Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Het KTN is je CBP PASSID
    Je kan je PASSID/KTN alvast invullen in je Delta profile enzovoort, geen probleem hoor.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  2. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zijn er ook mensen hier die nog geen conditional approval hebben? Like me :eek:
     
  3. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    29 juni aangemeld, 9 juli toestemming gegeven aan Kmar, nog niets terug gehoord van CBP (staat nog waiting for pre approval op hun site).

    Heb wel een hele generieke naam die ook honderden keren voorkomt in de VS, dus zou mij niet verbazen als er wat vlaggetjes staan bij voornaam+achternaam in de VS.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2022
  4. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren op Miami het interview gedaan. Eerst 2,5 uur in de rij gestaan. Bij de beambte moet je aangeven dat je je interview wil doen en dan moet je doorlopen naar de centrale ontvangst van border patrol. Daar stonden 6 man niks te doen en kon ik na 10 minuten aan de balie het interview doen. Alleen paspoort en rijbewijs nodig, geen bewijs van je adres werd gevraagd. Eigenlijk alleen een paar vragen die je ook al op het formulier hebt beantwoord: waar woon je, waar werk je, kom je vaak naar de VS en is dat voor werk of vakantie. Zo gefixt dus en de moeite waard. Denk dat de mensen achter me wel 3.5-4 uur moesten wachten. Viel ook al iemand flauw. Geen voorrang voor mensen met baby’s of zo en geen voorrang voor mensen met connecting vluchten ! Ik vloog met BA vanuit London
     
    jphorn en Daan3 vinden dit leuk.
  5. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Zondag 7 aug aangekomen in JFK. Bij de paspoortcontrole werd al opgemerkt dat ik Global Entry had aangevraagd en kon ik me melden bij het agent bij de Global Entry checkpoint.

    Daar aangekomen kreeg ik een 'exit pass' en werd 5 minuten later meegenomen naar kantoor waar de interviews worden gehouden. Je moest daar je naam op een lijst zetten en wachten tot je werd opgeroepen. Er waren ca. 6 mensen voor me en ik moest 45 minuten wachten.

    Toen ik aan de beurt was, moet ik m'n paspoort afgeven en werd er een foto gemaakt. Ook werden m’n vingerafdrukken afgenomen. Ik moest mijn naam en emailadres benoemen en toen was het klaar. Je krijgt een formulier mee met de KTN (die ook al in de brief zit) en dat was het.

    Met de exit pass kon ik door de Global Entry checkpoint en haalde daarna mijn koffer op. Een paar uur later kreeg ik mail dat mijn aanvraag was goedgekeurd.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2022
    jphorn, Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  6. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Klopt - en handig want voor mijn vlucht van JFK naar ORD staat hij er nu al in en is TSA-Pre actief.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  7. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Allereerst dank voor de uitgebreide omschrijving.

    Vraag: wat bedoel je precies met 'de douane'? De paspoortcontrole in Nederland of moest je eerst in de "gewone" rij voor Customs and Border Protection staan?
     
  8. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Hi - foutje! Ik bedoelde paspoortcontrole in US en heb dat aangepast. En graag gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2022
  9. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Check.

    Dus: na aankomst op JFK meteen de rij van Global Entry pakken en daar aangeven dat je EoA wilt doen.
     
  10. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Het is geen aparte rij; je doet de normale US Visitor paspoort controle en gaat dan naar de Global Entry checkpoint voor EoA die je naar het interviewkantoor stuurt.
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Wacht even... Dus je moet eerst door de "normale" CBP controle met wachtrij en dan - na het afhandelen - alsnog naar de Global Entry-rij/checkpoint? Waarom niet meteen naar de Global Entry-rij/checkpoint en daar aangeven dat je EoA wilt doen?

     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2022
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan alleen als je al een afspraak hebt ingepland daarzo.Dat was jaren geleden tenminste de regel.
     
  13. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Dat is het Enrollment Center, buiten de Immigration Hall. Daar moet je inderdaad een afspraak voor hebben. Wat ik bedoel is rij A - helemaal aan de linkerkant als de hellingbaan af komt - waar de Global Entry machines staan. Is het niet de bedoeling dat je daar aangeeft dat je EoA wilt doen?

    Ik kwam in mijn zoektocht de volgende (recente) foto tegen. Let vooral op de tekst op de pilaar (links).

    Het klinkt niet logisch om eerst het reguliere CBP-proces door te moeten, vandaar de verwarring...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Ik meen het het ooit ergens in een email van ze gelezen te hebben..

    Heb nog even gezocht in mijn emailbox, is namelijk zolang geleden. Het is misschien mogelijk, misschien ook niet. Dit is wat ik oa in een email vond voor m'n afspraak toen:

    Important notice:

    (1) xxx

    (2) Please note that on your first arrival in the USA, you can use the Global Entry kiosk one time before completing your USA interview. The kiosk will recognize you based on your passport, but will also notice that you have not completed the USA enrollment interview yet. It will therefore provide you with a ticket that says "New Enrollee, Report to Passport Control", that you can show to the nearest officer. The CBP officer will ask you some questions from the I-94 form and will send you to baggage claim. When leaving baggage claim, you can use the Global Entry line and hand in the ticket you got from the kiosk.


    With kind regards,
    FLUX Alliance

    Je kan misscien een GE kiosk proberen, werkt dat niet dan moet je (terug) naar de normale rij.
    Kiosken werkten in het verleden normaal via een vast patroon, paspoort scannen, vingerafdrukken en je werd gevraagd om je vluchtnr te verifieren, reden WB/zakelijk en of je food ofzo had aan te geven.
    Tegenwoordig is het echter een foto maken (geen paspoort ofzo scannen) en door met je recept.
    En ik geloof niet dat ze in je geval al een foto voor GE hebben.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2022
    Urbanjazz en Didymis vinden dit leuk.
  15. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Je moet eerst het normale proces door als ESTA reiziger en ziet daarna ook de borden die verwijzen naar de walk-in voor de interviews. Je kan ze niet inplannen op het moment in JFK.

    Nog een ding, als je Amerikaan bent krijg je een Global Entry pas. Wij krijgen die niet en hebben alleen het KTN.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tim82, Didymis en Urbanjazz vinden dit leuk.
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Bedoel je de algemene rij voor iedereen die de VS in wilde reizen?
    Zolang als jij omschrijft heeft niemand gelukkig in de rij gestaan volgens de CBP zelf:
    Miami.jpg
     
  17. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dan kijk je niet goed denk ik. Ik landde om 18.30 local tijd. Volgens de tabel was de maximum wachttijd toen 174 minuten (central terminal) voor non citizens. Ik heb er circa 2.5 uur gestaan, Het was inderdaad de algemene rij. Interessante tabel, wist niet dat dat zo goed bijgehouden werd.

    Edit: in de andere terminal was de maximum wachttijd nog langer zie ik: 192 minuten
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2022
    Tim82 vindt dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja dat is vrij extreem. Maar gelukkig niet 4 en half uur.

    https://awt.cbp.gov/

    Hier kan je het opzoeken; ik kijk meestal een keertje op dezelfde dag als ik vlieg maar dan precies een week eerder om een beetje een indicatie te hebben waar ik aan toe ben.
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Gisteren (10-08) met KL naar JFK, eerst een medisch noodgeval aan boord. En toen wij het toestel konden verlaten stond er een megarij bij immigratie. Het duurde enorm lang. Helaas daardoor moeten rennen naar terminal 4 om connectie te halen naar TPA, dus helaas geen tijd gehad om IOA te doen. Volgende keer maar.
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Iemand een idee of het mogelijk is om in Dublin je interview te doen. CPB geeft aan "jahoor, dat kan makkelijk, gewoon aangeven op de luchthaven dat je een interview wilt", het kantoor in Dublin geeft aan "alleen als je een vlucht hebt naar de US".
     

Deel Deze Pagina