Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Zeker.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Ja, heel mooie en gave Hilton. Ga je tof vinden!
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Haha, deze keer helaas niet. Die vrijdagavond vrij laat aangekomen, zaterdag hele dag steden in België bezocht en zondagochtend vroeg vertrokken richting Amsterdam. Daardoor weinig van het hotel kunnen meemaken, maar wellicht ben ik er een volgende keer weer;).

    Het Hilton Malta is werkelijk fantastisch, echt mijn favoriete Hilton hotel in Europa waar ik tot nu toe geweest ben. Een review van dit hotel kun je hier lezen.
     
  4. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Wat een leuke review. Ik heb momenteel contact met de pr afdeling van het hotel om een tour door de verschillende suites te krijgen en uiteindelijk een filmpje in elkaar te klikken. Kan niet wachten.

    - EDIT -

    Btw, heb mijn complimenten gegeven voor het verblijf in London (Waldorf Hilton Hotel) en kreeg 10k punten cadeau. Kennelijk doen ze dit niet alleen bij klachten.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2019
    tjappie, lloydje33 en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Leuk! Ik vlieg er zo weer heen haha, misschien later dit jaar en hopelijk krijg ik als Diamond lid dan wel een upgrade naar een suite:)
     
    NamataEkim vindt dit leuk.
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Wie is er al eens in het Hilton Amsterdam geweest? Hoe is de Executive Lounge daar?
     
  7. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Ben er een tijdje geleden geweest. Executive lounge zit op de hoogste etage. ‘S avonds was er genoeg te eten en te drinken. (Verder vond ik de kamer klein en ontbijtbuffet in het restaurant was top. Kon eggs benedict bestellen en kreeg er een bubbeltje bij )
     
    Fripsmaster en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Conclusie:
    • Beide hotels zijn prima. Conrad heeft een wat meer moderne Thaise aankleding. Hilton is meer generiek... Hilton. :p
    • Conrad (niet de residences) is recentelijk opnieuw verbouwd/ingericht. Bij het Hilton zijn ze op de lagere verdiepingen nog bezig schijnbaar. Daar heb je echter geen last van als je op de executive room verdiepingen zit.
    • Ik kreeg in het Conrad de standaard upgrade en bij Hilton een dubbele. Ik had daar echter nog een tweede nacht separaat geboekt en toen werd het een enkele, daar er geen beschikbaarheid was voor de tweede nacht en ik geen zin had om te verkassen halverwege.
    • Lounges van beide zijn okay in mijn beleving. Ik heb er alleen een drankje genomen 's avonds.
    • Ontbijt (in het reguliere restaurant) was in het Hilton beter naar mijn mening.
    • Uitzicht is mooier (op de Chao Praya rivier) in het Hilton.
    • Naar de BTS lopen is vanuit het Conrad een stuk dichterbij.
    • Het Hilton was een stukje goedkoper dan het Conrad.
     
    lloydje33 en Fripsmaster vinden dit leuk.
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.460
    Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    558
    Ik had het verkeerd gelezen; ik dacht dat ik naast mijn 8 nachten die ik al had gehad in de eerste 3 maanden, nog 10 nachten er bij moest hebben voor 30 juni. Gek aantal vond ik het. Toch maar even gecheckt bij Hilton via Twitter gisteren en mijn gevoel klopte. Met de twee day stays bij Doubletree NDSM ben ik weer Diamond tot 03/2021!! :)
     
    Godenzoon14, lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  10. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Toevallig gisteren geweest. Executive lounge is mooi op de 10e verdieping maar wel klein en daarom snel vol tijdens de avonduren. Eten was op zich okay in de avond en overdag was er alleen een mandarijn, wel erg schraal. Aanbod van dranken in de avond vond ik ook tegenvallen. Het was zo vol op vrijdagavond dat we na 1 drankje weer zijn gegaan.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  11. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Eerder deze week kreeg ik een aanbieding voor een sale van Hilton voor 30% in het weekend. Voor mijn trip naar Nur Sultan in Kazachstan in december, heb ik een mooie korting kunnen krijgen hierdoor :) weliswaar nonrefundable maar mijn ticket valt ook niet te wijzigen.

