Hertz (Gold Plus, Five Star, President's Circle)

Discussie in 'Overige programma's' gestart door kevin990, 6 aug 2014.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben benieuwd wat je moet gaan betalen. Voor 2 weken eind december was Hertz 2x zo duur als Avis. En zelfs Avis was al duur vergeleken met vorig jaar. Ik ben Hertz 5 star en Avis Preferred Plus.
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik zie bij Avis.nl nu ~€550,- voor de gewenste periode. National zit rond de $380 (USD dus) en Hertz $450. Dat is incl. One Way fee. Maar wellicht leveren we toch in op het originele punt. Nog even aan het uitzoeken wat handig is; vandaar de vraag :)
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Waar kun je het beste de Amex Platinum status match aanvragen?
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hertz en IT is ook een onmogelijke combinatie hè...

    Probeerde een profiel update en kreeg een mailtje wat niet leesbaar is. Trouble with viewing, open in browser...

    En dan krijg je exact hetzelfde beeld:mad:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Vaak is dat een gevolg van een ad-blocker of andere zogenaamde materiaalblokkering. Werkt die pagina wel goed in een incognitovenster? Indien ja, dan wordt er wat geblokkeerd door een browserplugin.
     
  6. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Via de daarvoor bestemde pagina toch?
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh dat heb ik niet geprobeerd. Wilde even kijken wat het kost als ik volgende maand een auto huur op Aruba.

    Prijs was in elk geval ruim 100$ meer dan bij de lokale verhuurder waar ik (zonder korting) zo'n beetje vaste klant ben.

    Nu heb ik President's Circle maar begreep al dat ze daar op Aruba niets mee doen...
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Dat is alleen als je niet lid bent van Hertz nog..
    Maar inmiddels is het gelukt!
     
  9. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Ik huur regelmatig bij Hertz een auto (met name in de US) maar het lukt mij nooit online om een auto uit de Elite Sports Car (Categorie V4) te kiezen. Altijd als ik dan bij Hertz aankom op de bestemming en vraag naar een upgrade mogelijkheid zoals de Mustang GT dan is deze wel gewoon beschikbaar.

    Weet iemand waarom deze (en vele andere categorieën) niet te selecteren zijn online ondanks dat ze wel beschikbaar zijn. Als ik bel naar Hertz krijg ik te horen dat de medewerker aan de telefoon ook geen idee heeft waarom dat is.
     
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Pffff. Hertz en IT. De website is ruk. Das de enige reden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hi all!
    Ik ben aan het kijken naar autohuur via Hertz in Zweden. Ik heb een AMEX Flying Blue Platinum creditcard, én ben Flying Blue Platinum.

    Ik heb twee vragen:
    1. Welke status zou ik bij Hertz moeten krijgen als AMEX FB Plat en FB Plat?
    2. Ik heb ooit gelezen dat one-way huur (halen in locatie X in Zweden, terugbrengen in locatie Y in Zweden) gratis is als AMEX FB Plat / FB Plat. Maar kan dit nu niet terugvinden. Is dit nogsteeds zo?

    Thanks!
     
  12. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    1. Hertz Five Star (aanvragen via de AmEx Experiences app)
    2. Volgens mij geldt dat niet in Europa. Zie hier alle voorwaarden.
     
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Dankjewel voor je snelle reply!
    Is het ook wel geweest dat er een President Circle aan gekoppeld wordt?
     
  14. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Bij Amex plat zit standaard 5 star.
     
  15. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Heb zojuist een auto gereserveerd in Los Angeles. De prijzen zijn flink omhoog gegaan. Waar je voorheen voor een weekje een paar honderd euro kwijt was, moet je nu denken aan het volgende bedrag:
    [​IMG]

    Dit slaat een grote deuk in het vakantiebudget en ben dus gaan kijken of het anders kon. En met een paar tips van het Flyertalk Hertz forum kom ik nu uit op

    [​IMG]

    Het huren bij HLE (Hertz Local Edition) scheelt aanzienlijk in de kosten zo blijkt. In bovenstaand geval haal ik de auto op bij het Hilton LAX. Die hebben een gratis shuttle vanaf LAX die een paar minuten duurt.

    Nadeel is geen Ultimate Choice en de openingstijden zijn wellicht een probleem als je laat aankomt, maar voor dat geld neem ik dat voor lief.

    Het werkt bij veel locaties van Hertz in LA en omgeving. Dus mocht je die kant op gaan en een auto nodig hebben, dan is dit wellicht een optie.
     
    Ready2Board, lloydje33, jphorn en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Mooie tip! Thanks.

    Ik heb zelf ook goede ervaringen met National, waar je vrij eenvoudig de hoogste status hebt (dankzij hotelstatusmatch). Afgelopen december in USA gebruikt met probleemloze one-way rentals. Voor jouw data echter nog wel (fors) duurder dan jouw HLE, maar ook fors goedkoper dan "normaal" Hertz.

    CleanShot 2022-03-05 at 21.50.32@2x.png
     
    Flyer1981 vindt dit leuk.
  17. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Of even code 510000 invullen, gaat je huurbedrag naar zo'n 720 dollar voor dezelfde periode.

    Nog steeds fors meer dan het trucje dat jij uithaalt, maar dan kun je wel ophalen op het vliegveld en heb je ultimate choice.

    National biedt totaal waanzinnige prijzen op het moment. Normaal echter mijn favoriete aanbieder.
     
    Flyer1981, FlyingFonz en jphorn vinden dit leuk.
  18. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Ik las dat er mensen meteen vanuit het Hilton HLE naar het vliegveld rijden om de auto om te ruilen met de smoes dat de motor raar doet oid en dan alsnog een auto uitkiezen met ultimate choice. De een heeft daarmee meer geluk dan de ander.

    Wat ook kan is om op het vliegveld een upgrade (tegen betaling) proberen te krijgen om zo met een dream car je weg te vervolgen. Indien beschikbaar uiteraard.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik huur nogal eens een auto op Schiphol, die prijzen zijn ook verdubbeld de laatste tijd. Hun vestiging in Hoofddorp ligt naast bushalte De Hoek, die via de bustunnel en fly-over op 5 minuten met de (lijn)bus is. Bussen rijden elke paar minuten. Scheelt gerust 50%. Wel minder mooie auto's en minder upgrades (je krijgt meestal een Toyota mee vs een Volvo of BMW op Schiphol). Maar dat staat ook overal vermeld, dat statusvoordelen met name gelden op luchthavens en treinstations.

    Boeken via internationale sites kan ook al veel schelen. Vorige week huurde ik een auto in Nice en die had ik geboekt via de US website. Scheelde aanzienlijk tov NL of FR. Tot mijn verbazing zag ik op het bonnetje wel dat er een eigen risico van 19.600 euro gold. Even nagevraagd bij de locatie, en ze gaven aan dat dat inderdaad te maken had met boeken via de VS. Via Europese Hertz sites is het vaak rond de 1000 à 1500 afhankelijk van welke CDP je gebruikt. Ik neem geen extra verzekeringen omdat ik de Amex platinum heb, maar 19.600 euro eigen risico is wel flink.
     
    bedeve vindt dit leuk.
  20. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Bij exchange mag je niet kiezen uit de verschillende vakken en krijg je een(meestal slechte) auto toegewezen.
     

Deel Deze Pagina