Fysieke FB kaart verdwijnt

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 3 nov 2021.

  1. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    dan zit er niks anders op dan platinum ultimate te worden ;)
     
  2. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Milage runs kan natuurlijk voorkomen worden als er een goedkope manier komt om miles/xp te kopen
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Weer een verkeerde bezuiniging. Beter was geweest als KLM/Flying Blue de leden de keuze had gegeven "wilt u voortaan uw pas enkel nog digitaal ontvangen? Dit zorgt er voor dat we veel CO2/productie besparen".

    Nu is het weer een ordinaire bezuiniging/verschraling die gebracht wordt als "milieuvriendelijk".
     
    lloydje33, Ambtenaruh, Menno en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Eerder LH, die na "klantenonderzoek" de volledige food&drinkservice eruitknalde en naar een volledig betaald format overging (klanten hadden wss geklaagd over de slechte kwaliteit), waardoor het enige verschil met een LCC nu het verzamelen van miles is.

    Of KLM zelf, met de Blue Bar & Restaurant in de non-Schengen lounge, ook zo'n succes...
     
    Carel1 en UnknownMember4379 vinden dit leuk.
  5. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Directe vluchten zijn vaak duurder. Duurzaam zijn heeft een prijs.
     
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Een InsideFlyer raadsel: "Het enige stukje frankrijk waar ik vrijwillig heen ga maar normaliter niet langer dan een paar uur verblijf."

    Jammer dat de pasjes gaan verdwijnen. Ik mis de oude pasjes trouwens, die waren veel mooier (zie mijn avatar).
     
    Menno en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Bij vluchten in economy binnen Europa heb ik de fysieke pas ook met regelmaat moeten laten zien.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik vlieg deze periode een aantal keren naar BON voor het werk. WBC vluchten zijn vanaf BRE of DUS vaak ruim 1.000 euro voordeliger, terwijl je er meer xp voor krijgt. Voor dat prijsverschil knal ik wel over de autobahn naar DUS en zit ik de paar uurtjes voor de extra vlucht en overstap wel uit. Ze zullen er bij klm vast hun redenen voor hebben, maar blijft een bizarre constructie en natuurlijk totaal niet duurzaam. Vlucht vorige week van DUS naar AMS was voor een groot gedeelte gevuld met op AMS overstappen Nederlanders.
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De reden is dat KLM ook graag Duitse passagiers vervoert. Omdat de meeste mensen graag een rechtstreekse vlucht willen, kan KLM Duitse passagiers alleen lokken door een lager tarief te rekenen dan bv Lufthansa. Dat Nederlanders dan ook vanaf Duitse luchthavens vliegen, accepteert de KLM.
     
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Voor veel bestemmingen is dat een logische manier om Lufthansa te beconcurreren, echter vliegen er naast af/klm vanuit Europa geen maatschappijen naar de Antillen. Wellicht dan deze gunstige tarieven om te proberen Duitsers van andere Caribische bestemmingen weg te lokken.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als ze iedereen 1xp hadden gegeven, hadden ze 3000 pasjes per persoon bespaard aan co2 uitstoot.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    KLM kan natuurlijk niet anders dan deze passagiers te accepteren.
    Want anders is het discriminatie als je eist dat men een Duits adres moet hebben, zeker in Europa met vrij verkeer van goederen en diensten.
    Het enige wat KLM kan doen is eisen dat je de vluchten uitvoert zoals in de boeking.
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanzelfsprekend. De winst die de KLM maakt op de Duitse passagiers zal het “verlies” op de Nederlandse passagiers die naar een Duitse luchthaven reizen meer dan goedmaken.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De uitspraak is toch geen vrijbrief om een vlucht uit Dusseldorf niet te maken en in Amsterdam op te stappen.
    Wel is het nu via deze uitspraak vastgelegd dat als je een heenvlucht niet kunt maken maar kunt aantonen binnen 24 uur alsnog naar de bestemming bent gereisd de retourvlucht wel mag gebruiken.

    Waar ik wel altijd mijn bedenkingen bij heb is dat als je uit Antwerpen komt, je daar maximaal 4 uur voor vertrek te klm treinticket kunt ophalen, dus je ook echt fysiek daat aanwezig moet zijn waarom ze zo graag een gestempeld treinticket willen hebben, al ga je op rolschaatsen naar Amsterdam, je verstoord helemaal niets in het proces. Men moet dan allemaal supervisors erbij halen bij de inchecknalie….
     
    TimH vindt dit leuk.
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Nou, op de valreep :) Toch nog een brief met nieuwe labels.
     
    Ambtenaruh, arjen05 en Carel1 vinden dit leuk.
  17. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb begrepen dat het ticket uit Antwerpen met de trein goedkoper is om Belgische klanten te lokken. Als men de trein niet zou controleren boeken Nederlanders massaal vanaf Antwerpen en kost deze actie KLM veel meer dan het oplevert. Als Nederlander zou je eigenlijk blij moeten zijn met een grote KLM die veel bestemmingen kan bedienen. Daarvoor zijn ook Belgische klanten nodig, die ook via Frankfurt of Parijs zouden kunnen vliegen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    1. Het is maar een rechtbank uitspraak (pas na een HR of HvJ uitspraak, of nadien KLM niet meer er tegenin gaat weet je meer)
    2. Er zijn prejudiciële vragen gesteld aan de Hoge Raad
    3. We gaan het zien, duurt nog wel even voordat er duidelijkheid is...

    Je kan er nog helemaal niks mee, anders dan afwachten of de uitspraak in stand blijft... en dan nog het effect op de prijzen, en eventuele aanpassingen in de voorwaarden waardoor de feiten en omstandigheden in deze zaak wellicht niet meer geheel van toepassing blijven en derhalve een nieuwe procedure gevoerd zal moeten worden om helderheid te krijgen (verwacht ik dan)...
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het punt is dat je bij een fysieke balie je 'KLM' treinticket moet afhalen. Dat kan maximaal vanaf 4 uur voor vertrek.
    Dan 'activeert' men het ticket en krijg je je Thalys treinticket en daarmee kan je naar Schiphol reizen.
    Maar waarom zou het KLM interesseren of je daadwerkelijk de Thalys neemt, of dit met de internationale trein doet, of de lokale boemel naar Roosendaal en dan met de intercity verder of met de auto, of voor mijn part met je rolschaatsen. Want je bent op het afgesproken tijd op de plek geweest om je 'vliegticket' te activeren en je verstoort voor KLM helemaal niets als je de Thalys niet neemt maar met de auto naar Schiphol gaat. (Niet dat ik dat zou willen, de trein is namelijk veel sneller).

    Het pijnpunt zit hem namelijk vooral dat de medewerkers niet standaard je kaartje 'knippen', nu zijn ze op zich wel bewust dat het moet voor KLM tickets, maar aangezien je ook een trein eerder (of later) mag nemen dan je eigenlijke ticket kom je dan gemakkelijk in de situatie dat de conducteur je wel aan boord laat, maar aangezien je niet op zijn lijst staat je geen 'bewijs' krijgt. Als je er om vraagt uiteraard wel, maar het is nu ook weer niet zo dat ze altijd actief door de trein lopen, ik doe deze trein om de week vanaf Antwerpen en bij mijn reguliere tickets wordt ik eigenlijk nooit gecontroleerd. Dus dit kan een onwetende passagier zomaar gebeuren en dan sta je bij de check in balie met niet begrijpend KLM personeel.
     
  20. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Ik wacht al een maand op nieuwe bagage labels, heb vandaag contact opgenomen met FB en begrepen dat ik ze binnen 2 weken zal ontvangen, ben benieuwd.
     

Deel Deze Pagina