Google Flights zoekresultaten in C

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door BIndair, 17 mei 2019.

  1. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik maak de laatste tijd vaker mee dat GF een zoekresultaat geeft, wat later niet blijkt te kloppen. Zoals vanavond weer. Ik zoek een vlucht van CPH naar BKK, in feb volgend jaar.
    Krijg ik dit als resultaat:

    B1E287C4-B793-46D7-8ADA-8CF4D96C58F6.png

    Best ok. 1648 retourtje in C.

    Maar als ik dan wil boeken krijg ik dit te zien:

    F58E41F4-A84B-4ADD-8834-69F7AB851FDB.png

    2268.. een verschil van maar liefst 620 euro.

    Als ik op de site van Qatar kijk, klopt het hogere tarief. Rijst de vraag: rara hoe kan dit?

    Iemand een idee? Dezelfde ervaring met GF?
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Prijzen zijn nooit 100% live, heb al gekeken via een OTA bijv. Momondo of Skyscanner of de prijs daar wel te krijgen is?

    Ik heb juist dat vluchten op GF meestal paar 10tjes hoger lijken, maar als je dan op AF boekt ze iets lager uitvallen.
     
    BIndair en ppt vinden dit leuk.
  3. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    De goedkopere fare is verlopen, maar Google Flights is nog niet geupdate met deze wijziging en toont nog steeds deze fare. Jammer, net mis gelopen dus. Zoals @Miya ook al zegt: het is nooit 100% live.

    Misschien een flight alert op deze boeking te zetten, wanneer de goedkopere fare weer actief wordt ben je er dan wel op tijd bij. Vanuit de Nordics is Qatar behoorlijk actief (bijv. ook vanaf ARN regelmatig leuke prijzen in C, en een positioneringsticket kost je geen vermogen).
     
    BIndair vindt dit leuk.
  4. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Hoe veel tijd zit er gemiddeld tussen aanpassing en update? Kennelijk kan er dan tussen 100% live en het updaten soms dagen zitten.
    Deze staat er al een tijdje op:

    B9981749-9DA4-44B2-B12B-D0466DD43DEE.png

    Maar ook die fare is al sinds begin vorige week verhoogd. Scheelt bijna 400 euro.

    Op Momondo staat ie ook, daar voor 1750.
     
  5. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Bovenstaande vlucht met Qatar vanaf ARN op 18-02 tot 28-02 wordt bij Google flight doorverwezen naar de site van Qatar of Expedia met de correcte prijs 15.839 SEK.

    Persoonlijk het idee dat het eerder om uren dan dagen gaat dat een Fare niet meer beschikbaar is, er zijn echter ook zo nu en dan ghostfares die helemaal niet te boeken zijn. In veel gevallen is een fare nog te vinden wanneer Google Flights hem toont alleen daarvoor dan eventueel naar sites als Priceline oid en daar handmatig zoeken of “sketchy” onbekendere OTA’s.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    BIndair vindt dit leuk.
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Het verschilt een beetje per airline en het hangt af van verandering in de prijsstrategie van de maatschappij.

    Google Flights waarschuwt bij KLM WBC bijvoorbeeld redelijk betrouwbaar over wanneer de prijs omhoog gaat. Iets als "Warning, prices will go up by 101% in 3h". En dat klopt dan nog ook. Alleen als de strategie verandert dan klopt dit niet meer.

    Wellicht updaten ze pricing ook obv verwachtingen (zodat de APIs van vliegmaatschappijen niet helemaal overbelast worden doordat Google continu pricing checkt). Hoe verder in de toekomst hoe minder betrouwbaar gok ik.

    Overigens is het soms ook alleen mogelijk om de Google fare te boeken door op de link te klikken. Ga je op de site van de airline zoeken dan vind je 'm niet. Heb ik al een paar keer meegemaakt met KLM/DL economy fares. Klikken op de link en Google laten cashen werkt dan wel.
     
    BIndair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina