Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Bedoel je het Merici Hotel?
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Was gepland voor 2020... zie Misset Horeca

    DoubleTree by Hilton komt naar Sittard
    Hilton heeft een franchise overeenkomst getekend met het Limburgse Black Label Hotels om een DoubleTree by Hilton hotel te openen in Sittard. Het hotel is Hilton’s eerste hotel in Nederland buiten de Randstad en voor Sittard het eerste internationale hotel. De opening van het hotel is gepland in 2020.

    DoubleTree by Hilton Sittard zal openen in een voormalig schoolgebouw van het Bisschoppelijk College aan de rand van het centrum. Het gebouw stamt uit 1908 en heeft een rijke historie voor de inwoners van de stad. Het hotel telt 90 kamers, een restaurant, bar, vergaderfaciliteiten en een fitnessruimte en biedt de gastvrijheid en beleving die zowel zakelijke als leisure gasten van Hilton gewend zijn.

    Maar in april 2020 was er brand...(uit Wij Limburg van 20 april)

    Bij het in wording zijnde hotel DoubleTree by Hilton Sittard heeft vrijdag korte tijd een beginnende brand plaatsgevonden in het dak. Het hotel opent dit jaar de deuren in het voormalig Bisschoppelijk College in Sittard.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ook uit Misset Horeca... (en exploitant is ook Black Label Hotels net als Double Tree)

    Accor voegt hotel Merici inSittard toe aan collectie MGallery
    Hotel Merici Sittard van Black Label Hotels wordt per 1 april 2021 onderdeel van Accor’s MGallery Hotel Collection. Het viersterrenhotel is gevestigd in het voormalige klooster van de zusters Ursulinen aan de Oude Markt in het centrum van Sittard. Na de rebranding openen in het voorjaar van 2021 officieel de deuren van Merici Hotel Sittard – MGallery.

    De franchisepartner waarmee Accor de samenwerking voor dit nieuwe MGallery hotel aangaat is de huidige operator van Hotel Merici, Black Label Hotels van Martin Hendricks.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Yes!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. AA_

    AA_ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Door weinig (buitenlandse) reizen het afgelopen jaar een aantal Nederlandse Hilton hotels bezocht (Soestduinen, Leiden, NDSM). Ben ook zeker van plan naar die van Sittard te gaan zodra hij opent. :)
     
    Javadest en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben wel benieuwd wat jullie favoriete Hilton is in Nederland? Zelf ben ik bij Soestduinen, Utrecht, Amsterdam Centraal, Amsterdam NDSM, Hilton Amsterdam, Rotterdam en Den Haag geweest.

    Mijn beste ervaring heb ik denk ik met Rotterdam. Mooie kamers, bijna altijd upgrade naar een suite, gratis flesjes prosecco bij speciale gelegenheden, bijna altijd erg vriendelijk personeel, leuke restaurant met goede cocktails.
     
    Rem76 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    De enige Hiltons in Nederland waar ik verblijf zijn Amsterdam en de DoubleTree bij Amsterdam CS. Beide bevallen me goed, maar uitzicht en locatie zijn bij het CS wel uniek. Daar organiseerden ze - in elke geval pre-Covid - maandelijks een borrel in de Sky Lounge voor vaste gasten en personeel. Omdat het een leerbedrijf is, ook goed om contact te hebben en te leren van de ervaringen van regelmatige gasten.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Denk voor mezelf ook Hilton Rotterdam. Slechts één keer geen suite upgrade gekregen. Verder altijd van entry level naar junior Suite of Executive suite.

    Bij Hilton Den Haag waren ze niet al te scheutig met upgrades.

    Soestduinen vond ik ook altijd prettig, zat daar tot maart 2020 zo'n twee keer per week.

    DT NDSM vind ik qua prijs / kwaliteit echt top. Leuke locatie en het personeel altijd zeer vriendelijk. Onlangs ben ik daar nog een nachtje geweest en het was echt top.

    Ben nog nooit bij Hilton Amsterdam en DT Centraal geweest.
     
  9. AA_

    AA_ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ik weet niet of dit de plek is voor reviews o.i.d. maar gezien bovenstaande vraag, hierbij mijn ervaringen bij de Hilton hotels in Nederland.

    DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam - NDSM Wharf
    Locatie: NDSM werf in Amsterdam, de buurt wordt steeds levendiger, sinds kort zijn er ook een aantal winkels op de werf geopend en zit er op 1 minuut lopen van het hotel een Albert Heijn. Daarnaast ben je met de gratis veerpont binnen een kwartier op Amsterdam Centraal. Parkeren op straat is €1,40 per uur (ma-za 09.00-19.00 en zo 12.00-19.00) en €15 per dag op de parkeerplaats van het hotel.
    Kamer: Unieke mooie kamers, variërend in grootte, maar allemaal leuk ingericht. De Queen Superior kamers zijn by far de leukste kamers met ramen van de ene hoek van de kamer (inclusief badkamer), tot aan de andere hoek zodat je overal een mooi uitzicht hebt. Upgrade indien beschikbaar wordt (tot nog toe) altijd automatisch toegekend.
    F&B: Ontbijt is voortreffelijk. Nu in de COVID tijd krijg je bij check-in een formulier waar je kan aanvinken wat je allemaal wilt hebben en hoe laat je dit komt ophalen. Eigen wensen met betrekking tot bijvoorbeeld eitjes gaan altijd goed! Pre-COVID was het in het aangelegen restauratn Brooklyn, gezellig, huiselijk en vriendelijke medewerkers.
    Overig: Personeel heel erg vriendelijk, proberen er echt de persoonlijke touch aan te geven, door middel van bijvoorbeeld handgeschreven kaarten en een fruitmandje op de kamer.
    Beoordeling: 9

    Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol
    Locatie: In Hoofddorp, op korte afstand vanaf de snelweg A4 en luchthaven Schiphol. Vroeger was het parkeren gratis, nu volgens mij betaald.
    Kamer: Eenvoudige standaard Hampton kamers met (een) Queen of Twin bed(den). Voor zakelijke reizigers prima, basic en eenvoudig, maar in principe heb je ook niet direct meer nodig.
    F&B: Basis ontbijt (continental) waar je prima de dag mee kan beginnen.
    Beoordeling: 8

    DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
    Locatie: In Soestduinen, op ongeveer 5 minuten afstand van de A28, en 5 minuten vanaf het centrum van Soest. Gratis parkeren voor de deur!
    Kamer: Voorheen was dit het Hilton Royal Parc Soestduinen en na de complete renovatie heeft het hotel een rebranding gehad naar DoubleTree. Qua totaalpakket wellicht mijn favoriete Hilton hotel in Nederland. Kamers zijn recent compleet gerenoveerd en voorzien van alle moderne technieken. Vroeger was het toilet apart, nu zit deze in de badkamer, toch wel jammer.
    F&B: Ontbijt is uitstekend en uitgebreid. Het diner zou beter kunnen, de keuze is niet reuze en de porties zijn ook niet de prijs waard. De bar is ook compleet vernieuwd en het is gezellig om een drankje te drinken. De bar bevat ook een pooltafel.
    Overig: Het zwembad, de sauna en de stoomcabine zijn top!
    Beoordeling: 9

    Hilton Garden Inn Leiden
    Locatie: In Oegstgeest, direct aan de A44. Parkeren is 7 euro per nacht.
    Kamer: De King Room was een ruime kamer met een iets minder ruime badkamer, volgens het Garden Inn concept. Jammer was wel dat de foto's van de badkamer op de website (aparte douchecabine met regendouche) niet overeen kwamen met de werkelijkheid (handdouche in badkuip).
    F&B: Het ontbijt in COVID tijd is een standaard bereid dienblad met broodjes, yoghurt, fruit en beleg, waarbij je zelf nog additioneel je keuze in soort koffie/thee, ei en de keuze tussen appelsap en sinaasappelsap had.
    Beoordeling: 8

    Al met al, goede ervaringen met Hilton hotels in Nederland!
     
  10. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Waldorf Astoria Amsterdam met afstand (wel andere prijscategorie). Hilton Amsterdam is ook goed, Hilton Schiphol uitstekend en Hilton Den Haag is ook goed. Hampton Inn Schiphol ok maar niet meer dan dat (geen aanrader ivm geluidsoverlast vliegtuigen).
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb overnacht in:
    Leiden (HGI)
    Den Haag
    Rotterdam
    Soesterberg (DT)
    Amsterdam Arena (HbH)
    NDSM (DT)
    Hilton Amsterdam
    Schiphol
    Schiphol (HbH)

    Leiden, Arena en de HbH Schiphol waren ok. Niets bijzonders.

    Den Haag vind ik tof met de lounge en een geweldige upgrade naar een suite. Oogt modern, ontbijt was erg uitgebreid. maar ik vond de layout van de lounge maar niks.

    Rotterdam heeft een lekkere grote lounge, loopafstand van CS en altijd een prima kamer. Als het weer meezit, ben ik er zaterdag weer. Hopelijk dit keer een upgrade naar suite *fingers crossed*

    Hilton Schiphol was mooi, prima lounge en goed zicht op het vliegveld.

    Hilton Amsterdam had ik een supermooie upgrade. Lounge, ontbijt, alles was geweldig.

    DT Soestduinen kom ik regelmatig, altijd welkom, maar een upgrade naar een suite moet ik nog krijgen.

    DT NDSM kom ik ook regelmatig en daar vrijwel altijd een upgrade naar hoekkamer. Parkeren is fijn, personeel fijn. Knus en professioneel, heb ik ze verteld vorige week toen ik er was.

    Maar...al met al vind ik Hilton Rotterdam het fijnste, met DT NDSM een mooie tweede.

    De bedoeling is om een keer de Waldorf, DT CS , HpH A'dam Oost en DT Sittard (zodra deze open is) te verblijven, dan heb ik ze allemaal gehad. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2021
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    1.466
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben laatst bij Hilton Brussel en Antwerpen geweest. Beide upgrade gekregen naar executive. Voor mij voelde in Brussel de kamer net wat moderner, mooier. Goede executive lounge ook. Ontbijt in Brussel zelf afhalen in lounge, in Antwerpen vooraf aangegeven en komen ze het op de kamer brengen. Beide leuk!
     
    EvdP vindt dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Even kort mijn ervaring bij Hilton Rotterdam afgelopen zaterdag.

    De coronaregels worden daar goed nageleefd. Het was er ontzettend druk, veel stelletjes. Wel lastig met de lift. Maar wel eindelijk de upgrade naar suite! In de suite stond een tray met wat lekkere snacks klaar. En een mini-bar (een biertje was €1,5!). We hadden een driegangen diner op de kamer, was leuk om op deze manier room-service te beleven.

    De dag vantevoren moest je al je ontbijtwensen (English, American of Energizer). en drankjes in leveren. Als Diamond-lid was het ontbijt gratis en dat gold zelfs voor de extra's (zoals croissants en pannenkoeken). Wel waren ze wat items vergeten, inclusief de drankjes. Gelukkig met een belletje naar roomservice en 10 minuten later kwamen ze het brengen. Welk kwamen ze nog twee keer bij ons aan de deur met ontbijt dat niet voor ons was bestemd. Bij de checkout merkte ik dat sommigen geen brood gekregen en anderen helemaal geen ontbijt.

    Mijn ervaring was top (ondanks de sluiting van de lounge) en dat heb ik ook verteld aan de receptie. Ik hoop snel weer een keer terug te keren!
     
  14. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Goed om te lezen. Wil binnenkort ook weer eens een nachtje.
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Klinkt top , dank voor het delen! Ga volgende week. Heb een junior suite gereserveerd, dat vond ik al een fijne kamer.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ja, dat is een fijne kamer. Ik zag in de app dat mijn kamer al naar Junior Suite was geüpgradet. Toen wist ik eigenlijk al dat het druk zou worden. Tja, Valentijnsweekend.

    Vergeten te melden: er is 1 lift beschikbaar, dus dat kan wat langer duren als je naar je kamer wilt. In de lift is er plek voor twee stelletjes (met anderhalve meter) en het was erg druk bij de lift met uitchecken. We mochten uiteindelijk mee met de personeelslift. :)

    Veel plezier alvast volgende week!
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  17. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Mijn bezoeken waren afgelopen weken;

    HbH Hoofddorp: Net hotel, kleine kamers, helaas geen koelkastje op de kamer. Parkeerkosten werden niet berekend. Verder ok.

    DT NDSM: Op mijn verjaardag hier overnacht met gezin. Vriendelijke ontvangst en als verjaardagscadeau ontvingen we luxe gebak op de kamer en een handgeschreven persoonlijke verjaardagskaart. Zoals eerder genoemd door iemand ligt er een Albert Heijn op loopafstand en de pont naar Centraal Station vertrekt praktisch voor de deur elk kwartier. We boekten de Queen Deluxe Room, deze heeft een o.a. een groot twee (bijna vierkant) meerpersoons bad. Helaas liggen deze kamers op de 1e verdieping, dus weinig hoog uitzicht. Voor het ontbijt is het de avond ervoor je keuze doorgeven op een formulier en je kan het op het afgesproken tijdstip beneden ophalen. Makkelijk parkeren en erg behulpvaardig en vriendelijk hotelpersoneel. Fitness was beschikbaar op reservering. Het hotel biedt mogelijkheid om fietsen te huren.

    Hilton Garden Inn Leiden: Ruime kamer met douche, ik vond de kamer moeilijk warm te krijgen. Standaard heb ik dan ook altijd een klein luchtkacheltje mee, dit keer in HGI geen overbodige luxe. Vriendelijke staff. Voor het ontbijt een kwartiertje van te voren even bellen en het staat klaar om gehaald te worden beneden in het restaurant.

    Hilton Amsterdam: Ik had een executive kamer geboekt, deze ligt mooi hoog op een van de hoogste verdiepingen. Mooi uitzicht op de gracht en over Amsterdam. Lounge uiteraard gesloten ivm Covid, maar bij de receptie werd vertelt dat ik tot 20:00 uur gratis en onbeperkt frisdrank, koffie en thee kon bestellen. Vanaf 18 uur was het mogelijk om een "Executive Take Away" te bestellen, dit was een selectie van canapés die erg goed smaakten. Hierbij kon je ook nog een alcoholisch drankje bestellen, zoals wijn, rum-cola of gin-tonic. Het fijne hiervan was dat het op een trolley voor je kamerdeur werd gezet waarna er naar de kamer wordt gebeld. Zodoende geen oog-in-oog contact met degene die je bestelling komt brengen ivm Covid.
    Voor het ontbijt ging dat op precies dezelfde manier. Fijn dat je dus niet zelf naar het restaurant hoeft om de bestelling op te halen.

    Deze week staan weer een bezoek bij DT NDSM en DT Centraal Station op het programma. Door de roll-over punten van vorig jaar kom ik over een paar nachtjes bij de Diamond status.

    Waldorf Astoria blijft voor mij nog steeds op nummer 1 staan. Hilton Schiphol ook fijn. Hilton Rotterdam en Hilton Den Haag is voor mij alweer een paar jaar geleden.
     
  18. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Afgelopen weekend naar het Double Tree Soestduin geweest. Het was zo rustig de eerste nacht dat er zelfs een gratis upgrade was naar de Suite met aparte Living Room. We hadden de goedkoopste kamer geboekt dus dat was wel heel netjes voor mijn Gold Status.

    Alle faciliteiten waren uiteraard verder dicht, maar dit was van te voren netjes gemeld. Gelukkig troffen we het met het weer en is het altijd een mooie omgeving om je buiten te vermaken.

    Ontbijt kan je nu beneden ophalen. Je geeft de bestelling voor het aantal personen door en elke ochtend maken ze een variatie van wat ze te bieden hebben. Maar mocht je wat extra willen (pannenkoeken, omelet, gebakken eieren o.i.d.) dan is dat geen probleem.
    Na je bestelling wordt alles vers bereid en kan je het op een dienblad of karretje meekrijgen om op je kamer op te eten. Prima oplossing op deze manier.

    Nog even kort met het personeel gepraat over de omstandigheden. Al het externe personeel en de schoonmakers zijn "bedankt" en ze doen nu alles zelf. Dus de medewerkers van de fitness zijn ingewerkt voor de incheckbalie en iedereen helpt bij de schoonmaak en horeca. Op deze manier besparen in ieder geval een hoop kosten. Hierdoor kost het inchecken wat meer tijd dan gebruikelijk en moet je misschien sommige dingen proactief vragen maar alle begrip hiervoor uiteraard.
     
    Thijsk, DirkOnTour, Fripsmaster en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vraagje: iemand ervaring met proactief Marriott contacten om Hilton diamond te matchen? Ik kan geen huidige promotie vinden.
     
  20. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Was geldig tot eind januari. De registratiepagina is nu gesloten (https://status-match.marriott.com/en-us/closed). Ik heb gehoord dat ze niet echt ingaan op mailtjes of het toch nog kan.
     

Deel Deze Pagina