Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. remklm

    remklm Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Binnen paar minuten na indienen aanvraag kreeg ik een cancellation bericht met als reden:

    Thank you for your interest in the Global Entry program. This is to inform you that we have received a request to cancel your Global Entry program application because of the following reason(s):


    Your application was cancelled by NETHERLANDS

    Marechaussee geeft aan dat zij überhaupt niets afwijzen, sturen enkel aanbeveling maar het ging zo snel dat er eigenlijk geen mens aan te pas kon komen. Iemand dit ook gezien? Navraag gedaan via de global entry site maar dat zal wel lang gaan duren :(
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Iemand bekend met de interviews op Dublin airport? Ik ben er volgende week. Was van plan om interview in Washington te doen, maar als het daar kan is het helemaal super.
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Berichteninbox geauthoriseerd voor KMAR? Dat is een mogelijk reden voor cancellation. Even aanzetten, opnieuw betalen en nogmaals proberen.
     
    Ready2Board en Urbanjazz vinden dit leuk.
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De papieren die bewijs van adres ondersteunen. Moet dit op print zijn of is digitaal tablet/phone ook prima?
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij formeel op papier (ze doen in de vs nog heeeeeel veul op papier) maar tijdens interview geen enkele vraag naar gehad. Voor niks meegesleept dus.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  7. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Afgelopen weekend interview on arrival gedaan op LAX. Papier met adres is volgens mij alleen voor Amerikanen omdat ze de pas naar je adres sturen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Shit, wordt het automatisch gecanceld als je je berichtenbox nog niet aanhad? Ik had gisteravond de application gedaan, en vannochtend pas berichtenbox voor KMar aangezet. Nu als ik naar m'n dashboard ga staat er 'No application in progress' maar geen enkele mail of iets gehad. Wel staat er bij payment history dat ik heb betaald voor een GE application. Echt heel vreemd.
     
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Dat zal de reden zijn. Jammer van het geld maar nogmaals betalen is de enige oplossing.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wat zuur - mijnoverheid geeft wel aan dat t 24 uur kan duren na aanvinken voordat je elektronische mail ontvang van de KMar. Moet ik nu denk je 24 uur wachten voordat ik opnieuw de application doe?

    Wel gek dat ik geen mail of iets krijg van 'application denied' of dat het in m'n dashboard staat - er staat puur alleen dat er geen application in progress is.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    KMAR zal niet automatisch starten met het veiligheidsonderzoek voordat je de berichtenbox functie hebt aangezet en daarna de aanvraag hebt gedaan. Dat blijkt ook wel nu er geen pending application is vanuit de US. Dus wachten heeft m.i. geen zin. Opnieuw betalen en aanvragen is de enige optie.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2022
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ok, dankje voor je antwoord. Super dom dit van mij zeg, maar goed had niet verwacht dat dit zo'n grote impact had op mijn applicatie.

    Moet ik me zorgen maken dat ik geen enkele email heb ontvangen vanaf het moment van aanmelden (toen ik had betaald etc ook geen mail verder gehad)? Ik lees hier namelijk dat mensen door het berichtenbox verhaal een 'denied' notification heb gehad, maar ik heb echt helemaal niks ontvangen. Niks van application submitted, niks van denied, etc.
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Kan mij niet herinneren of je voor iedere stap in het process een mail krijgt, volgens mij niet. Ik zou vooral de status op de CPB site in de gaten houden. De rest gaat verder vanzelf (al gaat het hele aanvraagproces bij de een wat sneller dan bij de andere).
     
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dankjewel voor de tip. KMar staat nu aan in berichtenbox dus ga maar opnieuw indienen. U.S Gov heeft zo wel een erg snelle 100€ verdiend :confused:
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Update: Contionally approved in minder dan 48 uur sinds mijn (2de en juiste :p) aanvraag. Volgende week in Qatar en zie dat daar ook een interview locatie zit. Tot nu toe is elke dag tm heel 2023 geblockt/not available maar morgen wel een tijdslot, dus wellicht dat er tegen die tijd wat vrij komt. Fingers crossed!

    Mijn baas trouwens die vroeger al GE had en voor wie ik de aanvraag een paar uur eerder dan mijzelf heb gedaan, is nog pending. Blijft apart hoe dit werkt.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Via Tripadvisor dit draadje gevonden. Het is na de pre-clearance - als je aangeeft aan de US Border officer in DUB dat je je GE interview wilt doen dan stuurt ie je, na de paspoortcontrole, naar een speciale rij. Zie post #13:

    tripadvisor.com/ShowTopic-g186591-i88-k13958028-o10-Global_Entry_Interviews_at_US_Customs_Dublin_Airport_process-Ireland.html

    Ik zat namelijk te zoeken of ik bij arrival in Dublin het toevallig kon doen gezien ik daar binnenkort heenga. Maar EoA gebeurt alleen na de pre-clearance dus je moet echt een vlucht naar de V.S. hebben helaas.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dankjewel! Die had ik dus niet gevonden :D
    Heeft voor mij dus ook geen zin. Ik kom aan in Dublin en blijf daar en dus geen vlucht naar de VS. Jammer, dan doe ik het in Januari gewoon in Washington.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Wij ook approved - ging allemaal vrij snel.

    Wij wonen in VS (voor een tijdje) en geen kaart gekregen ondanks in US adres.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zojuist afspraak op ORD (dus non arrival).

    30min te vroeg; geen probleem komt u verder. Manlief had pas 5 uur later de afspraak staan. Geen probleem komt u verder.

    6min later stonden we beiden buiten.
    30min later e-mail ontvangen: beiden approved.
     
    MoonJ, arjen05 en VinceG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina