Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Marko

    Marko Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Alleen als men korrekt in RNI staat, en dat is helaas niet zo voor mensen die voor 1994 zijn uitgeschreven. Heel raar en lastig.
     
  2. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    TIL.... Heb je dan ook geen BSN? Is er echt geen mogelijkheid om alsnog in het RNI te komen?

    Ik vermoed dat er gewoon geen uitzondering bestaat of mogelijk is voor de hele kleine groep mensen die niet in het RNI staan. Systeem lijkt nogal geautomatiseerd en alles op BSN gok ik. En je moet ook jaarlijks opnieuw toestemming geven voor herhaling van het antecedentenonderzoek.
     
  3. Marko

    Marko Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja ik heb een BSN, passpoort, rijbewijs, en identiteitskaart. Maar omdat de gegevens niet volledig in RNI staan kan DigiD niet gebruikt worden. Dus zoek ik direkt contact met KMAR om buiten berichtenbox te communiceren.
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    Ff naar schiphol rijden en langs gaan een optie?
     
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand al bericht gehad van Kmar dat resultaten van onderzoek in NL zijn doorgegeven aan CBP? Als ik op de cbp.gov website kijk staat de status nog steeds op "wait for conditional approval". Geen idee of Kmar nu al klaar is en het wachten is op onderzoek in VS of dat Kmar nog steeds bezig is. Duurt wel lang zo. Zou in september graag interview doen bij volgende trip.
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als ik de brief mag geloven geven ze de status snel door (en hebben ze dat dus al gedaan). Maar ook bij mij geen update nog. Ik weet niet exact waar maar recent heb ik ergens gelezen dat de doorlooptijd momenteel ~4 maanden was voor Global Entry. Dus als dat klopt dan duurt het nog wel even. Ik heb het meteen de 1e dag aangevraagd. Zal een update posten zodra er schot komt in de zaak. Ben 10-08 weer in de VS maar reken er niet op dat het dan al geregeld is..
     
  7. lupes

    lupes Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heb net bericht gekregen dat ik conditionally approved ben! Had zelf ook geen melding gekregen van de KMar maar alles is dus juist doorgegeven.

    Volgende stap wordt een interview plekje vinden of een vlucht met ruimte voor een interview on arrival.
     
  8. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Ook zojuist 'conditionally approved'. Ik vlieg in augustus naar JFK, dus hoop daar Enrollment on Arrival te kunnen doen.

    Heeft iemand ervaring met EoA op JFK? Met een beetje Googlen lees ik dat er een kantoortje zit bij de Global Entry-rij (A), maar ik kom ook tegenstrijdige berichten tegen.
     
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ook mijn aanvraag is erdoor. Maar beschikbaarheid is heel slecht. Vlieg 10-08 naar JFK en zal kijken en vragen. Mocht iemand ervaring hebben over interview on arrival process dan horen wij dat ook graag
     
  10. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Een interview van tevoren plannen is vrijwel onmogelijk begreep ik al, tenzij je toevallig ergens tussendoor kan.

    Ik vlieg twee dagen later, dus ben benieuwd naar de ervaring!
     
  11. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    468
    Trofeepunten:
    63
    Ook hier succes. Conditional approved idd. We vliegen in september naar Vegas. Dat wordt dan Enrollment-on-arrival. Op Flyertalk.com lees ik dat de interviews ongeveer 10 minuten duren. Beetje hetzelfde als bij Kmar/Privium denk ik. Ik ben iig buitengewoon blij dat ik binnenkort voor 5 jaar klaar ben !!!
     
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Specifiek voor mensen die een afspraak willen maken in SFO, als je op Twitter @GOESbot gaat volgen dan krijg je last-minute te zien welke slots nog open zijn. Helaas alleen voor SFO, niet voor andere locaties
     
  13. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Nog een keer hetzelfde hier, ik ga in september naar PHL via Atlanta dus ik ga he op beide luchthavens proberen

    edit:
    ik bedenk me net dat ik op PHL natuurlijk niet op een internationale terminal binnenkom
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2022
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Jaren geleden waren het een paar vragen zoals; Wat je doet voor werk. Waar je geweest bent. Of je in aanraking bent geweest met justitie. Dat was het wel zo'n beetje.
    Daarnaast niet vergeten om een bewijs van je verblijf in Nederland mee te nemen (Dat kan gewoon een energierekening, belastingaanslag ofzo zijn).

    Wel lekker snel. De afgelopen jaren duurde dat altijd maanden.
     
  15. lupes

    lupes Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Let wel op dat je alleen op het eerste vliegveld (oftewel het vliegveld waar je door immigration gaat) een enrollment on arrival kan doen, ATL dus in jouw geval. Check ook even de openingstijden, sommige locaties zijn gesloten in het weekend!
     
  16. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hier ook conditionally approved. Vlieg 12 augustus naar SLC. Pas beschikbaarheid vanaf Oktober. Ga dus die Enrollment on Arrival proberen!
     
  17. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
  18. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Je gaat eerst door normale security check en dan pas naar USA pre-clearance gedeelte in Dublin. Heb je geen vlucht naar VS dan kan je niet Interview hebben voor Global Entry….
     
    jphorn vindt dit leuk.
  19. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Ook approved - en vlieg er 6 augustus heen via JFK. Ga kijken hoe het verloopt en zal delen. Heb ook al een 'Known Traveler Number' gekregen; kan ik die nu al invoegen of levert dat problemen op?
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Als ik het goed heb gelezen, wordt dat nummer pas een ‘known traveler number’ na final approval. Nu is het in dat opzicht ‘just a number’ :)
     

Deel Deze Pagina