Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Niet helemaal waar, want als je Amerika uit gaat dan kan je met Global Entry ook in een andere rij door de security check heen. (Dus zonder schoenen niet meer uit, etc).
     
  2. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Dat is TSA-Pre - wat alleen in de VS bestaat ;)
     
  3. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Maar dat 'krijg je erbij' als je Global Entry hebt. En dat scheelt toch op de weg terug ;). Ook hier grote rijen bij de security checks helaas.
     
  4. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    We zijn volgens mij een beetje aan het afdwalen en ik snap niet helemaal waar je op doelt nu. TSA-Pre heb ik al eerder genoemd, evenals het feit dat je op USA vluchten gewoon een KTN kan invullen online.

    Het invullen heeft weinig zin als je niet van/naar de VS vliegt, dus ik begrijp het probleem niet helemaal.

    Voorstel: back on topic.
     
  5. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand al een Global entry pasje in de bus gekregen?
     
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Krijg je volgens mij enkel als je inwoner van de VS bent. Zou ook niet weten wat je ermee moet want het staat gelinked aan je passpoort.
     
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ik vermoed van niet want die bestaan niet voor Nederlanders. Amerikanen krijgen een kaart maar die is voor gebruik met Sentri en Nexus. Wij als buitenlanders krijgen koppeling met paspoort want dat is voor niet-amerikanen de toegangspas.
     
  8. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ja, dat klopt. Kaartje is alleen voor residents en dat programma heet dan SENTRI

    Ik heb met behulp van de « Pass2u wallet » een Global Entry kaart voor apple wallet gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2022
  9. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ahh duidelijk. De immigration officer had dit gezegd, maar die weet natuurlijk niet precies hoe het voor NL mensen werkt.

     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Bij mij gaf de officer ook aan dat ik de pas binnen een week tegemoet kon zien
     
  11. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Bij mij gaf de officer aan dat je het kaartje kunt gebruiken om langs de rij te lopen, mocht de scan bij Global Entry het niet doen.
    Maar het pasje wordt alleen opgestuurd naar een Amerikaans adres. Heb het dus naar mijn familie in de US laten sturen, maar nog niet gehoord dat pasje is aangekomen.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2022
  12. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    OllieD, laat je weten of je een pasje heb gekregen door een Amerikaanse adres te geven? Heb je dat adres opgegeven tijdens de interview of in je aanvraag van GE?
     
  13. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Laat ik weten! Maar helaas nog niet binnen gekomen daar. Dus die 'within a week' klopt in ieder geval niet.
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Heb in al die jaren GE dat pasje nog nooit nodig gehad op een luchthaven. Als er iets niet werkte mocht je gewoon langs de rij lopen, geen pasje voor nodig, zo werd dat ook verteld tijdens het intake gesprek.
    Al enkele malen gehad dat het printerpapier op was of de printer kaduuk was en gelang van de layout ook gewoon langs de rij gelopen, of plaatsgenomen in GE line en de situatie uitlgelegd aan CBP officer....was nooit een probleem.
     
    Pim vindt dit leuk.
  15. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Ik wil graag weten of je die pasje als NL'er die in NL woont, ook er eentje kan krijgen door een adres op te geven in de VS. Daarom vroeg ik ook eerder of je tijdens de interview een adres in de VS kan opgeven zodat het pasje daarnaartoe gestuurd kon worden. Wie hier heeft uberhaupt een pasje kunnen krijgen als NL'er?

    Ondanks dat je het niet nodig hebt, is het wel een officiele US identificatie pasje. Toch wel leuk om in bezit te hebben.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Voor US citizens zijn het ID pasjes. Eerste zoekresultaat op Google:

    https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/card

    Eerste zin van het eerste zoekresultaat op Google:

    Global Entry cards are issued to Global entry members who are U.S. citizens, U.S. lawful permanent residents and Mexican nationals.
     
  17. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Ja dat weet ik, daarom ben ik ook benieuwd of iemand het toch kan krijgen als NL'er die niet woont in de VS. Want dat zou betekenen dat ze het niet helemaal goed doen met het uitgeven van die pasjes.
     
  18. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien het kaartje nog steeds niet binnen is gekomen, ga ik er vanuit dat deze ook niet meer gaat komen.
     
  19. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    4 maanden verstreken sinds aanvraag en nog niks. Zit nu op de helft als ik de 8 maanden aanhoud. Dus uiterlijk eind februari theoretisch gezien zou ik antwoord moeten hebben.

    Heb voor de grap ook een aanvraag ingediend wat er allemaal geregistreerd stond in mijn strafblad. Kreeg een telefoontje een week later, mevrouw zei, u hebt niks geregistreerd staan, we kunnen u dus daarom niks laten zien. Dus helemaal clean.

    Dus ik snap niet waarom het zolang moet duren. Mijn vrouw was binnen 4 weken approved... Ben ook wat de K.Mar heeft gedeeld met CBP,
     
  20. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij staat na ruim 4 maanden helaas ook nog een zandloper bij ‘Wait for conditional approval’.

    Wel veel werkzaamheden verricht in het Midden-Oosten sinds 2001. Ik wacht rustig af..
     

Deel Deze Pagina