Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Hoi allen, ik ben nieuw hier! Heb mezelf al even voorgesteld in het daarvoor bestemde forum. Al tijden boekte ik uit gewoonte een Van der Valk hotel als ik in Nederland weg wilde. Mede dankzij Sander/BijzondereTickets zijn recente Instagram en blog posts, plus de laatste ±15 pagina's van dit topic dat ik heb lopen doorspitten, ga ik daar nu verandering in brengen. Dank dus aan iedereen die hieraan meegeschreven heeft.

    Dit weekend begin ik met mijn eerste twee stays aan de fast track richting Gold welke ik over een week of twee probeer te behalen. Als ik de smaak te pakken krijg, ga ik daarna misschien wel kijken hoe ik Diamond kan behalen. :) Helaas was het niet haalbaar om voor vandaag nog een dagverblijf mee te pakken. Heb me natuurlijk wel gelijk aangemeld voor de Unlimited Points promo.

    Goed paasweekend allen!
     
    MoonJ, Godenzoon14, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Mijn laatste stays gehad om diamond te worden.

    Hilton Den Haag
    Mooie upgrade gehad naar executive kamer. Omdat daar 2 single bedden stonden gevraagd voor een kamer met een kingsize bed. Dus mocht ik naar een binnenkamer. Wat een top grote kamer was dat dan! Het uitzicht wellicht ietsjes minder, maar heerlijk ruim. Ontbijt was top met onder andere gepocheerde eieren en gewoon top kwaliteit. Was wel erg druk in het hotel, daarom iets langer moeten wachten, maar mochten vanzelfsprekend ook later uitchecken. Fiets gehuurd en heerlijk gefietst door de stad en Scheveningen. Prima!

    Doubletree NDSM
    Fijne ontvangst met 2 kaarten op de kamer (1 vanwege pasen en 1 als welkom) met een bord fruit en een flesje wijn. Mooie upgrade gekregen naar 701 met fantastisch uitzicht op het ij. Heerlijke kamer. Fietsen gehuurd voor 4 uurtjes voor een paar euro, met het pondje gratis naar het centrale station en dan door Amsterdam fietsen...top! Ontbijt was prima qua porties maar natuurlijk niet te vergelijken met de kwaliteit van een Hilton, maar ruim voldoende. Ook hier erg vriendelijk personeel, dus prima!

    Kreeg al een mail dat nu nu Diamond was tot aan Maart 2023 en ik zie in de app dat er staat ''you need 5 stays to retain Diamond'' en ''4 rollover nights to help you keep diamond''. Wil dat zeggen dat als ik nog 5 stays doe dit jaar, dat hij dan verlengd gaat worden tot aan Maart 2024? :O
     
    Peter02, lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Nope, wat je ziet is het aantal nachten uit 2020.


    IMG_20210405_203306.jpg

    Klik je vervolgens verder dan zie je het aantal nachten van dit jaar.

    IMG_20210405_203317.jpg

    De nachten die je dit jaar boven de kwalificatie vereisten haalt (30) gaan mee naar 2022. Voor zover mij bekend de nachten uit 2020 niet mee naar 2022.

    Dacht ergens gelezen te hebben dat je een fasttrack hebt gedaan. Welke nachten in je specifieke geval mee gaan naar 2022 weet ik niet. Kun je het beste even nagaan, maar ik vermoed dat je dan eerst 30 nachten minus de vier rollover nachten van vorig jaar moet hebben gehaald.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Heeft iemand ervaring ermee of je qualifying nights krijgt bij Hilton indien je boekt via AMEX travel?

