Gebruik uw Miles voor CO2ZERO nu met XP?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alfa_x, 10 jan 2022.

Tags:
  1. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk !
    Ik verdien de punten het liefst ook gewoon vliegend.
    Zelf zie ik het meer als een paar extra XP omdat je toevallig toch al vliegt en je kan ze maar vast binnen hebben.
     
  2. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren gevlogen , vandaag is de 8 xp al bijgeboekt voor de SAF.
     
    noppie vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Vorige week moest ik bellen om de XP te laten bijschrijven. De dame aan de lijn zei dat er aan gewerkt wordt om het automatisch te laten gaan (rond november zei ze). Ze vertelde ook dat als je het meteen boekt, dan wordt het automatisch bijgeschreven. Doe je het later, moet je inderdaad bellen.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Wellicht is de vraag hier al voorbij gekomen maar de xp voor co2 reductie tellen niet mee voor je uxp teller?
     
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Je krijgt de UXP er ook bij :cool:

    SAF.png
     
    Dutchie, ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    De hamvraag is dan natuurlijk, of het ook met terugwerkende kracht geregeld word.
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Geen last van gehad de 2x keer dat ik ze achteraf heb bijgekocht, beide keren stonden de dag na de vlucht keurig de XP in de app.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Mijn ervaring is in ieder geval niet dat als je het meteen bijboekt, het ook meteen wordt bijgeschreven met de xp van de vlucht. Heb een appje gestuurd en werd vrij vlot gefixt.
    Het wordt ook niet meteen bijgeschreven als je het naderhand bijboekt... Dat wordt dus weer appen.
     
  9. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Interessant, ik heb klm geappt en die zeggen dat ik Flying Blue moet mailen/bellen, maar appen is “onmogelijk”…mijn vraag is dus wie jij appt of dat ik weer eens een niet zo ervaren collega aan de lijn (app) kreeg
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Oh dat is vreemd dan. Ik app met +31 20 649 0787, oftewel het officiële KLM bedrijfsaccount..
     
  11. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Nou, net gekeken, de laatste 3x CO2, bijgeboekt bij boeken, is niet bijgeschreven. Nu kap ik er echt mee :) Ga niet als een zwerver aan de lijn hangen voor 2XP. Jammer dat KLM op tech gebied echt lichtjaren achterloopt op de goedkoopste airlines.
     
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik gebruikte laatst de chat functie op de FB site. Nog sneller dan bellen. Instant bijgeschreven.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  13. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Waar heb jij een chat functie? Bedoel je de Messenger?

    Screenshot 2022-09-26 092951.png
     
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Het klopt dat techniek bij KLM een moeilijk iets is. Ik heb er gewerkt, en de complexiteit zit 'm vooral in het aan elkaar knopen van ontzettend veel ouderwetse systemen (zoals Amadeus). Dat zijn systemen die door veel maatschappijen gebruikt worden, en zo zit alles een beetje houtje-touwtje aan elkaar vast. Voorbeeld: jij boekt bij KLM maar moet omgeboekt worden en komt dan op maatschappij X/Y uit met hetzelfde ticket. Systemen zorgen daarvoor.

    Bijv. easyJet of Ryanair hebben die complexiteit niet. Die hebben hun eigen ecosysteem en werken met een paar dingen samen (zoals bagage). Maar hun ticketverkoop etc. zit gewoon lekker in een eigen jasje.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Op de website van Flying Blue staat er rechts onderin een chatfunctie upload_2022-9-28_12-27-28.png
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  16. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij is de chat functie er niet altijd, het staat tijdens kantooruren aan.
     
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ok, gaan we zo proberen. Ik heb de afgelopen 2 weken 4 retouren gehad, elk met SAF. Bij het overzicht voor de vlucht stond ook netjes 11XP ipv 10XP. Maar nu de vluchten gedaan zijn, is er gewoon 4*10XP bijgeschreven.
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Screenshot 2022-09-29 112133.png

    De chat werkt net zo goed als de KLM app.

    EDIT: Ok, ik neem mijn woorden terug. 18x 1XP bijgeschreven gekregen.

    Screenshot 2022-09-29 115131.png
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2022
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren toch maar even gebeld met de platinumlijn aangezien de xp tbv co2 niet binnen 72 uur na de vlucht waren bijgeschreven.
    Korte wachttijd van 3 minuten waarna een medewerkster het alsnog regelde. Toch weer 9 xp er bij, als je dat een paar keer per jaar hebt tikt het toch aan.
     
    lloydje33 en LordH vinden dit leuk.
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Mijn chat met KLM:
    [11:57, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: Zowel uw Miles en XP's zijn bijgeschreven.
    [13:04, 24-09-2022] Ik zie het! Maar kun je misschien uitleggen waarom ik 1 xp erbij heb, ik dacht dat het er 2 zouden zijn ivm het bedrag dat je er aan uitgeeft
    [13:23, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: U heeft 8 EUR voor SAF betaald en 4 eur voor herbebossing. Alleen voor de SAf ontvangt u ook XP.
    [13:39, 24-09-2022] Oh dat wist ik niet, de flying Blue website zegt namelijk wat anders...
    [zie afbeelding]
    [13:57, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: Ik heb geen andere informatie dan ik u heb gecommuniceerd. Ik zou aanraden via de Flying Blue website, en dan via het contact formulier, hier melding over te maken. Mijn Flying Blue colega's kunnen dit dan gelijk voor u corrigeren mocht dit mogelijk zijn.

    Bijzonder. Ga uit principe nu toch vechten voor die ene XP.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina