Frequent Flyers - De niet zo Anonieme Alcholisten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 29 jul 2016.

  1. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Goed bezig;)
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Aww ik heb de drama gemist :(
    Over 2 weekjes in turkish airlines business (voor het eerst xD) naar istanbul.
    Lekker zuipennn!!

    Nee, grapje :( Heb dag erna meteen Quantum Mechanica tentamen @.@
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Op Aeroflot moest ik de purser tegenhouden toen ze mij een zoveelste glas cognac wou inschenken... en op Brussels Airlines kwam de purser ooit de cabine ingewandeld met een fles Laurent Perrier en verkondigde met een big smile: "er zijn er nog genoeg!"

    Niemand zegt dat je je moet lamzuipen op een vlucht, maar als ik in business of first zit en ik krijg allerlei lekkers voorgeschoteld, dan neem ik daar graag een paar glaasjes champagne of wijn, en een pousse-café bij. Ik weet ook dat ik niet moet overdrijven of ik krijg barstende koppijn. Andere mensen hebben een hogere tolerantie.

    In mijn 500+ vluchten heb ik het nog maar 1 x meegemaakt dat een dronken passagier ruzie zocht. De crew, het doelwit van haar verwijten, bleef professioneel en de dame werd tijdens een geplande tussenlanding van boord geschopt. Moet je daarom, omdat een paar idioten die niet tegen de drank kunnen, potentieel ruzie zouden kunnen maken, alle drank aan boord verbieden? Laat me hopen van niet. We leven al in een overgereglementeerde maatschappij, nog meer regelneverij erbij hoeft heus niet.

    Er werd hier eerder gezegd dat het aantal incidenten toeneemt. Het luchtverkeer is dan ook heel sterk gegroeid de laatste jaren, dus is het ergens logisch dat er ook meer incidenten zijn. Bovendien wordt elk incident via de sociale media meteen over heel de wereld verspreid. Als er 20 jaar geleden een zatte Rus op een vlucht naar Vladivostok de cabine verbouwde, was de kans klein dat iemand er hier zou van horen. Maar als vandaag een Braziliaan boven zijn theewater een stewardess onderkotst boven Guyana staat het een uur later in alle on-line kranten en forums.

    Voor mijn part mag iemand die balorig wordt door de drank een levenslang vliegverbod krijgen, maar het zou een triestige dag zijn wanneer ik in First geen hemels glaasje Dom Perignon meer kan proeven.
    10993968_10153145794104015_7442906676199797580_n.jpg
     
    Denzi, Basjep, Carel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik drink nooit een druppel alcohol in de lounge of tijdens de vlucht. Ik beschouw het als werk, en tijdens het werk drink ik niet. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een collega of klant tegenkom.

    Bovendien denk ik dat je zeker op langere vluchten (meerdere tijdzones) frisser blijft wanneer je geen alcohol drinkt. En aangezien ik altijd op de dag zelf of de dagen erna bij klanten zit, wil ik graag zo goed mogelijk uitgerust zijn.

    Voor mij is een biertje prima met collega's of klanten in de bar 's avonds. Maar niet als ik vlieg. Daar ben ik dus redelijk principieel in ;)
     
    Lionell, DirkOnTour en flykoen vinden dit leuk.
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Helaas liggen de feiten anders.

    Zie dit filmpje:

    Tussen 2007 en 2014 zijn er 28.000 incidenten aan boord geweest met passagiers die overlast geven en alcohol was daar vaak de oorzaak van. Alleen al in 2013 8000 gevallen.

    Het typische van de oersoon die alcohol inneemt is dat men het altijd over "een glaasje" heeft en alles gebagatelliseerd wordt. Ik weet niet hoeveel jij aan boord drinkt en heb er ook geen oordeel over.

    TO geeft aan belachelijke alcohol hoeveelheden te consumeren voor, tijdens en na de reis. Dit is iets wat serieus genomen moet worden en waar niet lacherig over gedaan moet worden.
     
    Lionell en high_class vinden dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je maakt me nieuwsgierig waar je antipathie vandaan komt, het lijkt diep te zitten.
     
    Denzi en RickFlyer vinden dit leuk.
  7. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Nee hoor, zit helemaal niet diep. Alcoholgebruik en alcoholmisbruik zit zo diep gebakken in onze samenleving en veel mensen hebben niet het inschattingsvermogen om te bepalen wat wel en niet kan.
    Het zal een kwestie van tijd zijn voordat er een alcohol gerelateerd ongeluk gebeurt en dan is er kans dat alcohol verbannen gaat worden.
    Mijn punt is dat het alcohol gerelateerde incidenten toeneemt en dat is een ernstige zaak. En daar past die luchtige toon niet bij zoals die van TO. Een ieder zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. En dat kun je niet met grote hoeveelheden alcohol op.
     
    Lionell en high_class vinden dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    snap de harde woorden wel. alcohol zit diep gebakken in de samenleving. van "het bloed van jezus" in de kerk tot een glaasje of een fles tijdens het avond eten. na mijn studententijd ben ik minder gaan drinken en je word toch altijd wel raar aangekeken als je geen biertje wil maar een spa rood. Het is daarnaast onomstotelijk bewezen dat alcohol schadelijk is voor oa je hersenen en dat alcohol gebruik geen taboo is omdat het zo verweven zit in de samenleving (schadelijker dan drugs). Oké nu doet de alcohol-lobby er veel aan om het goed te praten en zo is een glas rode wijn per dag goed voor je hart blablabla.

    Maar goed ik vind daarnaast dat mensen het wel zelf moeten weten, maar dan moet er niet gezeikt worden over 50 jaar, net als bij sigaretten, dat we niet wisten dat het slecht was :D
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Zoals vanavond dus; ik liep zojuist in de Schiphol lounge een collega tegen het lijf die naar Stockholm vliegt (ik ben op weg naar Kopenhagen). Even kort bijgepraat over werk en andere zaken. Ik doe dat graag nuchter.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Haha, jouw collega's/klanten zijn mischien nuchter ook leuker dan die van mij ;)
     
    Lionell, Carel1 en Wilcoleone vinden dit leuk.
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    IMG_7155.JPG

    Moest meteen aan dit topic denken:D
     
    Flying doc, Lionell, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Bax

    Bax Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ai ai ai,
    Ik vraag me af waarom ik deze (dit? Nederlands is nou eenmaal moeilijk) topic nu pas tegenkom. Normaliter kan ik alcohol kilometersver ruiken met mijn rumneusgaten.
    Ik identificeer mij volledig met de TS.
    Ik ben ook een liefhebber van ethanolische extracten, bijna een fijnproever kan ik zeggen. Moest ook wel wat verzinnen om de tijd te doden tijdens mijn meerjarig gevangenchap in Cuba.
    Het kent voor mij ook geen tijd, als ik reis is het vaak ook vakantiegericht.
    Ik heb in het verleden, ver voordat ik uberhaupt mezelf kon rekenen tot frequent flyer, gebruikgemaakt van een aantal strategieen. Van betalen voor lounge access tot een speciale maaltijdkeuze aangeven zodat je extra aandacht kreeg van het cabinepersoneel.
    Tegenwoordig gaat het allemaal wat makkelijker. Ik heb mij vaker schuldig gemaakt aan talloze gin & tonics in de crown lounge, en dat al voordat ik uberhaupt het vliegtuig instapte.
    Maargoed, ik ben een grote fan van de TS.
    Grappigste dat ik heb meegemaakt was mijn eerste bezoek aan de crown lounge. Ik deed nog bewust mijn best om schappelijk te blijven terwijl ik toekeek hoe een groepje mensen (in business suits notabene) een paar flessen van de bar namen en vervolgens verscholen in hun attachekoffers.
    lekker hardcore
     
    Lionell, Grouchy en Flying doc vinden dit leuk.
  13. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ach, ik denk dat deze gerelateerde incidenten heeft te maken met mensen die hun eigen limiet niet kunnen of gewoon een slechte dronkaard zijn.

    Ik heb weleens met @Flying doc meer dan een drankje gehad en had daarbij niet het idee dat ik persé problemen met hem moest zoeken.

    @Johan, ik reis ook wel redelijk vaak zakelijk, zo ongeveer exclusief ondertussen en ik drink wel een drankje in de lounge en/of vliegtuig. Ik beschouw mezelf met een glaasje op nogsteeds wel fatsoenlijk genoeg om met mensen normaal te kunnen praten. Ik begrijp je reservering wel, maar ga jij nou echt een slechtere indruk hebben van mensen omdat ze iets hebben gedronken?

    @Thijs1978, dit wordt inderdaad aangegeven, maar waarom moeten we dat serieus nemen? Wederom het hangt toch af van de persoon en hoe ze ermee omgaan? Als jij te veel drinkt en jezelf daardoor niet meer fatsoenlijk kan gedragen, dan is het een kwestie van tijd voordat alle 'airlines' je bannen en dan heb jij er uiteindelijk het meeste last van. Anderzijds als de TO veel kan drinken en zonder problemen vluchten heeft, waarom niet?
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  14. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Je redenatie snijdt geen hout omdat je er van uit gaat dat je beoordelingsvermogen hetzelfde is in beschonken en nuchtere toestand. Dat is helaas niet zo. Daarom vinden veel mensen ook dat ze geen overlast geven als ze gedronken hebben en zelfs heel gezellig zijn. Bovendien, denk je dat je ongevraagd constructieve feedback krijgt als je in beschonken toestand in een vliegtuig zit?


    En laten we nu zaken niet uit verband gaan halen want mijn reacties gaan over iemand die abnormale hoeveelheden alcohol consumeert en er luchtig over doet, zie openingspost. Dat is een probleem en niet OK.
     
    high_class vindt dit leuk.
  15. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Nee Thijs, je begrijpt mij verkeerd. Ik ga er vanuit dat mensen over het algemeen wel weten hoe ze zijn als ze te veel op hebben gehad. Het is dan hun eigen keus of ze wel of niet bepaalde risico's willen nemen.
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Volgens mij hebben we ons zeer beschaafd gedragen haha.:rolleyes:
     
    Lionell en Denzi vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat ik hier nog niet echt heb langskomen is het dilemma wat ik wel eens heb;
    Als ik voor het vliegen een paar biertjes drink om de tijd te doden moet ik vaak plotseling vreselijk nodig naar de wc. Dat toilet gevoel komt altijd opzetten op ongunstige momenten zoals bij het boarden of tijdens het opstijgen. Juist op momenten dat een wc niet direct voorhanden is. Omdat ik dat zo vervelend vind, drink ik eigenlijk niets een uur voor een vlucht om het te voorkomen. Op een vlucht deed de captain het riemen vast lampje pas na een goed uur vliegen uit, en toen zat ik echt met samengeknepen benen...
     
    MollyMoon en Lionell vinden dit leuk.
  18. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Het lampje blijft vaak aan zodat het personeel zich kan voorbereiden om bijvoorbeeld het eten uit te serveren.
     
  19. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Waar het mij om gaat is dat je zakelijke houding niet zou moeten stoppen zodra je in de lounge of aan boord zit. Ook al is het voornamelijk wachten, en met de laptop op schoot typen, het is en blijft werk. Voor mij hoort daar geen alcohol bij.

    En ja, ik weet dat mijn bijnaam voor sommigen bij ons op het werk "the lemonade man" is ... zolang ik nog steeds fulltime ingehuurd word zal me dat worst wezen :p
     
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Toevallig vond ik een nieuwe papierbak op mijn werk zonet op weg naar huis.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina