Grootste reis-ergernis

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door DutchFrequentFlyer, 5 okt 2014.

  1. Maan

    Maan Guest

    Compassie heb ik zeker, tijdens het eten zal je mijn stoel niet naar achter zien gaan, rest vd vlucht wel. Maar ik blijf bij m'n mening, over het extra betalen, of gewoon high class vliegen, zoals je forum naam al aangeeft lol :p
     
    Flying doc en FlyRicky vinden dit leuk.
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik snap je ergernis volledig, maar aan de andere kant vraag ik compassie van de passagier achter mij dat ik (met mijn bijna 2 meter) op een vlucht zoals inderdaad AMS-ATL niet de hele vlucht mijn stoel in een hoek van 90 graden laat staan :).
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    IVV lid @DutchFrequentFlyer stelde de volgende vraag aan KLM:

    Ha KLM, Deze 2 meter lange frequent-flyer vindt onderstaand betoog een mooi betoog om te harte te nemen wink emoticon. Wat vinden jullie?

    "Airlines now accommodate XL-sized travellers by offering them a complimentary second seat. Shouldn't this civility be extended to the taller passenger, too?" http://econ.st/1NTNnO0

    -------
    KLM: Hallo DutchFrequentFlyer. Luchtvaartmaatschappijen stemmen vliegtuigstoelen en beenruimte af op de gemiddelde passagier en de prijs die hij hiervoor wil betalen. Om heel verschillende redenen kunnen passagiers echter behoefte hebben aan wat extra ruimte, zoals lengte, gezondheid of comfort. Omdat we al deze redenen gelijkwaardig respecteren, hebben we de Economy Comfort zone geïntroduceerd. Hierdoor heeft iedere passagier zelf de mogelijkheid om voor extra comfort te kiezen.
    -------
    Reactie: Wat wel interessant is, is dat jullie in het geval van corpulente mensen de keuze maken om hen (onder bepaalde omstandigheden) in staat stellen het geld dat ze voor extra comfort betalen (namelijk een tweede stoel) terug te krijgen. Vanwaar de afweging om dat bij lange mensen niet doen?
    -----
    KLM: We weten niet hoe je aan deze informatie komt, maar het is niet juist, Marco. Corpulente passagiers kunnen inderdaad betalen voor een tweede stoel, maar kunnen het geld hiervan niet terug krijgen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ach eigenlijk is het ook vreemd dat lichte mensen (zoals ik, maar wel 1.92) evenveel kilo aan ruimbagage mee mogen nemen als corpulente passagiers. Het zou eerlijker zijn als er wordt gerekend met het totaalgewicht van passagier + bagage. Maar als je dat gaat invoeren ben je kennelijk weer aan het discrimineren....

    Overigens staat op de site van KLM dat ze 25% korting krijgen op de tweede stoel. Dan vindt ik dat lange personen ook 25% korting moeten krijgen op Economy Comfort :rolleyes:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Té dikke mensen naast je in de stoel is trouwens ook een flinke ergernis. Ik heb het idee dat er uit angst voor discrimineren ook niet echt een policy is voor COS, maar dat er maar een beetje gegokt wordt. Ze zouden gewoon een toeslag boven een x aantal kilo gewicht moeten berekenen. Is toch normaalste zaak van de wereld als je een product aflevert waarbij gewicht zo'n belangrijke rol speelt. Dan moet je een gewicht nemen als maximum waar mensen van 2 meter lang met een normaal gewicht nog onder vallen. Als je daar boven valt ben je gewoon te groot. Zeker nu de meeste luchtvaartmaatschappijen steeds smallere stoelen gaan aanbieden.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    onzin. sporters wegen vaak ook zwaarder dan zogenaamd gezond is vanwege bovengemiddelde spiermassa. Wanneer iemand niet meer in de stoel past is het misschien een ander verhaal
     
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Valt toch onder zelfde categorie. Als je significant meer gewicht mee neemt dan gemiddeld is er iets voor te zeggen om je daarvoor extra te laten betalen. Of je dat er nu aan gegeten of aangetraind hebt.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    misschien moet je straks meer betalen omdat je zwaardere schoenen en een zwaardere jas hebt?:confused:
     