    Offer is subject to availability at participating hotels within the Hilton portfolio of brands in Europe, Middle East & Africa. For hotels within the UAE, the Sale SRPs will open on May 7th, 2019 and for all other hotels within Europe, The Middle East & Africa, the Sale SRPs will open on May 15th, 2019.
    Offer available for weekend stays, in the UAE, booked between May 7th, 2019 – August 19th, 2019. For all other participating properties across Europe, The Middle East and Africa, offer available for weekend stays booked between May 15th, 2019- August 19th, 2019. Stays in The UAE to be completedon weekends between May 9th, 2019 – January 6th, 2020. For all other participating properties across Europe, The Middle East and Africa, stays to be completed on weekends between May 16th, 2019- January 6th, 2020. For purposes of this offer, “weekend” is defined as Friday, Saturday and/or Sunday nights and in Middle East (excluding Turkey, Lebanon, Morocco, Africa) as Thursday, Friday and/or Saturday
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand hier ervaring met het boeken van een Hotel op jouw Honors account voor iemand anders? Een vriend bood aan dat hij op mijn account zou boeken zodat ik de punten zou krijgen. Mag/kan dit?
     
  13. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Tot nu toe heb ik mij altijd moeten legitimeren , dus als jij niet mee gaat weet ik niet of de reservering stand houdt.
     
  14. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb paar keer een boeking gedaan voor twee kamers zowel mij als een ander. Een keer was ik zelf pas later in hotel. Dat werd geaccepteerd. Wel moest ik toestemming geven toen hij de punten op eigen account wilde hebben. Ik was er dus wel bij maar later.
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    De Hilton Honors Go More Get More vind ik tegenvallen. Dubbele punten vanaf het tweede verblijf is mooi meegenomen. Je krijgt daarnaast 10K bonuspunten vanaf je tiende verblijf. Ik vind het jammer dat dit niet berekend wordt op het aantal nachten, zoals bij de vorige punten promo:)

    Zelf heb ik deze zomer een flink aantal nachten geboekt in verschillende Hilton hotels in Europa, maar ik ben bijvoorbeeld niet van plan om steeds van hotel te wisselen vanwege die bonuspunten vanaf het tiende verblijf... Dan blijf ik liever op 1 plek en zeker als je met meerdere mensen reist:)

    Bovendien verwacht ik me ook op basis van nachten te herkwalificeren, al dan niet met rollover nights.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij de vorige actie kreeg je 2/K bonuspunten per verblijf. Nu dubbele punten. Als je meerdere nachten verblijft is de huidige actie juist beter toch?
     
  17. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb voor december een non refundable rate geboekt. Meestal schrijven ze dan direct de totale kosten af maar nog niet gebeurd . Mijn creditcard loopt echter november ervoor af. Normaliter kun je dat zelf aanpassen maar omdat het nonrefundable is mag het niet. Ik heb de klantenservice gebeld. Eerst zeiden ze doodleuk dat als mijn cc niet meer geldig is, het hotel mijn boeking zal annuleren zodra ze het bedrag niet kunnen afschrijven. Ik kan dan daarna een nieuwe kamer boeken met mijn nieuw cc. Dat wil ik juist niet. . Toen ik het nogmaals vroeg, bleek het wel mogelijk te zijn. Ik moet ze tzt bellen.
     
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ja, ben ik met je eens. Dubbele punten is beter dan slechts 2K extra punten. Wat ik alleen jammer vind is dat ik deze zomer niet in aanmerking kom voor die extra 10K punten, omdat ik geen 10 verblijven zal halen, maar wel zeker meer dan 13 nachten. Bij de vorige promo was het 5 verblijven of 10 nachten.

    Is iemand hier trouwens bekend met de give away status? Op de Hilton Honors pagina onder Diamond benefits zie ik staan dat je een status kunt weggeven aan iemand anders als je diamond lid bent, maar als ik diamond aanklik zie ik dat weer niet staan. Iemand hier ervaring mee?
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker! Ik heb vorig jaar Gold status kunnen weggeven nadat ik 60 nachten heb behaald. Bij 100 nachten kun je Diamond weggeven.

    Overigens krijg je ook bonuspunten bij 40 en 60 nachten (50 ook volgens mij, maar weet niet zeker).
     
    Thijsk en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  20. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ah mooi! Daar is dus wel een totaal minumaal aantal nachten voor vereist. Dan kan ik daar zeker iemand blij mee maken, met Diamond:)

    Ja, kopt inderdaad, dat zijn de milestone bonussen, 10K extra punten na elke 10 nachten, en die gaan in vanaf 40 nachten in een kalenderjaar. Als je 60 nachten in een kalenderjaar hebt overnacht, krijg je een bonus van 30K punten.

    Ik ga mezelf daar niet helemaal op zetten, maar heb vorig jaar wel een bonus van 10K bonuspunten behaald na de 40 nachten. Haha, ben de laatste jaren echt een Hilton freak geworden. Vind ik niet erg, ik vind het mooie hotels en op de meeste plekken waar ik kom is er wel eentje te vinden. Vind het loyaliteitsprogramma ook aantrekkelijk, veel beter dan Accor:)
     

Deel Deze Pagina