    Ik lees online wisselende verhalen dus ik ben nieuwsgierig of iemand hier ooit dit persoonlijk heeft ervaren. Ik begrijp dat ik "sowieso" Gold heb dankzij AMEX echter ben ik altijd Diamond en dat zou ik zo willen houden :D
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Yes daar heb ik ervaring mee. Bij Hilton Madrid Airport een keer via Amex Travel geboekt omdat dit aanzienlijk goedkoper was. Via Twitter destijds geregeld dat mijn Stay ook in de app kwam en kreeg ook keurig alle Diamond voordelen zoals een upgrade, lounge toegang, punten, etc.
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik kan dit ook bevestigen voor een verblijf in Conrad Singapore!
     
    lloydje33, Bijzonderetickets en Urbanjazz vinden dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    M’n boeking staat al meteen in de app. Inclusief myway voordelen zichtbaar. Was nog van plan een tweede boeking te maken maar echter doen ze hier altijd nogal “fluffy” over.
    Goed te weten dat het bij jullie beiden goed uitpakte :)
     
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Vreemd geval. Voor een trip over een tijdje naar Turkije, wilde ik het Doubletree resort in Kemer boeken. Ik had -tot gisteren- nog 70.000 punten op mn account en natuurlijk was dat te weinig voor een week daarheen te gaan. Maar toch eens gekeken hoeveel dat dat was. Ik kwam uit op iets meer dan 130.000 punten voor die stay, de rates zouden gedurende de stay wel verschillen, maar totaal iets van 134.000 (uit mijn hoofd, geen screenshot van). Ik kon natuurlijk ook kiezen voor miles & cash, maar dan geldt de 5e nacht gratis niet. Heel wat berekeningen op losgelaten, maar uiteindelijk ongeveer 200 euro goedkoper met punten kopen, en aangezien er nu de 100% bonus was, dacht ik...laat ik nu eens 50.000 punten (dus 100.000 effectief kopen). Zo gezegd zo gedaan, goede deal. Ik ga terug naar mijn boeking, vul dezelfde gegevens in en schrik; nu kost de stay (6 nachten) ineens 176.000 punten + 189 euro. Huh? Ben ik dan zo scheel? Toen een paar keer met data gespeeld en daar komt iets interessants uit. De eerste nacht los kost me 25.000 punten, de nachten er na kosten 30.000 punten per nacht maar mét de 5e nacht gratis. Dus...als ik de boekingen los pak...kost het me 145.000 punten en 0 euro bijbetalen, als ik ze als 1 boeking pak met 6 nachten kost het me 31.000 punten meer én 189 euro. Dat lijkt me niet te kloppen, wel? Ik heb nu maar gewoon de 2 boekingen gemaakt, maar is dit een fout van het systeem, of hopen ze dat je niet verder kijkt dan je neus lang is? En...heeft dit zin om aan te kaarten? Ik heb nu natuurlijk wel screenshots gemaakt :)
     
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Iets met slapende honden ;)
    Ik heb lang geleden iets vergelijkbaars gemerkt. Sowieso zie je bij Hilton altijd duidelijk per dag de prijs waardoor er soms plots iets verspringt. Ook idd met die 5de dag
     
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Nog even op terugkomen. Indien je een “Fine Hotels & Resorts” of “The hotel collection” of bij Centurion via de service managers dan heb je altijd Hilton stays / punten. Op de web site veranderd het formulier bij zo’n boeking en kun je meteen je Hilton ID invullen. Indien je een gewone boeking maakt dan kun je het Hilton ID niet invullen. Telefonisch willen ze met je meedenken en voor jou met Hilton bellen echter garantie tot je de verbinding verbreekt en pas duidelijkheid na het verblijf.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Voor diegene die nog goedkoop Hilton punten willen scoren; Nu een actie bij Lyft. Als je $5 doneert aan het covid fund krijg je 2000 Hilton pts. Wel eerst account linken via deze link. Daarnaast ook nog de actie met Delta Skypesos ;). Ook hier linken en dan krijg je 250 miles van delta voor diezelfde $5. upload_2021-4-11_17-36-47.png
    upload_2021-4-11_17-38-37.png
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Ik heb het in een ander topic ook al even aangestipt, maar Doubletree Royal Parc Soestduinen heeft op kamers vanaf het type "Deluxe" nu een Nespresso machine.

    Voorheen hadden alle kamers alleen een waterkoker met oploskoffie en de suites een Illy machine. Wat mij betreft dus een hele vooruitgang!
     
