Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk ! Ik verdien de punten het liefst ook gewoon vliegend. Zelf zie ik het meer als een paar extra XP omdat je toevallig toch al vliegt en je kan ze maar vast binnen hebben.
Vorige week moest ik bellen om de XP te laten bijschrijven. De dame aan de lijn zei dat er aan gewerkt wordt om het automatisch te laten gaan (rond november zei ze). Ze vertelde ook dat als je het meteen boekt, dan wordt het automatisch bijgeschreven. Doe je het later, moet je inderdaad bellen.
Wellicht is de vraag hier al voorbij gekomen maar de xp voor co2 reductie tellen niet mee voor je uxp teller?
Geen last van gehad de 2x keer dat ik ze achteraf heb bijgekocht, beide keren stonden de dag na de vlucht keurig de XP in de app.
Mijn ervaring is in ieder geval niet dat als je het meteen bijboekt, het ook meteen wordt bijgeschreven met de xp van de vlucht. Heb een appje gestuurd en werd vrij vlot gefixt. Het wordt ook niet meteen bijgeschreven als je het naderhand bijboekt... Dat wordt dus weer appen.
Interessant, ik heb klm geappt en die zeggen dat ik Flying Blue moet mailen/bellen, maar appen is “onmogelijk”…mijn vraag is dus wie jij appt of dat ik weer eens een niet zo ervaren collega aan de lijn (app) kreeg
Nou, net gekeken, de laatste 3x CO2, bijgeboekt bij boeken, is niet bijgeschreven. Nu kap ik er echt mee Ga niet als een zwerver aan de lijn hangen voor 2XP. Jammer dat KLM op tech gebied echt lichtjaren achterloopt op de goedkoopste airlines.
Het klopt dat techniek bij KLM een moeilijk iets is. Ik heb er gewerkt, en de complexiteit zit 'm vooral in het aan elkaar knopen van ontzettend veel ouderwetse systemen (zoals Amadeus). Dat zijn systemen die door veel maatschappijen gebruikt worden, en zo zit alles een beetje houtje-touwtje aan elkaar vast. Voorbeeld: jij boekt bij KLM maar moet omgeboekt worden en komt dan op maatschappij X/Y uit met hetzelfde ticket. Systemen zorgen daarvoor. Bijv. easyJet of Ryanair hebben die complexiteit niet. Die hebben hun eigen ecosysteem en werken met een paar dingen samen (zoals bagage). Maar hun ticketverkoop etc. zit gewoon lekker in een eigen jasje.
Ok, gaan we zo proberen. Ik heb de afgelopen 2 weken 4 retouren gehad, elk met SAF. Bij het overzicht voor de vlucht stond ook netjes 11XP ipv 10XP. Maar nu de vluchten gedaan zijn, is er gewoon 4*10XP bijgeschreven.
De chat werkt net zo goed als de KLM app. EDIT: Ok, ik neem mijn woorden terug. 18x 1XP bijgeschreven gekregen.
Gisteren toch maar even gebeld met de platinumlijn aangezien de xp tbv co2 niet binnen 72 uur na de vlucht waren bijgeschreven. Korte wachttijd van 3 minuten waarna een medewerkster het alsnog regelde. Toch weer 9 xp er bij, als je dat een paar keer per jaar hebt tikt het toch aan.
Mijn chat met KLM: [11:57, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: Zowel uw Miles en XP's zijn bijgeschreven. [13:04, 24-09-2022] Ik zie het! Maar kun je misschien uitleggen waarom ik 1 xp erbij heb, ik dacht dat het er 2 zouden zijn ivm het bedrag dat je er aan uitgeeft [13:23, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: U heeft 8 EUR voor SAF betaald en 4 eur voor herbebossing. Alleen voor de SAf ontvangt u ook XP. [13:39, 24-09-2022] Oh dat wist ik niet, de flying Blue website zegt namelijk wat anders... [zie afbeelding] [13:57, 24-09-2022] KLM Royal Dutch Airlines: Ik heb geen andere informatie dan ik u heb gecommuniceerd. Ik zou aanraden via de Flying Blue website, en dan via het contact formulier, hier melding over te maken. Mijn Flying Blue colega's kunnen dit dan gelijk voor u corrigeren mocht dit mogelijk zijn. Bijzonder. Ga uit principe nu toch vechten voor die ene XP.