Frequent Flyers - De niet zo Anonieme Alcholisten

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Lionell, 29 jul 2016.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Frequent Flyer - Anonieme Alcholisten, of anders gezegd hoe je als frequent flyer makkelijk alcoholist wordt... In economy zonder toegang tot de lounge is dit natuurlijk moeilijk. Maar vanaf het moment dat je elite status hebt, dan ben je koning te rijk in een airport lounge.

    Als jullie mijn reviews lezen, of me volgen op sociale media dan hebben jullie waarschijnlijk gemerkt dat ik niet vies ben van een druppel alcohol :) Ik kan me een paar momenten herinneren, laat ik er een aantal op een rijtje zetten:
    • November 2015, mileage run naar Hawaii op de terugweg vloog ik samen met @Sanne von Kriegenbergh en Sieto richting LAX. Het was nog geen half 7 in de ochtend toen Sanne besloot om te kijken of de bar al open was in de lounge en jawel! Voor mij een paar Jack Daniels, breakfast of champions! Heerlijk geslapen naar LAX.
    • December 2015, na een vlucht van Jakarta naar Tokyo kwam ik in contact met een groep Amerikaanse mileage runners. In totaal waren we met 13 mensen en hadden genoeg elite status bij elkaar om de JAL First Class Lounge in te komen. 's Morgens om 7u waren de champagne en whisky bar al open... Het vervolg laat zich al raden! Ik kan me nog herinneren dat ik in NRT op het vliegtuig ben gestapt, maar dat is het dan ook. Ik werd een uur voor de landing in JFK wakker.
    • April 2016, Qatar F vlucht van CDG naar DOH met onderweg 4 flessen champagne achter de kiezen. Flink mijn best gedaan dus op 6 uur tijd! Nog een Jack Daniels nadien en vervolgens naar de Al Safwa lounge waar ik weer aan de champagne ging. Boarden voor de volgende vlucht in Qatar business naar Bali. 2 glazen champagne, vervolgens eten bestellen maar nooit zien komen... Wakker worden, ontbijt overslaan maar wel weer vragen om een glas rosé champagne.
    Ik kan zo nog wel even doorgaan... :)

    Hebben jullie al eens te diep in het glas gekeken voorafgaand aan een vlucht of het tijdens een vlucht te bont gemaakt? Hoe is dit toen afgelopen?
     
    MarcoK, jongesander en Flying doc vinden dit leuk.
  2. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Hmn gelukkig geen ervaring in, ik drink nl geen alcohol en gruwelijk hekel aan dronken mensen ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Haha, herkenbaar ;) . Afgelopen januari onderweg naar Abu Dhabi in F zo ongeveer de hele wijnkaart geproefd. Na een korte nachtrust realiseerde ik me voor de landing dat ik na het uitstappen direct een huurauto moest ophalen.

    Volgend weekend met een collega naar de Andere kant van de wereld. Upperdeck in een Emirates A380. Dat zal wel bar hangen worden...
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2016
    Robert.J en Lionell vinden dit leuk.
  4. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    ik vlieg alleen in Europa rond en wat alcohol betreft kan je wel zeggen dat er sinds 9/11 het een en ander veranderd is.. daarvoor full service businessclass met trolly vol rinkelende wijn flessen koffie met cognac whisky brandy you name it. Er werd toen echt gezopen voorin het vliegtuig, als er toen alcoholcontrole zou zijn nou nou. Toen de vliegtuigen leeg bleven en het grote bezuinigen begon, de bc eigenlijk uitgekleed werd of zelfs verdween ging ook de alcohol de deur uit. Of misschien is het wel de tijdgeest die veranderd is, aangeschoten of bezopen in een toestel zitten wordt niet meer geaccepteerd. Ik ben dol op een goeie fles wijn tijdens een diner maar naar mijn idee is er een plaats en een tijd voor alles en tegenwoordig is dit naar mijn idee niet meer in een vliegtuig. Sterker, sinds mijn laatste trip naar Aruba heb ik zoveel last gehad van een straalbezopen medepassagier die op het laatst in slaap viel en zijn urine liet lopen dat ik eigenlijk een voorstander ben van een algehele drooglegging van alle vluchten. liever eerder dan later.
    Enneh Lionel, 4 flessen champagne in 6 uur en daarna een jack daniels enzo, laten we dat maar op dichterlijke vrijheid houden he.......
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Sluit mij aan bij @WorldTraveller13, ik vind het bijna kansloos om te gaan drinken om het drinken. Doet mij denken aan schoolfeesten in de brugklas dat je je moest bewijzen als stoerste ventje van de klas, wie het meest op kan. Of op een andere manier "om je ticket er even uit te halen".

    Maargoed, ik drink dus nauwelijks en al helemaal niet op een vlucht. Ik geloof dat @Flying doc al een keer of tig heeft uitgelegd dat vliegen niet super gezond is (luchtdruk, weinig ruimte, lang stil zitten) en dat het uitdrogen door alcohol niet echt mee helpt.

    Conclusie, neem lekker een glaasje van die bijzondere fles x, maar niemand vind je een held wanneer je 10 flessen soldaat maakt tijdens een vlucht :)
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  6. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal mee eens en ik denk ook niet dat iemand hier "Drinkt om het drinken".

    Zelf heb ik dit jaar inmiddels op meer dan 10 intercontinentale BC vluchten gezeten waarop ik geen druppel heb gedronken. Desalniettemin houd ik op z'n tijd wel van een paar drankjes. Ongeacht of dit nu in een restaurant, club, café of op een vrijdagavond met een reisgenoot tijdens een lange vlucht is.

    Wat betreft dit topic, ik vind het een grappig idee om anekdotes op te halen. Iedereen heeft wel een leuk verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2016
    Robert.J en Lionell vinden dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Toen ik vorig jaar met deze "hobby" begon, viel me tijdens mijn eerste vluchten gelijk op hoeveel er gedronken wordt. Op ieder moment is er wel iemand aan het drinken in de lounge.

    Ik heb me eerlijk gezegd ook wel eens laten verleiden tot teveel drank inname. Maar wel altijd omdat ik aan het genieten was, waarbij ik er dan op enig moment achter kwam dat het teveel is geweest.

    Een glas champagne, goed glas wijn of een lekkere borrel vind ik echt heerlijk tijdens het vliegen. Vliegen is een feestje en op een feestje mag je wat drinken ;-).

    Maar ik merk ook wel degelijk het nadeel van alcohol tijdens het vliegen. Je kunt er knap chagrijnig en duf van worden, tenminste ik wel. Bij mijn Etihad First vlucht baalde ik aan het eind behoorlijk, kon geen boe of bah meer zeggen. Zonde natuurlijk, gelukkig was het na een kort slaapje en wat flessen water weer een stuk beter.
     
    Lionell en Robert.J vinden dit leuk.
  8. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Zakelijk reis ik voornamelijk alleen en dan ben ik toch wat op m'n hoede. Meestal drink ik 2 a 3 whisky puur of gemixed, afhankelijk van welk merk ze schenken. Maar ook ik ben niet roomser dan de paus natuurlijk :D heb een paar keer business gevlogen en dan gaat het toch ongemerkt wat harder.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik wil over het algemeen in de lounge wel wat bubbels drinken of iets anders. Maar ik kom meestal niet vroeger naar de lounge om meer te kunnen drinken. Hetzelfde in het vliegtuig, als ik avonds terugkom uit Engeland wil ik weleens een biertje pakken.

    De enige uitzondering hierbij is als ik naar KWI ga waar er een drooglegging is. Dan probeer ik een beetje voorraad op te drinken en te hopen dat het goed genoeg is voor minimaal een week :D
     
    Flying doc, Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Het is bij mij afhankelijk van wat er na landing op me staat te wachten, zoals duur van het verblijf, wel of geen autohuur, etc. Uiteindelijk is er ook weinig irritanter dan straalbezopen medepassagiers.
    Aangezien ik 9 vd 10 keer zakelijk vlieg en er in bijna alle gevallen ook een huurauto op me staat te wachten, is alcohol uit den boze. Vlieg ik terug op AMS en ben ik met de trein, dan drink ik graag een biertje. Long haul ook, maar zeker niet te veel en altijd i.c.m. water. Merk gewoon dat de jet-lag wat zwaarder is als ik het nodige heb gedronken.

    Tja, de tijden dat ik de laatste avond in Marmaris 'effe doorhaalde' omdat de bus naar het vliegveld om 6.00 uur vertrok en ik bij het opstijgen al KO lag heb ik toch wel achter me gelaten...
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2016
    MarcoK, Robert.J, Lionell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het is verleidelijk (voor mij) om de gehele wijnkaart te proberen. Start wel vaak de vlucht met een glaasje champagne en een glas wijn bij het diner. Op de vlucht van gisteren met Etihad van Londen naar Abu Dhabi in de Business Studio werd ik 'bediend' door de F&B manager die me helemaal in de watten legde. Bij elk gerecht een andere wijn. Na het dessert vond ik het wel genoeg. Ben naar het toilet gegaan en toen ik terugkwam stond er een kaasplankje klaar met een zoete dessertwijn EN een stevige port. Zou onfatsoenlijk zijn om dat te laten staan :rolleyes: Daarna wel een paar uur onder zeil geweest... ;)
     
    SVDH, lloydje33, Flying doc en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Tijdens de vlucht sla ik de drank meestal over, maar een goed glas champagne in de clublounge zoals afgelopen week in het Grand Hyatt Hong Kong sla ik niet af :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      760,3 KB
      Weergaven:
      18
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    '

    Eervolle vermelding in de mailing van deze week! :D
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Tijdens longhaul vluchten zweer ik bij water. Heel veel water. Flesjes water in een lounge die je kan meenemen zijn voor mij altijd een grote pré, zeker als de luchthaven exorbitante prijzen rekent.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja, ik heb nu helemaal een reputatie als alcoholist :D
     
    Carel1, Robert.J, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je hebt gelukkig voldoende lotgenoten haha.
     
    Carel1, Robert.J en Lionell vinden dit leuk.
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoog tijd voor een bijeenkomst in een lounge!
     
    Robert.J, lloydje33 en Flying doc vinden dit leuk.
  18. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik zag het onderwerp en wist gewoon dat dit door Lionell gestart is, kan niet ander. Ons Lionell, import Belg, ereburger van Lynchburg, grootverzuiper, wereldtitel houder knuffelsessies met Jacky D, flessefluisteraar - hij haalt het beste uit de fles naar boven - de enige captain op deze website waarbij de naam captain Jack toepasselijk zou zijn.
    Het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn, Lionell houdt wel van een drankje.


    Jack Daniels, wie is er niet groot mee geworden.
     
    RickFlyer en Lionell vinden dit leuk.
  19. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    En wie reageert er als eerste? Captain Jack, binnen twee minuten. :D Ik zat er op te wachten.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Met een glas in de hand, maar geen Jack :D
     

Deel Deze Pagina