Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Vervelende is dat bij KMAR grote wachttijden zijn voor alle onderzoeken... en snap ook wel dat dit niet hoogste prio heeft. Maar gelukkig is het een programma waar je jaren gebruik van kunt maken dus het is het zeker waard.
     
  2. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is dat enkel het geval als iemand een bonte lijst heeft met overtredingen. Dan moeten zij onderzoeken of ze nog toestemming kunnen geven...

    Als je een blanco blad hebt, dan klikken ze je zo door denk ik. Kwestie van administratie uitvoeren denk ik.

    Wij gaan onze dochter ook inschrijven, pasgeboren, kan me niet voorstellen dat ze daar een heel onderzoek naar gaan doen.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Op zaterdag aangevraagd, op maandag een go van de KMAR, 3 weken later op Schiphol GE in the pocket.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Volgens mij is het antecedentenonderzoek voor GE volledig geautomatiseerd.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Ben nu al conditional approved. 36 uur van aanvraag tot goedkeuring. Lekker snel. :)
    Nu hopen dat er binnenkort weer een interview op Schiphol is.
     
    Neanderthaler en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Mijn vrouw is ook conditionally approved, hoop dat ze binnenkort nog een keer interviews doen op Schiphol. Iemand een idee op welke termijn ze weer komen afnemen? Of waar dat te vinden/ volgen is?
     
  7. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Mensen die 'conditionally approved' zijn, krijgen een mail dat er tijdelijke interview mogelijkheden worden aangeboden in Amsterdam.

    Dus je vrouw zou een email moeten krijgen mocht dat weer mogelijk zijn.

    Als je een beetje terug leest, had iemand volgens mij gevraagd aan de 'officers' of ze ooit nog terug komen en wanneer dat is.

    Volgens mij was het antwoord dat ze periodiek terugkeren indien er veel 'conditionally approved' aanvragen openstaan.

    De vraag is natuurlijk, bij hoeveel openstaande applications ze een sessie inplannen...

    Wij willen het voor ons dochtertje ook aanvragen, maar wachten nog even omdat je vanaf 1 jan '24 een dubbele achternaam mag geven aan je kind. Als die procedure rond is, dan vragen we haar GE aan. Want anders is haar achternaam in de GE account anders dan op haar paspoort. Ook wachten we met haar andere andere nationaliteiten, anders heb je verschillende namen geregistreerd bij/in verschillende landen. Zou ook raar zijn.

    Anyway, dus per 2024 komt er één verzoek van ons bij :). Misschien helpt dat ook zodat ze nogmaals een sessie inplannen.
     
    OllieD vindt dit leuk.
  8. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Wij waren in april in tijd van een paar dagen 'conditionally approved'. Omdat er maar steeds geen interview mogelijkheid in Amsterdam kwam, nu maar 'interview upon arrival' gedaan. Dit betekent dat je eerst de normale wachtrij voor immigratie door moet. Daar geef je aan dat je 'conditionally approved' bent en dan wordt je naar een medewerker gebracht die het interview doet. Wij hadden al eerder in de rij dit aangegeven en werden dus meteen naar de juiste medewerker gebracht. Het interview stelde niet heel veel voor (er werden niet echt vragen gesteld) en was meer een formaliteit om e.e.a. in de systemen in te voeren. Op aanraden van dit forum hadden we wat belastingformulieren meegenomen (bewijs van adres), maar daar is niet naar gekeken. Een dag later kregen we de email dat we formeel approved waren.

    Wat wel werd aangegeven is dat je een VS adres nodig hebt om je pasje te ontvangen. Dit pasje zou overigens niet echt nodig zijn omdat e.e.a. aan je paspoort gekoppeld zit.

    De geldigheid is voor ruim 5 jaar + de tijd tot je verjaardag.

    Wel handig is dat hier ook TSA pre-check bij zit. Vanochtend op LAS in nog geen 5 minuten door security: Alles aanlaten, niets uitpakken, handbagage op de band, door het poortje en klaar. Daar kan Schiphol nog wat van leren.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    TSA pre is leuk. Alhoewel, de laatste keer op LAS was de tsa-pre rij groot en stond er bijna niemand in de rij bij de normale security. Dus toen die maar gepakt
    Sowieso is LAS het enige vliegveld in de VS waar ik in 30 minuten na het openen van de vliegtuigdeur bij de taxi sta. Gaat allemaal super snel daar.
     
  10. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Je krijgt als foreigner geen pasje, enkel je paspoort wordt geregistreerd.

    Op veel vliegvelden TSA-pre gebruikt, is naar mijn idee gelijkwaardig met de normale security van Schiphol.

    Wat ik wel altijd bizar vindt is dat je voor Global Entry dus helemaal je paspoort niet hoeft te scannen. Je loopt langs zo'n machine, waarbij het lijkt dat het een oude webcam is die vastloopt, en die herkent direct je gezicht.

    Dacht de eerste keer dat er wat dingen fout gingen, maar na 4 keer geen paspoort te hoeven laten scannen / tonen ben ik toch wel heel erg onder de indruk van die techniek.
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Zou je kunnen toelichten wat je hier mee bedoelt? Hoe/waar zou je dit aan moeten geven terwijl je in de rij staat en hoe wordt er dan alsnog omgegaan met het (reguliere) CBP-proces van de (mede)reiziger die nog niet volledig approved is?

    Mijn grootste fout vorig jaar was om niet eerst in de rij te gaan staan, maar langs het kantoortje te lopen (JFK T4). Na het "interview" en nadat de hele rij inmiddels vol stond met honderden mensen moest ik alsnog achteraan aansluiten.

    Tips om dit proces (mogelijk) te versnellen voor mijn wederhelft zijn daarom welkom.
     
  12. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is dat ze maar wat doen met die rijen. Ik moest zelf eerst in de rij gaan staan en toen langs de balie voor de Global Entry.

    Bij de Global Entry stonden een aantal mensen die gelijk naar die balie liepen, en vervolgens (na handelingen voor GE) werden doorgestuurd (teruggestuurd) naar de normale rij.

    Er stonden ook mensen bij die zeiden, jij kan toch het stukje 'immigration' hier doen. Waarbij de Global Entry meneer nog een keer naar hun paspoort keek, deze afstempelde en deze mensen weer door naar buiten mochten.

    Een Hollandse grote bek -lees voorzichtig vragen- zal je hier zeker helpen.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Nog een kleine check, als je Esta verloopt terwijl je Global Entry geldig is, moet je alsnog een nieuwe Esta aanvragen om de VS in te kunnen toch?
     
  14. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Yes, staan verder los van elkaar.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  15. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Als je Global Entry geldig is, heb je toch geen Esta meer nodig?
     
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    arjen05 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    ESTA is alleen toestemming om naar de USA te mogen reizen en heeft niks met toegang te maken.
     
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Zeker wel.
     
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb mn interview gedaan op schiphol, best chill. Toen zeiden ze tegen mij dat ze zo nu en dan weer iets inplannen als er te veel mensen nog een interview moeten doen.

    Ze komen dus ooit wel een keer terug. Wanneer dat is? Onbekend...
     
  20. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Oh, dan heb ik kennelijk geluk gehad dat mijn Esta nog geldig was toen ik 2 maanden geleden in de USA was. Goed om te weten voor volgende maand, dan niet meer geldig.
     

Deel Deze Pagina