Geen XP meer voor Sustainable Aviation Fuel (SAF)?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door EllenDeLing, 20 mrt 2025.

Tags:
  1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dit ook gehad met mijn laatste twee vluchten. Tijdens inchecken kun je per vlucht nu SAF toevoegen.

Dit lijkt weer een verandering te zijn. Voorheen kon je direct SAF voor je gehele boeking aanschaffen. Toen werd het per vluchtdeel, maar dat gaf bij mij nogal eens problemen. Ik moest dan voor de heenreis via de app en terugreis via de website aanschaffen. Nu lijkt het erop dat het onderdeel van je incheckproces is geworden.

Sla de stap voor aanschaf voor SAF niet over, want daarna is het mij niet meer gelukt het alsnog via de app aan te kunnen schaffen (LIS - AMS).

Ik heb net even voor mijn komende vluchten gekeken en zie der de optie om SAF aan te schaffen er niet meer tussenstaat. Dat zal dus ook tijdens inchecken moeten.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Overigens zou ik met. 2 XP 4000 Miles uitgeven aan een goed doel en dan ben je er ook…

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.954
    Trofeepunten:
    428
    Bij mij staat SAF er wel tussen maar de bedragen zijn wel anders dan een paar dagen geleden. Toen stond er nog 4 xp voor 31 euro bij, dat is nu 30 euro voor 3 xp geworden..... o_O

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Kortom: KLM IT is weer gezakt voor de A - B test :D

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    350
    Trofeepunten:
    63
    Misschien zitten ze net in een complete overhaul van het XP business model. Wat begon als een " marketing gimmick " lijkt uit te groeien tot een volwassen revenue steam door frequent flyers. Volgens mij slepen ze aardig wat centjes binnen door XP te verkopen. Het lijkt dat dit verder geprofessionaliseerd wordt?

FlyingFonz en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb wel moeite met het woord ‘professionalisering’ in één zin met het woord KLM IT :D

lloydje33, PieterPost, bernard en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    SAFs aanvragen werkt niet. Als ik het selecteer dan krijg ik een foutmelding. Geprobeerd op de website en in de app, beide werken niet. Eerst kreeg ik een optie voor 7, toen 6 en nu 12. Echt stabiel is het niet.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Werkt het niet tijdens inchecken of vooraf? Als je het vooraf niet kunt kopen, dan kan het tijdens OLCI. Echter moet je die stap dan niet overslaan, want dan kan het niet meer.

9. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Het werkte vrijdag voor ik ging vliegen niet in de app en zaterdag ochtend via de website geprobeerd en werkte ook niet. Kreeg steeds een foutmelding. Uiteindelijk tijdens de overstap op CDG werkt het weer voor mijn tweede vlucht in de app. Toch nog 6 XPs gekregen en het was de volgende dag er direct bij. Anders moest ik meestal even bellen.

10. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een multicity geboekt naar Kuala Lumpur en terug vanaf Penang, maar ik kan geen saf kopen. Op de terugweg wordt wel een deel van de trip door Singapore Airlines uitgevoerd. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ?

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Net weer ingecheckt voor een KLM-vlucht. Kon vooraf (in mijn boeking) geen SAF kopen, wel tijdens de OLCI als onderdeel van het kiezen van opties.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.409
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb dit ook, ik hoop dat ik tijdens de OCLI het wel kan kopen. Zijn er anderen hier met een soortgelijke ervaring?

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    865
    Trofeepunten:
    143
    Tip: sla deze stap niet over, want je krijgt maar één kans SAF te kopen.

Fripsmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina