Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Het is in mijn ogen niet interessant. Een AMEX punt heeft een waarde van meer dan € 0,01 per punt. Hilton Honors punten hebben een waarde van € 0,005 per punt. Bij iedere omzetting verlies je dus tenminste € 0,005 per Amex punt.

    Een wat meer tot de verbeelding sprekende vergelijking is misschien handig. Voor 81.250 AMEX punten vlieg je in Business Class naar Azië. Voor datzelfde aantal punten kun je ook bijna twee nachten bij Hilton Schiphol boeken (a € 136,00 per nacht).
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  2. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Graag zou ik advies willen hebben, gisteren zat ik te kijken naar Hilton Fast track. In 9 nachten naar diamond. Echter is het bijna einde van het jaar.
    Als ik de fast track nu start, ben ik rond december klaar en heb ik diamond. Dan krijg ik diamond voor 2021 en 2022 lijkt mij.
    maar start ik later en is mijn laatste nacht in januari, heb ik dan niet 2022 + 2023 diamond?

    graag advies wat makkelijkste is.

    Daarnaast extra vraag, als ik me aanmeld voor status match van BW diamond naar HH diamond. Krijg ik dan die 90 dagen diamond HH of gold en behoud ik dit na alles volbracht te hebben. Of begin ik bij niks en krijg ik daarna de status.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2021
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Je krijgt gelijk de gematchte status en voordelen.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  4. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Dankjewel voor je reactie! Bij status match BW diamond naar HH diamond, krijg je dan ook gelijk de diamond of eerst gold en daarna Diamond na 9 nachten? Op de statusmatch website lees ik namelijk verschillende verhalen. Hopelijk iemand ervaring?
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ik weet niet precies naar welke status BW Diamond matcht, maar als dit Diamond is dan krijg je deze gelijk met de "opdracht" om dan 9 nachten te voltooien binnen de gegeven tijd. Als je Gold krijgt dan blijft het Gold dacht ik. Kan zijn dat ze dit steeds veranderen natuurlijk, maar destijds kreeg ik vanaf IHG Spire direct Hilton Diamond.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  6. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3

    Goeie tip. Waar kun je zien wat je met je Amex punten kunt kopen? en hoeveel punten dat zijn dan? Kun je met emirates bijvoorbeeld ook vliegen met de punten van je Amex?

    En kun je ook je Hilton punten omzetten naar je Amex dan?? of trappen ze daar niet in ?
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt zien naar welke frequent flyer programma's je kunt overboeken. Emirates kan vanaf AMEX NL niet. Wel voldoende andere transfer partners (Singapore Airlines, Cathay Pacific, etc.).

    Nee helaas niet. Anders zou ik graag 1:1 Hilton puntjes naar AMEX transferren!
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dan zouden we ondertussen bijna miljonair zijn ;)
     
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Echt wel. Dan gaf ik een rondje voor iedereen op het forum :D
     
    Thijsk en FlyingDuck vinden dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Iemand een tip om een statusmatch te krijgen bij Hilton? Ben nu HH Gold maar ben Spire bij IHG. Is er een mogelijkheid om op basis van statusmatch HH diamond te worden?
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Helaas helaas: Nieuw te open DoubleTree in Sittard weer uitgesteld. Nu boekbaar vanaf 10 januari 2022. Mooie prijzen van €75 en 3 soorten kamers beschikbaar. upload_2021-9-3_19-45-59.png
     
    Amsterdam, Urbanjazz, FlyingDuck en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Je kan ze altijd een mailtje sturen om te vragen of het kan. Maar hoe zit je met je stays bij Hilton? 15 zijn er nodig om naar Diamond te gaan.
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Jammer, ik had er graag in oktober al geslapen.

    Grappig genoeg was ik hier gisteren over aan het lezen en hield ik hun Facebook pagina in de gaten.

    Verder las ik hier dat deze DT onder Black Label Hotels valt, ook die Merici van ALL die pas in januari 2022 een MGallery wordt.
     
    Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. Danny1985

    Danny1985 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Eigenlijk juist niet! Stuur me gerust een PM of in een ander topic (Insideflyer Café of "Hulp met boeken award tickets") en ik help je graag op weg.
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    In Q1 2022 komt op Santorini in Griekenland er een Curio bij. Lees hier.
     
  17. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje m.b.t. de status match en ontbijt als gold member!

    status match: is er een datum bekend waarop aanvragen van deze fast track eindigt? Lees dat het origineel om 10 nachten ging om gold te halen.

    ontbijt als gold member: geldt dit in alle Hilton honor hotels in Europa op alle tarieven? Kan ik dus bijv. een Hilton garden Inn tarief boeken zonder ontbijt, en krijg ik dat dan gegarandeerd in het hotel erbij? Ik had wel gelezen dat dit in Amerika is vervangen door vouchers.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Jazeker! Officieel is het "Continental-breakfast" maar eigenlijk krijg je vrijwel altijd het volledige ontbijt in het restaurant of lounge. Je kunt dus het goedkoopste tarief kiezen zonder ontbijt.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Goed nieuws. Alle Hilton status wordt verlengd naar 31/3/23. Daarnaast:

    In 2022, Hilton Honors members can earn:
    • Silver status after seven nights, three stays or 17,500 base points
    • Gold status after 28 nights, 14 stays or 52,500 base points
    • Diamond status after 42 nights, 21 stays or 84,000 base points
    Rollover van alle nachten in 2021 naar 2022. En de milestone bonus gaat naar nacht 40. Diamonds kunnen gold geven vanaf 40 nachten in 2022. Diamond geven kan vanaf 70.
     
    Fripsmaster, budjepaul, Grouchy en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Het blijft goed nieuws, maar statusverlenging was voor mij al oud nieuws. Al enige maanden kan je dat zien wanneer je op je eigen status klikt :)

    Hilton’s previous status extension was set to expire on 32 March, 2022, meaning some travellers will enjoy years of “free” Hilton status
     

Deel Deze Pagina