Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    @Jorni - weet je zeker dat het dezelfde rate is bij HotelsForMiles als bij Hilton zelf? Mijn ervaring is dat je die miles bij zulke booking sites gewoon zelf 'betaald'. Sowieso zou ik voor boeken bij Hilton zelf kiezen, vanwege de HH punten, maar ook voor de andere mogelijke benefits - ook al moet je je daarbij in de VS niet al te veel van voorstellen. En inderdaad, beste is Hilton te boeken via zo'n cashback site.
     
    Jorni en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je berekening. Leuk om zo met de punten te spelen hihi.

    Heb alleen twee vraagjes waar ik zelf niet uitkom. Hoe kom je aan de 0.01 per Mile bij FB?
    En in jouw berekening hou je rekening met de dubbele punten actie. Tijdens het boeken bij Hilton zie ik nergens iets staan dat ik dubbele punten ontvang of is hier een bepaalde code voor?
     
  3. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Er zit ongeveer €10,- verschil in de prijs dus dat is te overzien. Wel zijn de hotel toeslagen verschillend van elkaar…misschien dat daar nog een addertje onder het gras zit.

    Misschien een totaal andere vraag. Door de AmEx platinum kaart heb ik ook bij Marriott status. Mijn idee was om bij één hotelketens te blijven met overnachtingen om zo te voorkomen dat ik op verschillende plekken punten spaar. Maar hoe gaan jullie hiermee om? En welk hotelketens zouden jullie aanbevelen om mee te beginnen? Ik dacht zelf met Hilton omdat ik het gevoel heb dat je daar betere voordelen heb met je status… :)
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dubbele punten actie zie hier (de huidige promo is tot 30-4) Daarna komt er weer een nieuwe.
    Berekening Punten zie hier en hier en hier voorbeelden (Dank aan @Bijzonderetickets @danfl44).
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het is het beste om je te concentreren op een hotelketen, maar je hebt de status natuurlijk al via je Amex card. Voor mij is dat Hilton omdat ze de meeste hotels hebben op de plaatsen waar ik kom en omdat Gold een waardevolle status is o.a. vanwege het gratis ontbijt en als je mazzel hebt toegang tot de executive lounge.
     
    Jorni vindt dit leuk.
  6. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Oeh top! Dankjewel voor de website. Die ga ik eens goed doorlezen :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je reacties! Dan blijf ik ook bij Hilton :). Het is allemaal toch een beetje zoeken wat de beste strategie is.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag in Hilton Munchen..
    Ik en mevrouw Night zitten vast in de lift. Etage: Executive lounge (we kwamen net uit de lounge). Passen geven allebei rood. Deur gaat niet meer open. Oproepen, na 20 minuten ging de lift omhoog. Boos kijkende monteur.
    We krijgen altijd een paars diamond passenhoudertje maar deze keer hadden we natuurlijk zo een statusloze blauwe gekregen.
    Dat zag hij. Hij: "You are not supposed to be here! this is restricted." Pas aanbieden op andere etage nog steeds "rood". Monteur: ja dan moet je naar de receptie jullie passen zijn defect.

    Bij de receptie in de rij bij de fast lane voor diamonds etc.. Blauwe pashouder in mijn hand. Grote beveiligingsgorilla: "jij moet uit deze rij, dit is voor elite". Status bewezen met pas in de app. Terug in de rij. Omdat ik ongeveer 1 op de 3 keer tegenwoordig meemaak dat de pas op de verkeerde datum uitgechecked wordt vraag ik hem "zeker weer te vroeg pas geblokkeerd he?" Nee..was niet waar toevallig waren beide passen "defect" geraakt. Geloofwaardig? Maken jullie vaak mee dat die passen weer te vroeg worden geblokkeerd? Hoe groot is de kans dat twee passen tegelijk defect raken? Ik denk dat hij dit roept omdat hij bang is voor een vervelend Tripadvisortje...
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het wel vaak als ik een late check out heb dat ze vergeten mn passen ook te verlengen.

    Maar dit verhaal van je klinkt ook weer typisch Duits trouwens :D
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Zonder late check out eigenlijk nooit last van. Met late check out ga ik tegenwoordig standaard voor 12 uur langs de receptie want ze doen het toch bijna nooit standaard.

    De situatie die jij beschrijft lijkt me goed om eens onder de aandacht te brengen via bijvoorbeeld Hilton Honors. Dan levert je kritiek soms nog wat Hilton Honors punten op.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Die eigen strategie ontwikkel je vanzelf. De reden dat ik vrij veel bij Hilton boek is dat het onder aan de streep vaak wel een goede deal is. Dit komt door het relatief hoge aantal punten, lounge toegang, gratis ontbijt en (soms) fijne upgrades.

    Als je geen geschikte Hilton kunt vinden dan zou ik me niet te veel focussen op de elite statussen die je via Amex hebt. Van Marriott Gold hoef je weinig te verwachten bijvoorbeeld.

    Hotels.com heeft een uitstekend Rewards programma waarbij je per 10 nachten een overnachting gratis krijgt. Prima backup waarbij je bij lokale pareltjes kunt boeken! Ook hier met cashback te boeken!

    Neig je wat meer naar de luxure merken, dan is elite status helemaal niet nodig. Vrijwel alle ketens hebben een Travel Agent tarief met vrijwel alle voordelen die elites ook hebben (gratis ontbijt, upgrade, laat uitchecken, etc.). En je spaart dan ook nog gewoon punten (bij Hilton ook nog eens dubbel, naast promoties en elite bonus).

    Misschien veel informatie, maar de komende tijd zal het wel duidelijker worden.
     
    Daan3, Godenzoon14, noppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ehh update: niet Hilton Munchen maar Hilton Munchen Airport...voor de volledigheid..
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het is totaal niet veel informatie, ben heel blij dat jullie me willen helpen :).

    Ben sinds 2017 veel en ver aan het vliegen/reizen (voornamelijk naar het westen) maar ben pas +/- halfjaar bezig met statussen/ miles etc. Voorheen boekte ik bij de airline dat uitkwam en hotels via booking.com (wel genius level 3 nu). Maar als ik terugdenk en rekenen heb ik veel punten misgelopen :(

    Ik was zelf niet op de hoogte dat Hotels.com ook een loyaliteitsprogramma heeft. Denk je dat het de moeite waard is om van Booking.com (genius level 3) over te stappen naar hotels.com? Het ziet er op eerste oog aantrekkelijker uit…
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Beetje de prijzen vergelijken tussen booking en hotels. Bij booking spaar je nergens voor, bij hotels wel, dus dat kan voordeliger zijn. Maar dan moet de prijs natuurlijk wel een beetje gelijk zijn.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Als iemand die zelf accommodatie verhuurt via Booking: blijf er aub bij weg! Dat Genius programma stelt niets voor en komt alleen maar uit de zak van de ondernemer... De enige reden dat ik er mee samen werk, is omdat hij hier in Europa by far de grootste speler zijn maar ze draaien de ondernemer echt een poot uit, zo heb ik afgelopen week van mijn broer te horen gekregen, dat einde van het jaar, ze ook nog eens commissie (minimale commissie is 12% bij Booking) gaan heffen over incidentals als parkeerkosten, schoonmaakkosten en ja, zelfs over de toeristenbelasting die wij 1:1 doorberekenen aan de gasten, dit gaat dus voor de gasten wederom duurder worden want wij moeten die toeristenbelasting wel innen, mogen wij niets van houden (dat hoeft uiteraard ook helemaal niet) maar we moeten er vervolgens wel 12% commissie over gaan betalen, echt ze zijn bij Booking totaal de weg kwijt!

    Als ondernemer ben ik dus wel blij met de hoeveelheid traffic die ze binnen brengen maar waar ze kunnen, knijpen ze je uit. Al mijn persoonlijke reizen worden rechtstreeks geboekt of als het niet anders kan, via Hotels.com
     
    MRB, Jorni, Amsterdam en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Mede dankzij jouw rants over Booking blijf ik er inmiddels ook weg, 2 uitzonderingen de afgelopen 2 jaar daargelaten. Hotels.com inderdaad leuker voordeelprogramma, al ben ik benieuwd wat er nu met Expedia erbij gaat gebeuren.
    Je leert steeds weer. Zo was ik nog niet zo bezig met die cashback sites, maar ik ga zodadelijk even een toekomstige Hilton boeking annuleren en opnieuw boeken met tussenkomst van een cashback site :)
     
    Jorni, DirkOnTour en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Over Cashback gesproken: weet iemand ook een site waar je meer dan 1% cashback krijgt als je Diamond lid bent?
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik weet is het bij alle cashback sites 1% voor Diamonds, en 4% voor het gepeupel.

    Overigens moet je voor die 4% wel naar Topcashback, want bij de Nederlandse cashback sites krijgt iedereen maar 1%, voor zover ik weet.
     
    Amsterdam, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Heb inmiddels, mede dankzij al jullie tips, mijn eerste boeking op Hotels.com geboekt (een plaatselijk hotel) geplaatst. Ondanks mijn genius level 3 bij booking.com was hotels.com toch €97,- goedkoper. Voortaan niet blind staren op mijn statussen haha :)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ben me aan het oriënteren op Istanbul. Zijn hier nog tips voor welk hotel te nemen?
    Ik lees dat Conrad wat onhandig ligt tov de bezienswaardigheden, of valt dat allemaal wel mee?
    Of is het voor een eerste keer bezoek aan Istanbul toch handiger om wat meer in het centrum zit zitten?
     

Deel Deze Pagina