Hawaii

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Deleted_member_487, 19 aug 2019.

  1. Ik wil in Feb naar Hawaii met vrouw en kids... Ik weet helemaal niks over Hawaii.
    Zit te denken om via Azië (Tokio) te vliegen. Als iemand tips heeft qua resorts etc, alle info is welkom.
     
    BIndair en JustinCase vinden dit leuk.
  2. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Je vraag is erg breed. Hawaii bestaat uit meerdere eilanden met elk zijn eigen karakter. Zoek je rust, strand, natuur? Hoe lang wil je daar blijven?
     
  3. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Leuke bestemming, ben er vorig jaar in de zomer geweest en heb toen 4 eilanden bezocht. Hoe lang wil je die kant op? Belangrijkste is denk ik om eerst een keuze te maken van de eilanden dit je wilt gaan bezoeken. Wellicht mensen met kids hier die je daar tips voor hebben. Persoonlijk vond ik Kauai in elk geval erg mooi, rondvlucht over de Napali coast is echt een aanrader.
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Budget? Voorkeuren? Specifieke vragen?

    'Ik weet niks over Hawaii' kunnen wij niet heel veel mee. Google schijnt best veel nuttige info te hebben.

    Dat gezegd hebbende, jouw budget is volgens mij ruim. Ik heb hele goede verhalen gehoord over de diverse Four Seasons die daar zitten, moeite waard om te bekijken.
     
    BIndair, lloydje33, DirkOnTour en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Ja kom maar op met je voorkeuren wat je precies zoekt.
    Kauai, Oahu, Maui en big island gezien. Aanrader is om de intra-island vluchten met mokulele airlines te doen. Fantastisch!
     
  6. Thnx voor de reacties, budget is ruim... we verblijven graag in resorts ivm kinderen.
    We willen denk ik 10 dagen daar zijn... dus meerdere resorts is ook geen punt.

    Thnx
     
  7. Thnx voor de tip, ga ik zeker wat mee doen
     
  8. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hawaii is prachtig ! Ik vond vooral the Big Island zeer de moeite waard. Afwisselend landschap met stranden. heuvels, bergen en vulkanen.
    Ik zou i.v.m. het tijdverschil zowel heen als terug een stop-over in bijv. New York of Florida maken.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  9. Thnx, welke route heb jij gevlogen? Ik denk toch echt om via Tokio te gaan
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.326
    Leuk Bevonden:
    3.218
    Trofeepunten:
    483
    Wat is de reden dat je via Tokyo wilt dan? Vanuit Amsterdam kun je prima de hele reis in een lie-flat vliegen (AA via DFW of DL via ATL). Heb je slechts 1 tussenstop nodig en minder vlieguren. Denk ik ook wat voordeliger.
     
  11. Uhm dat ik graag met Emirates vlieg en misschien paar dagen Tokyo kan doen.
     
  12. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Eind januari/begin februari dik twee weken op Hawaii geweest. Eerst 10 dagen naar Big Island geweest wat me uitstekend bevallen is. Het eiland is groot en elk deel heeft weer een ander uiterlijk. De zuidoostkant bij Hilo is tropisch groen met regenwouden. De westkant bij Kona is veel droger en daar vind je dan ook de mooie stranden en de grote resorts. Het midden van het eiland is een compleet andere wereld wat op een maanlandschap lijkt met de Mauna Kea en de Mauna Loa. Zeker even omhoog rijden als het kan! Je hebt hier geen 4x4 voor nodig behalve als je echt naar de top wil. Het noorden van het eiland met de Kohala Mountains lijkt een beetje op Engeland/Ierland met Teletubbie groene heuvels. Bekijk zeker ook Volcano National Park en de recente lavastromen van vorig jaar. Sommige wegen zijn nog steeds dicht vanwege de lava die eroverheen gestroomd is. Verkijk je verder niet op de afstanden want die zijn groot! Even naar de andere kant rijden, kost je al snel een dag. Op Big Island had ik wel het Hawaii gevoel. Vriendelijke mensen en alles op een rustig tempo.

    Daarna nog 5 dagen naar Oahu geweest maar eigenlijk vond ik dat een dikke tegenvaller vergeleken met Big Island. Alsnog prima natuurlijk om in januari met 26 graden aan het strand te zitten, maar Oahu vond ik ontzettend druk en toeristisch. Overal files de hele dag rondom Honolulu en als je me had verteld dat het Miami was geweest had ik het ook geloofd. Gewoon een drukke Amerikaanse stad.
     
    noppie, Jurian, JustinCase en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    SYD-HNL-SFO als onderdeel van een RTW trip.
     
    JustinCase en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  14. Super bedankt voor je verhaal... ik ga hiermee aan de slag.
    Thnx
     
    JRRM vindt dit leuk.
  15. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Als je de tijd hebt boek dan een RTW ticket (al dan niet met losse segmenten), bijv. AMS-JFK-HNL-NRT-(SIN-)AMS. Op die manier vlieg je steeds westwaarts en heb je in het algemeen wat minder last van jetlag.
     
    DirkOnTour en VinceG vinden dit leuk.
  16. Thnx man
    Over welke Airline heb je t hier?
     
  17. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga zelf eind september naar Hawaii; 3 eilanden in 15 dagen.

    Voor zover ik na kan gaan is dat wel echt de max en wellicht wat too much (maar wij hebben altijd wel een hoog reistempo). Dus voor 10 dagen zou ik me beperken tot 2 eilanden.

    Wij vliegen AMS-SFO-HNL en terug ITO-LAX-EWR-AMS. Segment LAX-EWR vliegt United met de 787-10 waarin de premium economy zit waar ik wel benieuwd naar ben.

    Heb zelf de Hawaii revealed reisgidsen besteld; staat extreem veel info in mbt. highlights, activiteiten, restaurants, etc. Zijn verkrijgbaar voor elk eiland, rond de 18 euro op bol.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  18. Thans,
    Ben straks heel benieuwd naar je ervaringen. Wij willen via Azië vliegen en inderdaad maar max 2 eilanden aangezien we met 2 kids zijn van 1 en 3 jaar en die eigenlijk al teveel reizen
     
  19. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63

Deel Deze Pagina