    MoonJ, KarinS, budjepaul en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik dacht dat dat alleen voor de VS en Canada gold? Ik kan dus een Lyft account aanmaken, linken aan mijn HH en dan 5$ overmaken voor 2k punten? Hoe lang duurt het voordat het binnen is?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Het is blijkbaar wereldwijd. Inderdaad de stappen die je al zei. Je kunt de links uit mijn eerdere bericht gebruiken. Punten waren na 3,5 week binnen.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Super! Het hele proces doorlopen, nu wachten tot de 2k binnen is.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Even een update na mijn start binnen het Hilton Honors programma een aantal weken geleden. Inmiddels heb ik vier stays gehad en ben ik Gold member geworden dankzij de fast track. Mochten er nog mensen willen beginnen, dan loont het dus nog steeds om dit te doen met de MVP fast track, mits je binnen 90 dagen 4 stays voor elkaar krijgt. Ik kan helaas nog geen link delen omdat ik nieuw ben, maar Hilton Fast Track MVP intypen moet voldoende zijn op Google. Let op: Meld je pas aan op het moment dat je je eerste verblijf boekt, om het maximale uit je 90 dagen te halen.

    Na de tweede stay werd ik 'gewoon' Silver volgens het huidige status programma en nu dus Gold. Volgende week behaal ik mijn volgende 2 stays in Hilton Rotterdam (1 nacht) en Hilton Den Haag (3 nachten). Ben erg benieuwd na het lezen van de goede ervaringen hier en laat het gratis ontbijtje me goed smaken. :)
    Inmiddels ook even via de chat contact gehad met Hilton en gevraagd wat er nu nodig is om Diamond te behalen. Zij gaf me (fair enough) aan dat het nog 11 stays of 24 nachten kost om dat te behalen. Ik hoopte stiekem met vijf stays (verschil Gold-Diamond) klaar te zijn. Maarrr, met nog 8 maanden te gaan en komende week de eerste twee stays moet dat gaan lukken!
     
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Eerste stay als diamond gehad bij Hilton Amsterdam gehad. Had 1 familiekamer geboekt bestaande uit 2 deluxe kamers. Mijn kamer werd ge-upgrade naar een junior hoek-suite, aangrenzend de andere kamer. Vooraf ruim contact gehad met de managers om alles in goede banen te leiden...top en erg persoonlijk. Prima kamer moet ik zeggen...mijn gasten van de andere kamer mochten -omdat we eigenlijk 1x4 hadden geboekt- ook gebruik maken van de diamond voordelen zoals ontbijt en executive voordelen. Bar is gesloten maar de hele dag kun je gewoon bestellen via de telefoon of front office. Tussen 6 en 8 canape's bestellen (vis, kaas en bitterballen)...erg lekker! Samen met de alcoholische versnaperingen, top dus. In de avond sprak ik één van de front office managers...het was vrijdag...in het hele hotel een treurige 10 kamers geboekt... Overall een prima stay, zeker niet de goedkoopste (300 euro voor de kamers en 45 euro voor 1 nacht parkeren) maar opzicht wel erg tevreden...10k punten in return is ook prima :)
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    De kamerprijzen bij Hilton momenteel, zijn dat dezelfde prijzen als post corona?
    Ik zit even te kijken of het het voor mij waard is om aan de fast track mee te doen, maar als ik vervolgens na corona het dubbele moet betalen voor een kamer is het mij niks waard.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.170
    Trofeepunten:
    483
    Nee dat valt mee. Doubletree Soestduinen is zelfs wat duurder dan voor Corona. En bij NDSM zijn dit de tarieven die ze normaal alleen in januari / februari hanteren. Dus die is normaal wel hoger.

    Met name in de weekenden zijn de tarieven niet heel veel lager dan gebruikelijk. Uitzondering is meerdere nachten bij Hilton Den Haag: die gaat dan richting de € 75,00 per nacht en dat zie je normaal gesproken (volgens mij) niet.
     
    Peter02 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina