Goedkoop AMS->BKK->AMS Emirates

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door MikeT, 18 aug 2018.

  1. MikeT

    MikeT Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Welke sites zijn de moeite waard om te gebruiken om te zoeken?
    Heb nu verschillende sites vergeleken maar kom steeds op bijna dezelfde prijzen uit.

    Het gaat om de Vlucht:
    8-nov 14.30 AMS->BKK
    30-nov 9.30 BKK->AMS
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Beste Mike,

    Welkom bij IF! Stel jezelf nog even voor in het hiervoor bedoelde topic aub.

    Google Flights is voor de beginner een goede site om te zoeken, de "truc" om goedkope tickets te vinden, is flexibel zijn. In jouw specifieke voorbeeld ben je allesbehalve flexibel, je wilt van Amsterdam naar Bangkok, met Emirates en ook nog op specifieke tijden, je kunt bijna niet meer gelimiteerd zijn dan dit.

    Als je economy wilt vliegen komt de prijs uit op op €630, in business op €2295.

    Overweeg je echter andere maatschappijen, kun je bijvoorbeel met Aeroflot (SU) voor €541 retour in economy en €1800-€1900 in business (ofwel met meerdere airlines en 2 stops, of op andere tijden met Emirates voor €1940).
     
    Flying doc, Didier13, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Voor het algemeen vinden van goedkope tickets sluit ik me helemaal bij Godenzoon aan. Maar als je deze vlucht wil: snelste is even op ITA zoeken en Powertools gebruiken om snel Momondo in verschillende landen te openen. Kan je paar tientje schelen. Zou het normaal even doen maar zit op telefoon.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Om als beginner iemand meteen naar ITA te sturen en vragen Powertools te installeren leek me niet helemaal een goed idee ;)

    Net even gecheckt op Momondo, en scheelt een paar eurootjes
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Haha, fair enough, dat komt ervan, snel in het OV even reageren.

    Mocht OP het voor volgende keren willen weten: ITA Matrix is een tool van google waarin je vluchten kunt vinden (net als google flights), maar ook ingewikkeldere schema's kunt forceren en ticketinfo kunt zien. Als ik een specifieke vlucht wil, gebruik ik ITA samen met de plugin Matrix Powertools (google en je kunt hem installeren), omdat je dan met een paar klikjes in 1x de goedkoopste optie tussen vele kleine aanbieders kunt zien :)
    Als je hier geen zin in hebt: uit mijn ervaring is Momondo.de vaak erg goedkoop.
     
    FlyingFonz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  6. MikeT

    MikeT Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie reacties....
    Inmiddels de vlucht gevonden voor €575 (ipv 618-622)

    Graag zou ik wel meer willen leren omtrend het zoeken.
    Vlied 1 a 2 keer per jaar die kant op, en ook nog wat interne vluchten (of naar de omringende landen)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2018

Deel Deze Pagina