Dat is een hotel vanaf €180/nacht volgens Google. Nou ben ik nieuw in de hotelwereld, maar vind ik dat flinke tarieven (een ibisje van 65 euro kan me ook blij maken). Biedt dit zóveel meer als hotel tijdens een citytrip, of betaal je dat bedrag nooit omdat je altijd goeie deals weet te vinden? Beetje eenzelfde discussie als Ryanair vs AF Business Class vliegen: je komt er allebei, maar het is tóch anders.
Wat veel geld is voor een kamer hangt van je persoonlijke voorkeuren af. Als je bereid bent voor de beleving te betalen kan een mooi maar duurder hotel de moeite waard zijn. Ook speelt de locatie en faciliteiten een rol in de waarde. Wil je puur een slaapplek? Dan is een IBIS een goede keuze maar zit je misschien verder van het centrum dan bij een duurder hotel en heb je geen zwembad na een lange dag in de stad. Kortom het is een afweging wat het je waard is.
Ja ach alles heeft z'n prijs natuurlijk. Waldorf Astoria is natuurlijk wel het neusje van de zalm binnen Hilton. Eigenlijk is € 180,00 voor een Waldorf Astoria hotel nog aan de lage kant. Je hebt absoluut gelijk, als je voornamelijk slaapplek zoekt is een Hampton Inn of Hilton Garden Inn heel prima. En het zou misschien zelfs zonde zijn om veel geld uit te geven als je het hotel amper van binnen ziet. Wil je wat meer luxe dan ga je naar een Doubletree of Hilton. Waldorf is wel echt een andere categorie. Toen ik ooit eens bij het Waldorf Astoria in Beverly Hills was brachten ze me in een Rolls Royce naar de plaatselijke tabakswinkel. Ergens op deze site staat daar nog wel een verslagje van. Die had ik wel met punten geboekt trouwens, want $ 650,00 excl. Tax is ook boven mijn budget. Nu is die Rolls natuurlijk spielerij, maar bij Waldorf is alles anders. Van begin tot eind. Grote zware deuren bij de ingang, maar die hoef je niet zelf te openen. Toilet artikelen van goede kwaliteit. Turndown service. Zwembaden, spa's. Welke geur wilt u op het beddengoed? Je wordt naar de kamer gebracht en alle functies worden uitgelegd. Dit alles heeft natuurlijk een prijs. Denk dat veel mensen op dit forum een beetje afwisselen.
Nou ik vond het echt verschrikkelijk, 's ochtends is het handdoekje leggen erger dan het gemiddelde all-inclusive op Gran Canaria... Ik zou volgende keer voor Le Royal Meridien gaan.
Gaat het in dit geval om de Hilton hij Jumeirah Beach? Deze heb ik voor oktober geboekt, maar begin nu toch te twijfelen. Zou graag een goed hotel hebben bij het strand, maar wat dan nog over blijft is de WA op het palm eiland. Deze kost dan echter weer 2x zo veel en biedt enkel betaalde toegang tot de lounge… de first world problems maken het leven niet makkelijker
Ja daar gaat het helaas om... Echt ik vond het verschrikkelijk, 's nachts aankomen, geen loyalty upgrade doorgevoerd, toen ik er om vroeg was het: "Ja het is dezelfde kamer", ja vriend maar dan wél met exec lounge toegang, volgende dag naar de exec lounge: rood lampje, was weer niet goed ingevoerd. Afgezien van dit is echt het enige pluspunt van dit hotel, dat het aan het strand is, maar zoals gezegd, 's ochtends vroeg je handdoekje leggen en pas om 11.30u gaan medewerkers handdoeken weghalen als je erom vraagt... Alles is oud en versleten, ik kom hier echt niet terug, dan zou ik nog eerder naar de DoubleTree kijken als je per se Hilton wilt boeken... Persoonlijk zou ik nu dus voor Le Royal Meridien gaan in JBR...
Ik heb op zich helemaal niets tegen Ibis, maar je gaat niet naar Dubai om vervolgens daar te slapen. Dat is wat mij betreft een contradictio in terminis.
Wellicht wat off topic maar ik heb in het verleden in de volgende hotels geslapen aldaar: One&Only Royal Mirage Raffles WA Palm Jumeirah Conrad WA DIFC Le Royal Méridien Ze waren allemaal prima, maar Le Royal Méridien heeft wel m'n voorkeur. Deze is echter reteduur als ik het vergelijk met andere opties, bovendien heb ik bij Marriott een verwaarloosbare status. Overigens wat meer on topic zie ik dat er volgend jaar wel weer twee nieuwe Hiltons bijkomen in de buurt van de marina.
Hoelang duurt het doorgaans voordat je punten en nachten worden bijgeschreven? Bij "points activity" staat mn stay er wel maar het blijft op 0 punten staan namelijk. Moet ik nog even geduld hebben of zou het er na zo'n 2 dagen wel bijgeschreven zijn?
Je zou bijna zeggen dat het zo'n fishing mail is. Ik heb geen mail gehad, hoop deze uiteraard wel te krijgen.
Ook heb in Hilton the walk geslapen (circa 3 jaar geleden) en ben het met eerdere reacties eens dat het oude meuk was. Een goed, nieuw en betaalbaar alternatief ligt letterlijk naast de deur: Sonder at JBR The Walk Deze zeer ruime suites zitten in hetzelfde pand als Rixos Premium JBR en als gast mag je dan ook gebruik maken van alle faciliteiten van het Rixos terwijl de prijs nog niet een derde van het Rixos is.
Heb de email/Hilton Honors Thank You Gift van 10K ook gekregen , de email stond wel in de reclame box. Kan soms gebeuren, vaak nadat de front-desk clerk nog iets veranderd heeft bij het uitchecken. Na een week of twee is het in die gevallen 'Report a missing stay'.
Afgelopen weekend voor het eerst verbleven in Doubletree Centraal Station. Had goedkoopste kamer geboekt, werd eerst geupgrade naar een executive kamer met balkon en bij het inchecken was het wel erg druk en werd ik geupgrade naar een executive suite (Daar zijn er niet zo veel van geloof ik). Top kamer, voorzien van alle gemakken. Normaal laat ik 'm altijd chargen op mijn CC, maar had nu wat contant geld bij me en zei ''kan ik ook contant betalen''. De rate waarvoor ik geboekt had was 140 euro. De verbazing was dan ook groot toen de receptioniste zei ''dat maakt dan 440 euro plus 50 euro deposit''. Ik zeg ''eeeeeh?''. Bleek dat ze de 'normale' prijs weergegeven hadden van de kamer en over het hoofd gezien hadden dat ik dus oorspronkelijk een goedkopere kamer had geboekt...''nu weet U wat deze kamers normaal kosten''. Executive lounge open (en druk) van 5 tot 7, hapjes en drankjes, prima geregeld. Overigens, ook een vreemd puntje vond ik, bij het eigen restaurant gegeten en ik meen me te herinneren dat je 25% korting kreeg als diamond member én punten...niks van gezien...anyhow...een fijn hotel!
Nee er schijnen veel mensen te zijn die het niet gekregen hebben. Heeft niets met status of aantal nachten te maken, maar - voor zover bekend - compleet random.
Ik heb Hilton aan de lijn gehad vorige week en die zei dat Amex punten omgezet kunnen worden naar Hilton punten ik heb er 55000 en Hilton zei dat 1 Amex punt 2 Hilton punten is. Nu kijk ik zojuist op de website om het om te zetten en daar staat dat 1 punt 1 punt is. hebben jullie hier ervaring mee ? en is het interessant om het om te zetten?