Geldigheid paspoort bij overstap Dubai

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door jvz, 3 sep 2014.

  1. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Goedemorgen, in december vlieg ik naar Kaapstad via Dubai (met Emirates). We blijven op het vliegveld tijdens de overstap. Mijn paspoort is dan ongeveer nog vier maanden geldig. Voor Zuid-Afrika is dat lang genoeg, maar kan het tot problemen leiden bij mijn overstap in Dubai?
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Als ik bij de Visumcentrale ga kijken bij transit/overstap VAE vind ik dit:

    1. Visum bij aankomst
      Geen visum benodigd voor een verblijf van maximaal 24 uur. De reiziger moet:
      • In het bezit zijn van een paspoort met een geldigheid van minstens zes maanden bij inreis, met minimaal één lege visumpagina
      • In het bezit zijn van bewijs van een retourvlucht of een vlucht naar de volgende bestemming
      • In het bezit zijn van vereiste documenten voor de eerstvolgende bestemming
    Even een nieuw paspoort aanvragen dus :).
     
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ga je in Dubai van de luchthaven af of blijf je alleen aan de 'kant' waar je aankomt en weer vertekt?
     
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    we blijven op de luchthaven Kilian
     
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Gewoon een nieuwe aanvragen. Geen gezeur en hij is tien jaar geldig! Kan je even voor uit, tenzij hij eerder vol gestempeld is :p
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zoals @Jan van Putten al aangaf, een nieuwe aanvragen. Ze mogen je namelijk weigeren voordat je aan boord stapt op de vlucht naar Dubai.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat als je airside blijft (en dus geen immigratiebeambte tegenkomt) je niet hoeft te voldoen aan de paspoorteisen voor toegang tot de VAE. Echter denk ik dat dit een duidelijk geval van better safe than sorry is dus vraag gewoon een nieuwe aan.
     
  8. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Ben zelf naar CPT geweest in december vorig jaar en bleef toen ook op het vliegveld van DXB en mijn paspoort werd niet gechecked, je hebt ook geen visum nodig als je op het vliegveld blijft.
     
  9. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Naar mijn ervaring is het dus niet nodig, maar persoonlijk zou ik ook een nieuwe aanvragen ;) Mocht zich ook maar de situatie voordoen waarbij het wel handig is, dan zit je in ieder geval goed.
     
  10. TimT0

    TimT0 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Twee keer via Doha gepaseerd en daar hebben ze het alvast niet gecontroleerd maar waarom risico nemen vraag gewoon een niuewe aanvragen ik zie geen enkel nadeel in een nieuwe ?
     

Deel Deze Pagina