Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Thanks voor jullie reacties! Lijkt dan inderdaad iets van Hilton USA te zijn, als het bij meer hotels van hen voorkomt. Ik ga er toch een klacht over indienen, in hun eigen voorwaarden staat het als volgt namelijk:

    "When selected as a MyWay Benefit by a Gold or Diamond Member, daily complimentary continental breakfast is provided for the Member and up to one additional guest registered to the same room each day of Member's stay. Breakfast is only served in the hotel's designated restaurant or Executive Lounge. At the discretion of the hotel or where breakfast is a brand amenity, the hotel may provide full breakfast or in-room service."
     
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Allen, de voorwaarden zoals hierboven is "continental breakfast" provided. Dit kan zo mager als een kop koffie en een croissant zijn (+appel). Veel Hilton's geven echter een "full breakfast", wat inhoudt dat er naast de koude gerechten, ook warme gerechten te verkrijgen zijn (zo simpel als roerei en spek uit 1 van de bakken).
    Het krijgen van een voucher voor $XX om daarmee iets te bestellen, valt ook onder deze voorwaarden, ookal is het erg mager (zeker in SFO, waar je voor onder de $30 eigenlijk geen fatsoenlijk ontbijt kunt krijgen).
    Ik heb het zelf ook gehad in Niagara Falls, alwaar ik gebruik maakte van het hele buffet en nog een extra rekening kreeg. Ik had kennelijk alleen gebruik mogen maken van de ontbijtgranen, broodjes en "cold cuts" (kaas, ham, etc), niet van welk warm gerecht dan ook (het verschil tussen "continental" en "full" werd me toen pas duidelijk). Uiteindelijk het wel gecomped gekregen, omdat ik me van geen kwaad bewust was, maar er is een duidelijk verschil tussen de twee.

    Klagen werkt zeker bij het verkrijgen van een ontbijtvoucher die amper iets dekt, maar let goed op wat je boekt. Er is dus een groot verschil tussen "continental" en "full" (maar zoiets hebben we niet echt in Nederland, vandaar dat het raar is).

    Nog iets wat me opvalt bij Hilton USA: Als je toegang hebt tot de executive lounge en je gaat daar tijdens het "cocktails hour" naar toe, je alsnog moet betalen voor je alcoholische drank (plus er nog verwacht wordt dat je een extra fooi geeft hiervoor), tegen een prijs die je ook aan de normale bar betaalt (bijvoorbeeld $5 voor een biertje).
     
    budjepaul en Nasil vinden dit leuk.
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Goed dat je dat nog even aankaart, want dat is inderdaad het geval. Gelukkig had ik dat vooraf al gezien; in Hilton Chicago rekenen ze voor ontbijt in het restaurant $ 19 voor continental breakfast en $ 29 voor het volledige buffet.

    Ik hoop dat Hilton inziet dat met hun T&C "Breakfast is only served in the hotel's designated restaurant or Executive Lounge." ze zich er niet op kunnen beroepen dat ontbijt bij hun kiosk een ontbijt is dat hoort bij hun Gold-voordelen.
     
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt helemaal. Vergeet ook niet het volgende te melden dan bij check-in (of nog voordat je uberhaupt boekt, zodat je het op papier hebt):
    "When selected as a MyWay Benefit by a Gold or Diamond Member, daily complimentary continental breakfast is provided for the Member and up to one additional guest registered to the same room each day of Member's stay."
    Als ontbijt inderdaad $19 is (hoe schraal het continental breakfast ook mag zijn, maar wel geserveerd wordt in het restaurant), dan zou je, mocht je met een partner reizen, dus 2x de $20 voucher per dag moeten krijgen. (Zodat jullie allebei een fatsoenlijk ontbijt kunnen krijgen)
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  5. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    @Thijsk dank voor je uitgebreide uitleg.

    Destijds was er maar één rate te boeken en stond het niet aangeven in restaurant zelf. Hilton Garden Inn SLC Airport heeft ons wel ter plekke gecompenseerd toen we vroegen hoe het zat. het bedrag dat we bij moesten betalen kregen we terug en één keer mochten we op hun kosten full breakfast nemen.

    Ik dacht trouwens dat je altijd je kamer van te voren kon uitzoeken als member..ik verblijf vanaf morgen in Hilton Garden Inn Astana maar kan geen kamer kiezen tot op heden.
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    In september bij HGI downtown SLC verbleven als Gold en gewoon full breakfast gekregen, dus inclusief warme gerechten die je kon bestellen.
     
