Goede besteding ~300k Avios?

Discussie in 'oneworld' gestart door Sandor, 31 jul 2019.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Recentelijk heb door onze accounts te combineren toegang gekregen tot een sloot Avios die van mijn broer zijn. Hij woont in Engeland en is een tijdje terug van baan veranderd waardoor hij niet veel meer voor z'n werk vliegt. Tevens is hij recentelijk vader geworden van een tweeling waardoor het er voorlopig privé ook niet naar uitziet dat hij gaat vliegen.

    Kortom, ik mag de Avios die hij nog heeft staan, plus het geringe aantal dat ik er zelf nog heb, besteden voor een zacht prijsje (lees: een goede fles whisky). Daar ik zelf niet veel met BA/OW vlieg vroeg ik mij af:

    Wat zouden jullie doen met die miles?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2019
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Laatst bewerkt: 31 jul 2019
    lloydje33, Sandor en Robby43 vinden dit leuk.
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Probeer bij BA je afstanden klein te houden. Anders is vliegen in business of first relatief een dure besteding van je avios. Een tip als je ze zou willen inzetten om Qatar te vliegen is te starten of eindigen in frankfurt of zurich. Hierdoor is de afstand korter en dat scheelt fors in avios.
     
    DirkOnTour en Sandor vinden dit leuk.
  5. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    QR FRA-DOH in de A380 in F is leuk. 51,5k per leg (38.75k in J, kan QSuites). Zijn nog meer prima tickets te bouwen met QR/CX.

    Je kunt ze gratis overzetten naar IB avios (na 90 dagen activiteit van beide accounts). IB heeft soms betere prijzen en lagere fuel surcharges dan BA.
    IB zelf vliegen kan voor minder dan 90k retour in J richting Midden/Zuid-Amerika.

    Verder zijn avios inderdaad met name nuttig op korte (en dure) trajecten.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Tja heb je ook een bepaalde richting die je op wilt? Wil je alles alleen besteden of wil je samen met iemand anders reizen?

    CX heeft lager surcharges, mooie optie om bijv. EU - HKG met CX F te doen. JAL F zou mij ook een leuke optie lijken.

    Sluit me hier bij aan. FRA-DOH in F is een leukere optie dan DOH-FRA in verband met het tijdstip. Je kunt dan wat meer genieten van het Soft product in F (Krug, kaviaar). Als je een connectie boekt in Y, bijvoorbeeld naar KWI, kun je na je vlucht vanuit FRA gewoon de Al Safwa lounge in.

    Dit gaat niet werken, je kunt alleen je eigen avios omzetten naar IB.
     
    JustinCase en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor je comment, Sander. ;) Weet ik nog niet. Hoogstwaarschijnlijk met z'n tweeën, maar ieder op eigen conto qua punten. Geen voorkeur voor richting verder. Een RTW lijkt me wel overigens wel een keer leuk.
    Dat gezegd hebbende kan ik mij in Azië altijd prima vermaken. JAL lijkt mij zeker tof om nog eens te vliegen.
    Ik zat de optie QR F wel te overwegen, alleen DOH-FRA. Ik wist alleen niet dat je de Al Safwa lounge ook bij aankomst in mocht. Ik neem aan dat je bedoelt dat een middagvlucht qua soft product fijner is dan een ochtendvlucht v.w.b. de richting waarin je de vlucht pakt?
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Ja dat bedoel ik inderdaad. Zelf staat dat me een beetje tegen voor vluchten vanaf DOH in J. Gelukkig zijn er ook nog wel een paar bestemmingen voor 38,5/K in J die 's middags vertrekken (TXL bijvoorbeeld). De kans op Q-Suites op die routes wordt steeds groter, al blijft QR erg gevoelig voor last minute equipment swaps.

    Je kunt de Al Safwa lounge gebruiken na aankomst in F aan boord van een A380. Zit geloof ik wel een tijdslimiet aan, maar toch leuk om mee te pakken.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Hoe zeker ben je ervan dat dit niet werkt? :)
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Bij mij werkt het niet. Op Flyertalk lees ik ook dat het niet werkt. Bij jou wel?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Nee, nog niet. Er schijnt een bug te zijn wanneer je Avios van IB+ naar BAEC over wilt zetten als je een household account hebt (dat gaat dus niet). Ik weet niet of je alle Avios uit een household account kunt overmaken naar één IB+ account.

    Maar ik veronderstelde dat dit Household Avios betreffen. Lijkt me niet aangezien de broer van @Sandor in Engeland woont :eek:. Dan kan je het inderdaad alleen naar je eigen IB+ account overmaken.
     
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dank @Bijzonderetickets, dat was nieuw voor mij!
    Oplossing is je broer IB account laten aanmaken, overzetten, en ticket op jouw naam boeken.

    CX F en JL F zijn mooie redemptions, maar helaas is er geen enkele bestemming waarop CX met F vliegt die nog binnen de 5500 miles valt -> 123k avios nodig dan. JL J is ook erg goed (uitstekende apex suites als hard product).
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Is inderdaad een household account.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  14. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    JL F --> YVR-HND of LAX-HND
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Fair enough - ik doelde nu even op Europa, aangezien een enkele reis US-Azië maar toevallig in de plannen moet uitkomen ;)
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    RTW FTW! :cool:
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hebben zij niet een mooie 5th freedom JFK-YVR?
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Klopt!

    Als je CX F wilt vliegen voor wat minder punten dan kun je terecht op de volgende routes:

    - YVR - JFK;
    - HKG - PEK;
    - HKG - HND.

    De beschikbaarheid is echter wel schaars jammer genoeg.
     

Deel Deze Pagina