Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Beide antwoorden kloppen.
    Ja, het is mogelijk om dit in Dublin te doen
    En Ja, je dient een ticket naar de VS te hebben.
     
  2. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Global Entry approved! Heb net interview gedaan in Calgary en ben goedgekeurd. Interview ging heel vlot. Was rustig hier, dus niet lang hoeven wachten. Alleen maar bevestigen van de ingevulde gegevens, foto en fingerprints.
     
    Urbanjazz en SanderDekker vinden dit leuk.
  3. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Op de terugvlucht van Chicago naar Amsterdam al gebruik kunnen maken van TSA Pre.

    Aparte rij waarbij je boarding pass, paspoort en vingerafdrukken controle had. Riem en schoenen niet af/uit hoeven doen. Niets uit de tas moeten halen. Duurde al met al 5 minuten en ik was er doorheen.

    Gewone check van m’n collega duurde 15 minuten, dus dat was eigenlijk ook best snel.

    (De lounge op ORD Terminal 5 is wel een lachertje. Bijna net zo erg als die op Delhi.)
     
    Urbanjazz, lloydje33 en Ready2Board vinden dit leuk.
  4. HVRotterdam

    HVRotterdam Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Zondag aangevraagd, maandag approval binnen. Dus gaat heel snel gelukkig!
     
  5. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Nog even een update van JFK T4:

    Bij aankomst EERST de Non-citizen (ESTA) rij nemen en aangeven dat je EoA wilt doen. Je moet namelijk sowieso door dit ‘reguliere’ proces heen en je bent niet meteen ‘Approved’.

    Ze brengen je dan naar het kantoortje naast de Global Entry-rij (A). Proces zelf ging super makkelijk - minder dan vijf minuten, paar vragen over m’n werk en waar ik woon. Kreeg ongeveer vijf dagen later een mailtje dat ik ‘Approved’ ben voor de komende vijf jaar.
     
    SanderDekker, Pim en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Had mijn vrouw en mezelf aangemeld voor GE op 28 juni. Mijn vrouw is al conditionally approved sinds eind juli, maar mijn aanvraag staat nog pending.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een klein beetje offtopic;

    Ik ben zaterdag naar Austin gevlogen in business, ik was als een van de eersten van boord. Bij de Esta rij van het CBP stond niemand toen ik aan kwam lopen. Ik heb geen Global Entry, maar hoefde mijn paspoort NIET te laten zien, alleen in een camera kijken en een paar vragen te beantwoorden, zoals verblijfsduur etc. Vanaf deur open vliegtuig tot buiten de terminal op straat zat minder dan een kwartier (eigenlijk alleen de looptijd).

    Ik zag toen ik even keek bij de reiziger na me dat op het moment dat je in de camera kijkt, bijna direct op het scherm van de CBP de paspoort gegevens en foto vanzelf oppoppen. Blijkbaar hoef je dan dus niet meer zelf je paspoort te overhandigen.
    Super handig en snel!

    Zijn er meer US luchthavens die zo werken?
     
  8. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Nog niet eerder gezien. Altijd wel paspoort nodig gehad. Wel de camera herkenning (zonder paspoort) wanneer je er weer uitreist vanuit de US.
     
  9. Explomondo

    Explomondo Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Deze thread doorgelezen en het lijkt dat ik iets minder geluk heb met de aanvraag. Iemand die iets kan zeggen over het verloop - want mss ben ik iets vergeten? Dit is mijn tijdslijn:

    • 1 juli - Global Entry Aangevraagd
    • 9 juli - (Berichtenbox) Toestemming achtergrondonderzoek KMAR
    • 11 juli - (Berichtenbox) Bevestiging achtergrondonderzoek KMAR
    Helaas sta ik bij Global Entry nog steeds op Initial Enrolment / Wait for conditional approval. Is nu dus bijna twee maanden. Is er na de laatste stap van 11 juli nog iets wat je moet doen? Je kon daar alleen kiezen om de toestemming in te trekken (wat ik natuurlijk niet heb gedaan). Maar ik heb zowel van KMAR als van Global Entry niets meer gehoor daarna...
     
  10. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    lijkt goed te lopen zo, op een gegeven moment kreeg ik een conditional approved melding. irri dat het zo lang duurt voor je.
     
    Explomondo vindt dit leuk.
  11. Explomondo

    Explomondo Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ...en was je al conditionally approved? Of stond je nog op pending review?
     
  12. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik wacht ook nog steeds, 29 juni aangevraagd. KMAR onderzoeksmailtjes 9-11 juli. Je krijgt het of heel snel of je komt in een apart proces terecht dat het heel langzaam duurt. Denk dat mijn naam te vaak voorkomt.
    Sommige Amerikanen wachten maanden, jaren. Zie ook flyertalk
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2022
  13. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ha, mijn voornaam + achternaam combo is vrij uniek, dus blijkbaar heeft dat geholpen bij de snelle acceptatie.
     
  14. Explomondo

    Explomondo Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Tsja who knows. Er was ook een vraag hoeveel landen je hebt bezocht sinds 2017. Heb daar maar braaf alles ingevuld (43 landen). Mss dat iets triggert? Aan de grens zelf is het altijd reden tot een onderhoudend kruisverhoor.

    Nou ja. Ws eerlijk duurt het langst… lettterlijk
     
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heb ook zo’n lijst. Degene die bij mij het interview deed liep alle landen af en hij vertelde dat het CBP alleen interesse heeft in de landen (buiten de VS om) waar je bent geweest voor werk. Geen idee waarom.

    Vandaag teruggekomen uit de VS, 1e keer TSA pre-check. Wat een verademing t.o.v. het normale proces.

    Had minderjarige kinderen mee (zij hebben geen Global Entry). Desondanks hadden ze allebei TSA pre-check op de boardingpass staan. Bij navraag bleek dit om te voorkomen dat ze apart en zonder de ouder(s) door de reguliere controle moeten gaan.
     
  16. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Ik was fully approved.
     
  17. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Om een interview te kunnen/mogen doen moet je 'conditionally approved' zijn. Pas na het interview ben je 'approved'.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Net toch maar de aanmelding gedaan. :D
    Langste duurde wel het aantal bezochte landen :rolleyes:. Ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik had hem ook gistermiddag aangevraagd. Ook een lange lijst landen, wel een unieke naam. Ben benieuwd! Partner is nu bezig met account aanmaken :)
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Een collega heeft 'm donderdag aangemaakt. Eerst direct afgewezen, want kmar bleek toch niet aan te staan in de berichteninbox (was in de app niet goed te checken). 100 dollar kwijt en meteen opnieuw aangevraagd. Vandaag bericht van conditional approval. Lijkt dus heel snel te gaan tegenwoordig.
     

Deel Deze Pagina