Hertz (Gold Plus, Five Star, President's Circle)

Discussie in 'Overige programma's' gestart door kevin990, 6 aug 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hertz President Circle is gratis te regelen d.m.v. een status match vanuit National Executive (Emerald Club). En National Executive krijg je dan weer gratis d.m.v. status match vanuit Hilton Gold. Mocht je dus een AMEX Platinum hebben, dan kun je vrijwel bij alle verhuurbedrijven een status krijgen.

2. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    383
    No matter what you do. Boek geen Hertz op LHR als je in T4 vliegt.

Ze hebben geen bus “service” maar een on demand “service”. 3x moeten bellen en 40min mogen wachten. :mad:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Thanks!
    Probeer in Dubai te zoeken voor een auto, maar als ik zoek wanneer ik ben ingelogd krijg ik steeds een foutmelding, als ik vervolgens uitlog krijg ik wel auto's te zien. De app komt over als zeer amateuristisch haha.
    Als ik via Kayak of Skyscanner zoek krijg ik veel betere aanbiedingen dan via Hertz zelf, maar dan gelden de President Circle benefits weer niet...
    Kortom, Hertz doet niet zo heel veel aan klantvriendelijkheid met betrekking tot boeken.

4. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Wat is jullie ervaring wat betreft een auto huren in de Emiraten? Als ik bij Hertz in de voorwaarden lees is de UEA uitgesloten voor wat betreft upgrades als President's Circle member. Bij Sixt krijg je volgens mij wel een upgrade (upon availability).

5. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Hoelang is deze status match geldig? 1 jaar na aanvraag bij toekenning? Of?

6. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Is mij onduidelijk. Ik zie geen datum o.i.d. terug in mijn account.

7. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    177
    Trofeepunten:
    43
    Tot eind januari het volgende jaar. Tenzij je je kwalificeert voor een verlenging op basis van de eisen.

FlyingDuck vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Wat een verschrikkelijke website is dat Herz toch. Net twee uur (!) bezig geweest het voor elkaar te krijgen om een auto te huren, maar het is gelukt.

Eerst geprobeerd via de Fying Blue landingspagina, maar dat lukte structureel niet. Na de zoveelste foutmelding opgegeven en direct bij Hertz ingelogd, maar dat is ook geen pretje zeg.

Ik heb nu op Hertz mijn FB-nummer ingevuld. Krijg ik daar dan ook. FB Miles vor of had dat via die FB Hertz pagina gemoeten?

michiel1 vindt dit leuk.
  9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is dat je dan inderdaad je FB miles krijgt.

Ook wel eens gehad dat de miles niet werden bijgeboekt maar dat werd na contact direct goedgemaakt.

Blijven monitoren dus.

Dan1 vindt dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Helder, dank! Dus dat circus via die speciale FB - Hertz pagina hoeft eigenlijk niet?

11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Misschien wel als je extra korting krijgt op de totaalprijs maar als die hetzelfde blijft zie ik het nut er niet van in.

Ik huur zelden bij Hetz maar had destijds de keuze gemaakt om mijn reservering te doen bij Hertz en niet (na vergelijking) via de Flyingblue pagina. Waarom weet ik niet meer precies. Wat ik mij nog wel herinner is dat Hertz toen veel voordeliger was dan de lokale verhuurder, Amigo op Aruba, wat heel bijzonder was.

Op Aruba zijn de grote, bekende verhuurders normaal altijd een stuk duurder dan b.v. Amigo. Desalniettemin moet de je dus altijd even vergelijken, je weet maar nooit.

Wel had ik toen via Amex Platinum al President's Circle bij Hertz, misschien dat dat toen de overweging was om het direct via Hertz te doen met vermelding van mijn FB nummer?

Dan1 vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Uiteindelijk was het rechtstreeks via Hertz goedkoper als ik de CDP van mijn FB Platinum status gebruikte. Dan ben ik ook nog Five Star via Amex dus volgens mij zou ik dan ook nog een statusupgrade moeten krijgen. Hoe dan ook: dit is een zakelijke boeking en dan gelden andere regels ;)

Privé zou ik ook nooit bij Hertz huren, maar het corporate rate via mijn werkgever was duurder voor een piepklein economyautootje dan rechtstreeks via Hertz: nu heb ik voor minder een premiumauto. Maar die website is echt ontzettend gebruikersonvriendelijk.

Ruut vindt dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Mee eens, hun website en de doorverwijzingen zijn kudt. Maar dat geldt ook voor Avis vind ik.
    Samenvatting, goed gedaan;)

Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    President's Circle heb ik trouwens ook. Was volgens mij na een statusmatch, maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee meer hoe ik daar aan ben gekomen aan gezien ik het zelden gebruik :D

Wat ook leuk is: via Hertz een auto proberen te huren op Basel-Mulhouse-Freiburg airport. Via de Hertz website ben ik al uitgekomen op het station van Basel. De Franse Hertz is iedere dag om 16:00 uur dicht, de Zwitsere Hertz is de beste keuze. Maar daar moet je 'een toeslag' betalen als je de auto in het buitenland wilt gebruiken. En raad eens 'het buitenland' is? Alles wat niet in Zwitserland is :D:D

Privé is het toch wel vaak SUnny Cars. In Curaçao huur ik bij een lokaal bedrijf. Thailand huur ik lokaal, nadat ik via Sunny Cars bij Drive Car Rental heb gehuurd. Onlangs in Sicilië weer via Sunny Cars. Had een issue met AdBlue moeten betalen en dat werd top opgelost door Sunny. De laatste keer Hertz was volgens mij HertzMinilease. Dat was jaren geleden wel goed te doen, maar inmiddels onbetaalbaar.

Ruut vindt dit leuk.
  15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Als ik Firefox gebruik wil de FB pagina van Hertz niet eens zoeken naar beschikbare auto's, dus ik gebruik eigenlijk altijd gewoon hertz.com.

Als je je FB nummer ingeeft, krijg je altijd automatisch je miles.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Nou, ik heb n.a.v. de opmerking van Ruut over de Hertz President's Circle eens. gegoogled op President's Circle en statusmatch. Daarbij kwam ik uit op één of andere vage site van Hertz, waar ik mijn Avis Preferred status kon matchen. Waar ik dan weer aan ben gekomen via mijn Amex Platinum.

Ik kreeg net een email vol scriptfouten dat ik ben toegetreden tot dit summum. En zie in mijn Hertz account dat dit nu inderdaad het geval is :D

michiel1 vindt dit leuk.
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Huh, dat is dan ook weer bijzonder!

Ik herinner mij opeens dat ik 5-star was en toen contact opnam met Hertz via X.
    Kopietje in een DM via X sturen was toen voldoende om het weer op P Circle te zetten.

Nu huur ik vaak een auto op Aruba bij de local. Mij werd verteld dat status bij Hertz niet meetelt op de Cariben. Maar heb 1x gehad dat Hertz voordeliger was dan de lokale verhuurder en kreeg toen toch een mooie upgrade.

Resumé, ze doen maar wat.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Volhens mij geeft Amex toch ook recht op 5-star? Vreemdgenoeg is deze niet (meer) te vinden op Amex Platinum website. Tenzij je er naar Googlet.

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Ja en daarom mijn verwondering dat ik Presidents C werd na toesturen van kopie van m'n platinum card.

michiel1 vindt dit leuk.
  20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben ook PC op basis van mijn Platinum pas. Geen idee hoe dat gelopen is, maar dat is nu al 3 jaar zo.

Niet dat het enorme voordelen oplevert overigens.

Deel Deze Pagina