  7. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Helaas was de $ 20 F&B credit al op basis van 2 personen, dus hebben we helft van het continental breakfast à $ 19 p.p. steeds zelf betaald. :-(
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand toevallig een goede code voor Hilton Tokyo? 26jan - 30jan zit ik in Tokyo en de hotelprijzen zijn flink:confused: Heb nu IC ANA staan maar het gratis ontbijt bij Hilton als Gold member spreekt me uiteraard aan evenals het hotel zelf!
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Wie heeft er ervaring met een award stay voor iemand anders en of die persoon ook de loyalty benefits kreeg?
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    De nieuwe promo vanaf 6 januari. Registreren doe je hier.
    • 2,000 bonus points for every stay
    • 10,000 bonus points after every ten nights
     
    Sandor, Godenzoon14, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Thnx, gelijk gedaan!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Idem dito. Thx, @lloydje33!

    Lig overigens nu ook in een Hilton bed. M'n 56e nacht en 30e stay dit jaar.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2019
    KarinS, HarmDommisse en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Lekker bezig..... Hahahahaha
     
  14. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb eerder in her café al mijn ervaringen gedeeld over Hilton Garden Inn Astana en dat ik totaal niet werd gewaardeerd als Hilton Silver Member. Dat wil zeggen dat zelfs de flesjes water aan elke gast werd gegeven en er geen speciaal welkom was..iets wat niet opviel totdat een
    reisgenoot die via booking.com had geboekt een
    voucher kreeg voor drankje in het restaurant en ook fruit op zijn kamer en een bedankbrief van de manager dat hij voor het hotel had gekozen.

    Los van dat mijn membersship niet opvallend genoeg was, had ik ook een kamer met allerlei mankementen. Zo ging de "deurgeleider" los uit de muur en ging de wastafel niet dicht of wel dicht en dan kon die niet meer open. Alles is uiteindelijk gemaakt.

    Bij check uit kreeg ik nog een extra rekening want het ontbijt zou niet inbegrepen zijn. Het duurde bijna een half uur voordat ze geloofden dat ik wel degelijk een bed and Breakfast rate had geboekt.

    Ik hoefde geen rode loper maar zoveel dingetjes tijdens een 5daags verblijf en geen enkel excuus van hoger terwijl je toch loyaliteit toont met je membersship, vond ik gek. Tijdens mijn verblijf Hilton hierop geattendeerd en aangegeven het jammer te vinden dat je blijkbaar wel gewaardeerd wordt als "third party gast". De reactie was dat ze nu eenmaal wisselende rates hadden en ook voor third party's met bijbehorende extra's. De manager zou contact opnemen met me.. die heb ik nooit gezien.

    Ik kreeg wel een enquête dus heb nogmaals aangegeven het jammer te vinden hoe er werd omgegaan met extra's weggeven en dat het membersship niet eens werd genoemd bij check in. Normaal zeggen ze dat wel is mijn ervaring.

    Ik heb zojuist als aanbod gekregen dat ik de volgende keer gratis mag lunchen in hun restaurant. Tja, leuk aanbod maar hoe vaak ga ik naar Kazachstan? Mijn eerst volgende reis is misschien wel over twee tot drie jaar....het is niet iets wat ik even tussendoor nog doe...Zit te denken dat maar wel aan te geven.
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ken dat dat soort aanbiedingen, heb ooit zoiets gehad met een gesloten lounge in China. Alsof je daar ooit nog terugkomt. Hele irritante reacties vind ik dat.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik neem aan dat je direct bij het hotel hebt geklaagd. Ik zou ook Hilton Corporate/Honors mailen. Dit lijkt namelijk niet op het correct uitvoeren van de merkstandaarden. Meestal krijg je dan wat punten. Daar heb je meer aan.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  17. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb via Hilton App feedback gegeven aan Hilton en Hilton Corporate (casemanager) nam contact op met de uitleg over verschillende rates en voordelen afhankelijk van waar je boekt en dat de manager contact zou opnemen.

    Daarna kreeg ik een enquête vanuit Hilton hoe ik mijn verblijf heb ervaren..daarop nam het hotel zelf contact.

    Ik denk dat ik de casemanager opnieuw email dat ik verder niets meer heb gehoord in hotel zelf en nu iets krijg wat ik niet kan verzilveren.
     
  18. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Nog even een update: na wat stroef heen-en-weer-contact met Hilton hebben ze uiteindelijk mijn klacht opgelost door dubbel F&B credit toe te kennen, en daarmee zijn de kosten die we gemaakt hebben voor continental ontbijt gedekt. Prima oplossing dus uiteindelijk. Verder konden ze me vertellen dat Hilton Chicago vanaf 1 januari 2020 het continental breakfast als MyWay-optie gaat geven, dus bij toekomstige verblijven zou het ook geen issue meer moeten zijn.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  19. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb wel eens voor iemand op mijn naam geboekt en diegene als 2e gast toegevoegd in de boeking. Hij kon zo gewoon inchecken en heeft iig gratis ontbijt gekregen. Rest weet ik niet meer zeker.
     
    HarmDommisse en KarinS vinden dit leuk.
  20. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt mij ook gewoon te kunnen. Ze checken niet heel veel eigenlijk. Verschilt natuurlijk van hotel tot hotel.
     

Deel Deze Pagina