan wel fatsoenlijk bestek en borden etc.
    Ben benieuwd wat het morgen is bij Hampton Inn & Suites in Saint John, NB, Canada.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.326
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij is platic & karton redelijk gebruikelijk bij Hamptons in de VS. Bij vergelijkbare ketens van andere merken (Holiday Inn Express, Fairfield Inn) is dit ook het geval.

    Upgrades voor Gold en Diamond leden zijn niet van toepassing bij Hampton, Hilton Garden Inn en nog zes merken. In de praktijk doen ze het soms wel.
     
  10. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    Ahja, dat plastic en karton is nieuw voor mij. Het ontbijt zelf was er niet minder door.
    De upgrade voor Gold hecht ik ook geen waarde aan verder, maar ze zeiden het zelf bij de receptie.
     
  11. Durk

    Durk Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    18
    Door omstandigheden moet ik zaterdag al huiswaarts ipv dinsdag 30 mei. Gezien ik een non-refundable room had in Moncton bij Tapestry by Hilton, even gebeld. Kamer is kosteloos van datums veranderd en dezelfde prijs behouden. Had aangegeven eventueel bij te willen betalen mocht het nodig zijn, maar was niet nodig.
    Via de app ging het niet, maar het hotel was erg meewerkend.
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben een "beginner"als diamond sinds januari..maar hoe zit het nu met die upgrade aanbiedingen. Als je er op ingaat krijg je dan een nog hogere upgrade of moet je deze aanbiedingen negeren en afwachten?
    upload_2023-6-4_22-57-15.png
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    797
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou zeggen: negeren en afwachten. Ze sturen volgens mij die upgrade tegen betaling naar iedereen
     
  14. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    18
    Jep, negeren en afwachten. Je krijgt bij een gratis upgrade 72 uur voor check-in een email.
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ja dat klopt ik krijg die mails vaker en dan alsnog bij inceck een upgrade. Maar ik bedoel te vragen :stel ik neem zo een upgrade..krijg ik dan bij incheck een nog hogere upgrade?
     
  16. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    18
    Je krijgt op basis van een Diamond-status al een upgrade naar de hoogst mogelijke kamer, tot een limiet van een junior suite/standard suite/one-bedroom suite, gebaseerd op de beschikbaarheid bij het inchecken. Het is mogelijk om op je betaalde upgrade nog een complementary upgrade te krijgen.

    Stel, een hotel heeft een Standard Room, Deluxe Room en Junior Suite, dan kan je een Standard Room boeken en een upgrade krijgen naar een Junior Suite. Je hoeft daarvoor niet te upgraden naar een Deluxe Room, maar als je dat doet, dan kan je bij het inchecken ook een upgrade krijgen naar een Junior. Dat kan je echter ook als je een Standard boekt, dus het is niet nodig om daarvoor te upgraden naar een Deluxe. Als je de betaalde upgrade naar een Deluxe neemt en je een upgrade krijgt naar een Junior, dan krijg je geen geld terug voor de betaalde upgrade naar de Deluxe.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik weet niks van vastgoed en hotelwereld e.d. maar dat kan dus? een failliet Hilton verkopen en dan Hilton blijven?
     
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Je koopt het pand. Daarna kun je onderhandelen. Hotels wisselen wel vaker. Was het eerst een hyatt en daarna een marriott of hilton. Contract afsluiten met franchisegroep en klaar.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina