GIG-AMS verslag

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door OilFlyer, 14 jun 2016.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal,

    Ik kom net terug uit Rio de Janeiro.

    De GOL lounge op Terminal 2 die je als Skyteam Elite passagier kunt bezoeken is een lachertje. Ouwe boel, matig eten en drinken en volgens mij maar ong. 3 stopcontacten voor zo'n 70 gasten. Dat gaf je niet direct de indruk dat ze klaar zijn voor de Olympische Spelen.

    De 787 van KLM was voor mijn gevoel inderdaad stiller dan de 777 waarmee ik vaker vlieg. De vlucht zat stampvol, ook in C. Sowieso zijn alle KLM vluchten die ik het afgelopen jaar heb gemaakt vol of bijna vol. Het is mij dan ook een raadsel waarom het bedrijf zo slecht draait. Of is AF toch gewoon de schuldige ?

    Groeten !
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    AF is idd slecht voor de balans van AF/KLM. KLM zelf zit met extreme hoge kosten voor personeel. Daarbij is de oude melkkoe richting het oosten behoorlijk afgeknepen door de ME4. Op de transatlantische sector doen ze het nog goed wegens de openskies. Met de concurentie van Norwegian met heel lage lonen en efficiente vliegtuigen zal daar ook verandering in komen. De millenials worden een steeds grotere proportie van reizigers en die verkiezen vaker Y boven C tov de oudere generatie icm minder loyaliteit. KL gaat het helaas nog vrij zwaar krijgen voorspel ik en zal zich dus ook steeds meer moeten profileren als een boutique airline met een uitgebreid network met mn de A350/Dreamliner om een point to point carrier te worden.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Helaas geldt dit niet voor het hele netwerk. Sowieso kan de bezetting per route en zelfs per vlucht erg verschillen. Ik zag laatst nog de loadfactor van een A330 naar Afrika met maar 24 PAX aan boord!
    Op zich doet KLM als airline het niet slecht qua passagiersnummers, maar ze hebben nog steeds teveel kosten (voornamelijk personeel) en dat drukt op de winst. Ook is de maatschappij m.i. veel te laat begonnen met investeren en innoveren. Om die achterstand in te halen wordt er nu veel uitgegeven.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet jij ook of KL het invoeren van premium economy overweegt?
     

Deel Deze Pagina