Frequent Flyer door Silver promotion?

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door StretchMaster, 28 jul 2015.

  1. StretchMaster

    StretchMaster Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben al een tijdje aan het denken om volgend jaar echt eens te proberen om Frequent Flyer status te behalen bij M&M. Aangezien ik toch vooral binnen Europa reis, is de Silver promotion (30 vluchtsegmenten) het voordeligste om dat te doen.

    Maar mijn idee zou nu zijn om te profiteren van de Check&Go tarieven van Brussels Airlines. 69€ voor een retourvlucht is op zich niet veel, dus voor een 1000€ zou je 30 vluchtsegmenten kunnen halen.

    Wat denken jullie. Kan dit interessant zijn? Of is het vergeefse moeite?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Kan je niet beter bij een ander programma Star Alliance Gold halen?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @StretchMaster ik heb er ook eens naar gekeken, die 30 segmenten zijn enkel interessant als je véél voor je werk vliegt en dus je werkgever de vluchten betaalt. Als particulier lijkt het me niet zo interessant, ook als je aan dat lage tarief van 69 euro vliegt. Dan zit je nog aan 30 x 69 euro = 2070 euro.

    Zoals @TheFlyingDutchboy aangeeft is het misschien interessanter om via een promo bij Aegean te proberen en ik weet dat het vorig jaar mogelijk was om via Egyptair betrekkelijk goedkoop Star Alliance Gold te behalen. Ik heb de details momenteel niet bij de hand, maar ik zal vanavond eens rondkijken op een paar Duitse fora waar ze zich er regelmatig mee bezig houden. Ik laat je nog iets weten.

    Ik gebruik M&M enkel nog om miles te sparen via de Brussels Airlines Amex kaart en het schrijven van hotel reviews, miles van het vliegen zet ik er niet meer weg, want segmenten die ik vlieg binnen Europa (BRU-MAN) leveren praktisch niks op.
     
  4. StretchMaster

    StretchMaster Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    @Lionell Het is slechts 15*69 = 1035€, want 69€ is voor een heen en terug...
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    My bad, ik zat te snel te rekenen, mijn dagen als accountant zijn uit een ver verleden :D
    Dat is nog te doen, maar dan ben je Silver, als ik me niet vergis dan kan je voor iets meer geld Gold status halen.
    Ik zoek het vanavond uit!
     
  6. StretchMaster

    StretchMaster Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Top, bedankt!
     
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Begrijp ik nou goed dat je alleen om Silver te halen 1000 euro aan vluchten wil uitgeven? Dat lijkt me zonde... Bovendien zijn de voordelen bij Silver best beperkt: https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/nl/program/information?nodeid=3000542&l=nl

    Kun je beter 30 segmenten bij KLM halen voor 1500 euro. Dan heb je Gold te pakken en krijg je tenminste lounge toegang etc. Weliswaar bij een ander programma, maar als het je alleen om de status gaat...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik denk dat Aegean toch niet meer zo interessant is om Star Gold te halen... Gisterenavond even bekeken, maar het aantal miles dat je nodig hebt is flink omhoog gegaan sinds de veranderingen in het Miles & Bonus programma vorig jaar:

    upload_2015-7-29_8-11-16.png
    Het is me gisterenavond niet gelukt om snel een aantal routes in elkaar te knutselen die aan dit totaal aantal miles komen, toch niet voor een degelijke prijs...

    Ik probeer m'n Star Gold te halen via een status match: AA Plat naar Alitalia en dan naar TK Gold.
     
  9. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    TK gold voor 40.000 miles lijkt me nu de snelste manier om star gold te worden. Zij die al Aegean gold zijn, hoeven wel maar 24.000 miles te vliegen om hun kaar te behouden (of 12k & 4 Aegean vluchten). Nieuwkomers zou ik dus TK aanraden, als je al een A3 gold kaart heb, zou ik lekker daarop verdersparen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Nog een voordeel van TK Gold is dat je er twee jaar over mag doen om je status te behouden:

    'In order to re-qualify for Elite membership , Members residing in Turkey need to collect 30.000 Status Miles either within the first year or 45.000 Status Miles within 2 years of the Elite membership.
    Members residing out of Turkey need to collect 25.000 Status Miles either within the first year or 37.500 Status Miles within 2 years of the Elite membership. Otherwise, the membership status will be renewed as "Classic Plus".'
     
    flyerbe en Ipponmaster vinden dit leuk.
  11. Tom Verschueren

    Tom Verschueren Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Is dat bij M&M ook niet 2j? Heb net mijn status verlengd gekregen tot 2/18!
     

Deel Deze Pagina