  9. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je snapt wellicht niet hoe het werkt met vliegen en gewicht... Maar door het mulitplier effect drukt extra gewicht aardig op de winst. Met steeds dikker wordende klanten en druk om prijzen te verlagen, zal er dus ergens op een gegeven moment iets worden bedacht om dit aan te pakken. Nu wordt er alleen naar omvang gekeken, maar ik kan mij prima voorstellen dat maatschappijen een maximum gewicht gaan instellen. Het is alleen een lastige boodschap om als eerste te brengen omdat het natuurlijk niet gewaardeerd wordt door onze grotere medemens. En ja, als dat betekent dat je dan meer moet betalen omdat je toevallig een 10 kilo zware jas aan hebt en daarmee boven het maximum uit komt, dan kan dat. Zou ik een andere jas aantrekken als ik jou was.
     
    Maan vindt dit leuk.
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    volgens mij snap jij niet, dat sorteren op gewicht juridisch niet kan -> discriminatie
     
  11. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Zie niet in waar dat discriminatie is... Het is namelijk niet afhankelijk van je geslacht of huidskleur wat je betaalt. Je betaalt dan gewoon voor het vervoer van een x aantal kg van a naar b. Erg fair lijkt me. Net zoals je meer betaalt voor zwaardere pakketten. Je weet vooraf waar je aan toe bent en dat lijkt me meer fair dan dat een baliemedewerker besluit obv een inschatting van haar kant dat je COS bent.
    Volgens mij is er trouwens al een maatschappij die dit systeem heeft ingevoerd en ook voor sommige helicopterdiensten is het gebruikelijk om per kilo te betalen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    • Samoa air heeft al een obese tax.
    • Normaal gewicht word in feite beloont door je meer ruimte in de stoel over te laten.
    • Na bijna 10 jaar op een hormoonziekte afdeling in het op één na grootste ziekenhuis van de wereld te hebben gewerkt durf ik zeker te beweren dat door de beet genomen corpulentie iets is wat mensen zichzelf aan doen. Maar laten we het positief zien; ik moet elke dag afzien in de gym, gezond eten en matigen terwijl de gemiddelde vlieger slechts enkele malen per jaar word geconfronteerd met het laten hiervan wanneer in het vliegtuig.
    • Aan het discriminatie argument heb ik een enorme hekel. Waarom mogen gay passagiers niet op een roze stoel zitten bij de KLM? Waarom bevatten vliegtuigmaaltijden niet standaard halal geslacht vlees? Waren betalen kinderen onder 2 jaar maar 10%? Laten we ons hier niet tot verlagen.
     
    Maan vindt dit leuk.
  13. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ook een ergernis: als er iemand voor je bij de bali staat te blèhren dat hij nota bene een Ivory Frequent Flyer is en daarom beter geholpen moet worden met stoelkeuze/overgewicht (koffer;)) inchecken etc.
     
    jongesander, LVH, Maan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Maan

    Maan Guest

    Even iets positiefs onder al het negatieve: cremant brut in KLM lounge is erg goed :p
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, het verbaasd me altijd dat er verschillende merken worden geschonken op de cityhopper, lounge en KLM zelf.
     
  16. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Air Europa die telefonisch stellig beweert niets aan mijn segment MAD-AMS te kunnen zien, me kunnen inchecken of een stoel kunnen selecteren omdat het 'operated by KLM' is (terwijl het gewoon een UX boeking is). :mad:
     
  17. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    In Y onderweg naar Hong Kong een lege middle seat hebben *hoera*, waarna het Chinese vrouwtje aan het raam tot de conclusie komt dat deze stoel samen met haar eigen stoel precies genoeg ruimte bieden om te gaan liggen slapen. Met als gevolg 12 uur lang Chinese blote voetjes tegen je armleuning. Niet veel gegeten die vlucht :D
     
  18. Maan

    Maan Guest

    Kenya airways site should do it
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Uiteindelijk antwoord via Twitter gekregen met gewoon netjes de KLM boekingscode waar ik gewoon normaal alles kon regelen en inchecken, zij vonden het ook raar dat de telefonische helpdesk 'ongeschoold' was :)
     
  20. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina