Geen verlenging 50% XP

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FindingFlyer, 8 jun 2022.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Van *** **** van KLM Nederland hoorde ik vanochtend wat niemand zal verbazen : de 50% XP actie eindigt eind juni en er komt geen nieuwe actie, zolang Corona de maatschappij niet ontregelt.

    Om afscheid te nemen : einde juni run 850 eur :)

    3D1A89C6-ECC7-4670-B13B-8B2CA5CAB1F8.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2022
    bedeve, Urbanjazz, TimH en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat is wel te verwachten..er zijn hele ladingen elites bijgekomen en druk genoeg hebben ze het al...
     
    Urbanjazz en FindingFlyer vinden dit leuk.
  3. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Heb gelukkig deze maand nog drie trips met 50% XP erbij, het was leuk zolang het duurde.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2022
    Christian vindt dit leuk.
  4. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Klopt inderdaad. Ik heb die bevestiging van Flying Blue ook gehad. Alleen specifieke groepen leden in Azië krijgen een verlenging in verband met de geldende situatie daar. Maar dat gaat om relatief weinig mensen.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb voor 30 juni ook nog 2 retourtjes speciaal via CDG gedaan omwille van de 50%XP. Nu maar hopen dat het niet in de soep loopt...
     
    bedeve en FindingFlyer vinden dit leuk.
  6. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb er rekening mee gehouden door in juni 2 tripjes te doen
    AMS-CDG-DUS-AMS en AMS-CDG-BER-AMS .
    Samen goed voor 48 XP .
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  7. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Als die in soep loopt, krijg je nog wel de volle XP's als de reis minder dan twee weken eenzijdig is gewijzigd.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  8. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Dus als de vlucht korter dan 2 weken vantevoren wordt geannuleerd, dan krijg je alsnog de miles en xp’s van die geannuleerde vlucht? als dat waar is, zou ik graag willen weten op welke regel ik beroepen. Thanks
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Het gaat om de regel van "involuntary flight chance" . Onvrijwillige vluchtwijzigingen vinden plaats wanneer passagiers in het bezit zijn van een geldig ticket maar dat de vluchtmaatschappij deze niet zo uitvoert. Totaan de twee weken moet je akkoord gaan of cancellen. Als binnen twee weken van de vluchtdatum er een eenzijdige wijziging komt, dan kan je via personal assistant (Platinum) of via mail (KLM) even vragen om de XP van de originele vlucht bij te schrijven.

    Doe ik regelmatig, en is doorgaans binnen een paar uur geregeld met Ultimate.
     
  10. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Top, net PA een aanvulling gestuurd voor mijn vlucht in december!
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  11. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Soms kan je vrijwillig een "onvrijwillige gewijzigde vlucht" nemen,.
    Ik zat in mei in een vlucht die te vol bleek, maar daar kwamen ze daar pas achter toen iedereen in het vliegtuig zat. Ik ben naar de purser gegaan en gezegd: als ik zonder tussenstop een ticket krijg waardoor ik eerder thuis ben, dan wil ik wel van boord gaan. Had alleen handbagage. Dat aanbod werd in dank aanvaard, kreeg ook nog ongevraagd 150 EUR reisvoucher. Ik was eerder thuis en kreeg toch de volle XP - pas na een mailtje. Iedereen blij
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2022
  12. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ik werd een dag vantevoren op 24 december naar een vlucht gezet op 25 december die echt niet uitkwam.
    Uiteindelijk heb ik de gehele vlucht verzet naar 22 januari, heb ik dan recht op de xp’s van 25 december?
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  13. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Nee, tenminste heb nog nooit meegemaakt. De XP's zijn altijd "live" op basis van de werkelijke vlucht, niet de geplande. (Met uitzondering dus van eenzijdige wijzigingen door maatschappij zelf). Of bedoel je wat anders @WHM ?
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik neem aan dat er toch 1 iemand stond dan?

    Verder weet ik niet beter dan dat je de scanners bij de gates maar één persoon per vrije stoel aan boord laten, als je een tweede boarding pass scant voor een al vergeven stoel krijg je een seating error en ga je naar de balie. Of waren er echt 2 personen aan boord (in het vliegtuig) met hetzelfde stoelnummer?
     
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ja, dat dacht ik ook @arjen05 . Er waren dus teveel mensen IN het vliegtuig! Het vliegtuig vertrok maar niet. Het wachten was op twee mensen die op het allerlaatste moment op de vlucht waren gezet omdat ze anders VS reis zouden missen. Die kwamen eindelijk binnen, maar er was maar 1 stoel vrij.. Baas grondpersoneel kwam langs om het uit te zoeken. Op dat moment bood ik hem en purser de "DENIED" aan. De grondbaas sprong een gat in de lucht. Er was duidelijk een behoorlijke fout gemaakt. Ik snap alleen niet welke. Hij mompelde nog iets over iemand die vanwege COVID van boord moest, maar er gewoon wel was omdat ie geen covid had. Later probeerde ik na te gaan wat er zou kunnen zijn gebeurd waardoor er een persoon teveel in het vliegtuig staat. Ik kwam er niet uit.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2022
  16. Gerard

    Gerard Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    interessant! Welk mailadres gebruik je daarvoor?
     
  17. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    voor platinum is er een apart mail adres , voor ultimate ook. Ze antwoorden alleen als je een van deze twee statussen hebt. Direct contact kan ook per telefoon. Ook daar zijn speciale nummers voor.
     
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    PA zou wel dit hebben aangevraagd qua compensatie van de gemiste XP van een geplande vlucht. We zullen het wel zien. To be continued!
     
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Oh... dan moet ik dat eens gaan nazoeken. Handig om te weten.
     
  20. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    KLM heeft coulance wanneer het niet jouw fout is, dus ik denk dat je een goede kans maakt.
     

Deel Deze Pagina