Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Wat is jullie ervaring eigenlijk bij Hilton Garden Inn hotels qua upgrades?

    Werd getriggerd door de ervaring van @jphorn , waarbij het hotel zich excuseerde voor het ontbreken van een goede upgrade. Erg positief natuurlijk!

    Officieel zijn upgrades uitgesloten bij HGI's, maar blijkbaar zijn sommige hotels toch lekker royaal.

    Zelf heb ik in Kuala Lumpur (high floor+view) en op Bali (suite, maar daarna voornamelijk view) upgrades gehad. Bij mijn laatste reservering bij HGI Jakarta lieten ze weten dat upgrades beslist niet aan de orde zullen zijn.
     
  2. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    De afgelopen twee weken ben ik in diverse Hiltons geweest in de EU en de USA. Wat mij opvalt is dat de service in de Hiltons in de EU beter is dan die in de USA.

    Sinds de COVID 19 pandemie zijn er uiteraard een aantal dingen veranderd, zo zijn de voorzieningen in de lounges vaak kleiner en zijn ze korter open, maar al met al is dit nog prima geregeld in de EU Hiltons.

    De Hiltons in the USA zijn een ander verhaal. Bij een aantal Hiltons die voor de pandemie wel een lounge hadden, is deze nu verdwenen en vervangen door een credit te goed van - hou je vast - 15 of 18 USD per persoon per dag. Hiervoor kan je dan zelf je ontbijt, hapje en drankje kopen in het hotel. Het probleem is echter dat een simpel ontbijt (yoghurt met granola) bij de meeste hotels al meer kost dan 15 USD. Koffie kost dan ook nog eens 7 USD. Deze komt meestal van de Starbucks waar deze 3.50 USD kost. Je betaald dus het dubbele voor dezelfde koffie. Aan het eind van je ontbijt verwachten ze dan ook nog dat je de gebruikelijke fooi geeft.

    Naast bovenstaande heb ik bij Hilton San Francisco Financial District ook nog mee gemaakt de dons uit mijn dekens zo goed als verdwenen waren en ik dus enkel onder 2 lagen lakens sliep de eerste nacht en dus een koude nacht heb gehad. Nadat ik dit s'ochtends melde bij de receptie werd mij verteld dat ze het gingen oplossen. S'avonds terug aangekomen op mijn hotelkamer was dat echter niet het geval. Toen ben ik nogmaals naar de receptie gegaan waarna ze het wederom gingen oplossen. Na ongeveer 10 minuten werd er op mijn deur geklopt en kreeg ik bij het open doen een vies, oud en kapot (met gaten) deken in mijn handen geduwd. Hiermee ben ik wederom naar de receptie gedaan waar er heel nonchalant werd gereageerd. Na aandringen zouden ze iemand langs van housekeeping. Toen deze nog ongeveer 15 minuten mijn kamer binnen kwam schrok hij zich kapot dat het bed zo was "opgemaakt". Na zijn verontschuldiging hiervoor zou hij het gaan oplossen. Na wederom 15 minuten keerde de beste man terug en gaf mij een nieuw donsdeken. Ik moest echter wel zelf mijn bed opmaken omdat zijn dienst erop zat, maar hij zou er voor zorgen dat ik gecompenseerd zou worden bij het uitchecken.

    Tijdens het uitchecken 2 dagen later werd mij niet - zoals gebruikelijk - gevraagd hoe mijn verblijf was en wenste de baliemedewerker mij alleen een fijne dag. Toen ik vroeg wat de compensatie was vertelde hij mij dat hij van niets wist en ook niets voor mij kon betekenen. Omdat ik een vlucht moest halen heb ik besloten dit via de Hilton klantenservice verder af te handelen. Echter reageren deze zeer nonchalant en konden in eerst instantie mijn verblijf niet vinden.

    Mijn positieve ervaring met Hilton is de afgelopen jaren sterk afgenomen en ik zit erg te twijfelen om voor mijn toekomstige reizen gebruik te maken van een andere keten. Wat is jullie ervaring met Hilton de afgelopen tijd en welke keten zouden jullie adviseren?
     
    MRB en Grouchy vinden dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Hilton is nog steeds ok in de rest v/d wereld.
    Na COVID-19 zijn veel US bedrijven erg goed in minder voor meer. Zo ook Hilton. In de US zijn ze tegenwoordig overpriced voor wat ze (niet) aanbieden.
    Vanwege COVID-19 blijven veel burgers daarzo nog steeds in eigen land. Prijzen dit jaar zijn vaak 30-40% hoger.

    Zowat alle lounges daarzo zijn (nog steeds) dicht. Breakfast credit is zo als je al schrijft is vaak een lachertje. Die credit daarzo is overal waar je voorheen graties ontbijt kreeg, was vorig jaar ook al zo al was het bedrag toen minder.

    Automatische upgrades zoals in de rest v/d wereld doen ze ook niet aan.
    Gratis status met je CC dus iedereen daarzo is zowat gold/diamond.

    Tip cultuur daarzo loopt ook al jaren uit de hand, tegenwoordig zie je ook vaak van die betaal terminals met de x% tip opties wanneer je zelf iets ophaalt.
     
    ppt en Urbanjazz vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Middels deze fast track Diamond behaald. :)
     
    HarmDommisse en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook!
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Canopy Dubai, laagste kamer geboekt, hoogste categorie gekregen (een suite met uitzicht op de rivier).
     
    MRB, Amsterdam, HarmDommisse en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren heb ik Hilton hierover gecontacteerd en de vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze dit helaas al vaker hebben gehoord maar het ook graag blijven horen. Volgens haar gebruikt Hilton het aantal meldingen om te bepalen om ze een andere koers moeten gaan varen. Haar advies was dus ook om telkens een melding te maken.
     
    HarmDommisse en Grouchy vinden dit leuk.
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Had ik ook. Mooie kamers!
     
    HarmDommisse en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nieuw hotel in aantocht in NL!
    Motto by Hilton Rotterdam Blaak
    Gaat 1 september open upload_2022-6-16_21-32-47.png
     
    MichaelNight, Amsterdam, ppt en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Zag hem voorbij komen al. Ben benieuwd!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Grappig, vorig jaar boekte ik mijn Hilton hotels altijd via Cashback XXL, en later een keer mee opgehouden omdat er altijd maar bleef staan dat het in behandeling was. Dacht dus dat het niet werkte. Maar, ik kreeg deze week ineens een stuk of 7 mailtjes dat mijn verblijven van begin 2021 goedgekeurd zijn. Het duurt een jaartje, maar toch ineens €50 euro gratis geld binnen. :)
     
    lloydje33, TimH en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dank voor je headsup! Hier ook wat ''gratis geld''
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  13. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Iemand ervaring met Hilton in Keulen? Zit naar de Curio Wasserturm te kijken voor volgende week. Ff eruit ivm mijn verjaardag.
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Curio Wasserturm Is een prima hotel, heel bijzonder in een oude watertoren. Was hier begin juni. Kreeg als gold een upgrade naar een soort Junior suite met ‘uitzicht’ op de Dom. Verwacht door de bouw geen uitgebreid uitzicht. Leuke bar op de bovenste verdieping. Ligt wel iets minder centraal dan de Cologne Hilton
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Kan niet online inchecken en kamer kiezen voor een verblijf van morgen, nog nooit meegemaakt. Komt dit vaker voor?
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Ja hoor dat komt vaker voor. Sommige hotels ondersteunen dat niet.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ah vandaar, zat al tevergeefs die app te refreshen.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Vraagje aan de mensen die ook de fast track offer hadden gedaan een aantal maanden geleden.

    Is de status nou geldig tot maart 2024 of maart 2024? Want ik zat een oude mail terug te kijken en daarin stond "enjoy status through march 2023" maar ik kan me dus herinneren dat ik met aanmelden vna deze actie tot 2024 had gelezen...

    Iemand die dit weet?
     
  19. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb tot 31 maart 2023
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In de mail staat inderdaad 2023 maar via de klantenservice heb ik 2024 doorgekregen. Je kan het snel via Twitter navragen of de chatfunctie op de website.
     

Deel Deze Pagina