Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Oh man, zonde geld van die berichten inbox :confused:
    Ik ben zeer benieuwd, hoop bij een volgende trip dit in orde te kunnen maken :)
    TSA wachttijden zijn zo onvoorspelbaar tegenwoordig bij aankomst dat ik maar wat graag doe 100$ betaal.
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren Enrollment on Arrival gedaan bij aankomst in Las Vegas. In de douanehal was er 1 rij speciaal voor GE interviews. We waren met 4 personen, geen wachtenden voor ons. Per persoon ongeveer een kwartier. Vingerafdrukken afnemen ging niet altijd soepel, de machine werkte niet mee soms. Vragen waren zeer beperkt. We kregen vooral veel uitleg over waarvoor GE niet is (geen Sentri of Nexus) en over hoe TSA precheck werkt. Al met al heel blij met de komende 5 jaar hopelijk snelle grenspassage in USA.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  3. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb me op 22/08 aangemeld en op zelfde dag toestemming gegeven voor achtergrondonderzoek.
    Op 23/08 al 'conditionally approved'.
    Vlieg 26e naar Houston, benieuwd of het gaat lukken om daar interview te krijgen.
    Vlieg later die week terug via Atlanta, die interviews kunnen alleen bij aankomst toch? Want anders kijk ik of ik een vlucht eerder naar Atlanta kan krijgen om daar wat langer in de rij te zitten.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Niet alleen bij aankomst, je kunt ook een afspraak maken bij zgn. Enrollment offices in de US. Daar heb ik het uiteindelijk ook gedaan. Maar die afspraken zijn vaak lastig te maken (d.w.z. je moet heel ver vooruit boeken of echt last-minute of op locaties die niet eenvoudig te bereiken zijn zoals Alaska). Het interview on arrival is misschien wel makkelijker. Maar dan kun je beter inderdaad een lange overstap op ATL hebben op de heenweg, want anders heb je geen tijd. Ik spreek uit ervaring ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2022
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Heen vlieg ik naar Houston, terug Atlanta. Nou ja, we gaan het wel zien.
    Afspraak maken bij Enrollment offices is minimaal een jaar van nu. Maar zal even kijken of er last-minute iets vrij komt, dat is een goede idee.
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als je snel door de reguliere immigratie/paspoort controle bent gegaan zou ik gewoon kijken of er een lange wachtrij is bij het betreffende loket in Houston. Het interview zelf stelt niet veel voor. Succes!
     
    OllieD vindt dit leuk.
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Wij hebben recent bij aankomst in Las Vegas gebruik gemaakt van Enrollment on arrival. Voor 4 personen waren we binnen 1 uur klaar.
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad. Als je een internationale vlucht hebt arriveer je @ATL op concourse E,F. Enrollment on arrival op ATL vinden plaats in de meest linker boots. Laatste paar keren stonden er 1-2 mensen te wachten. Als je met een domestic vlucht aankomt op ATL kom je daar echter (gelukkig) niet langs. Ook arriveer je veelal op een ander concours (T, A, B etc).
     
  9. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren geland op ATL. en een mooi succesje kunnen boeken

    Mede door het gehannes op Schiphol had ik alleen handbagage mee en dat heeft me gered omdat ik vertraging had opgelopen.
    Aangekomen op course F op ATL als eerste uit het vliegtuig (BC) snel door de paspoort check en naast dat checkpoint zat op de GE balie. Ook daar weer mazzel gehad want ze gingen net open en ik was de eerste. Niet eens een gesprek gehad, alleen mijn naam,adres en werkgever moeten opdreunen en ik mocht al in de camera kijken.
    Nog geen 12 uur later had ik al de bevestigingsmail in de box liggen, LEKKER !!

    Ik wilde alleen mijn nummer bij KLM invoeren als Kown Traveler Number (KTN) maar dat kan kennelijk niet online ???? Weet iemand hoe dat wel t fixen is, schijnt handig te zijn
     
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, ktn kun je niet online invoeren. Ff bellen met KLM is het snelste begreep ik, of via je PA als je die hebt.
     
  11. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18

    Per reis of eenmalig ??

    edit:
    Net contact gehad met KLM, moet bij elke booking opnieuw, pfffff
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2022
  12. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    KTN kan je prima online invullen. Kijk even (via een gewone browser, niet de app) onder je contactgegevens en dan het deel 'Reisdocumenten'. Daar kan je onder 'Optionele documenten' gewoon je KTN invullen.

    Laatste keer ook zo gedaan en TSA-Pre op de boarding pass gekregen.
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Bij reisdocumenten kun je een permanente verblijfsvergunning, een identiteitskaart of ern visum invullen. De optie voor een KTN bestaat niet.
     
    OllieD vindt dit leuk.
  14. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Toch wel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • KTN.png
      KTN.png
      Bestandsgrootte:
      27 KB
      Weergaven:
      25
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het gaat denk ik allleen via een booking? Je booking naar de USA ophalen...MY Trips ->Passengers -> manage travel documents of Please provide a valid travel document

    Mijn KTN staat er al in via Delta maar bij andere booking staat er behalve de KTN ook een optie voor Redress of een Canadian Travel Number bij optionele documenten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 27 sep 2022
  16. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik was als een van de eerste het vliegtuig uit, en daarna snel door de douane heen. En als eerste aan de beurt om mijn interview te doen, stond na 20 minuten beneden te wachten op de bagage van mijn collega's. En vanochtend mijn akkoord gekregen.
    Heb overigens ook problemen om de KTN in mijn KLM account te krijgen. Vooralsnog lukt het nu alleen per boeking. Dat vind ik toch wel omslachtig.
     
  17. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Maar dit is dus specifiek bij je vlucht gegevens, toch?
    Want dat betekent dat je dus elke keer je gegevens in moet vullen. Niet echt een ramp, maar toch ook wel onnodig.
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Denk het wel. Bij mijn andere trips naar bijvoorbeeld Hongarije of Polen staat het KTN bij mij in ieder geval niet bij. Reizen naar de USA boek ik altijd bij Delta en daar staat mijn KTN al jaren in het profiel. Als ik de Delta PNR dan importeer naar KLM dan staat ie al standaard in.

    Het is wel sneller als bellen :)
     
    OllieD vindt dit leuk.
  19. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    ja net even gechecked en in mijn reis kan het wel, beetje suf zo
     
  20. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Klopt. Het heeft ook alleen zin als je naar de VS vliegt.
     
    Erwin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina