Flying Dutchman magazine

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door arjen05, 29 jun 2017.

Tags:
  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hi,

    Ik heb al wat losse opmerkingen over het Flying Dutchman magazine gezien, maar wilde toch graag een topic eraan wijden, mede vanwege de extreem lakse reactie van KLM op vragen.

    In woon in Brussel en ben vorig najaar voor het eerst KL FB Gold geworden. Dat najaar heb ik één editie van Flying Dutchman magazine ontvangen. Daarna niets meer. Ik weet uit fora dat het magazine digitaal beschikbaar is, maar ook daar ontvang ik geen mails over. Daarom heb ik contact opgenomen met KLM met de vraag of er iets veranderd is, waardoor ik geen Flying Dutchman meer ontvang.
    • op 11 juni via klm.com contactformulier (verwijst naar flyingblue.com)
    • op 21 juni via Facebook messenger
    • op 26 juni nogmaals via klm.com contactformulier, nu maar kopje 'klacht' aangevinkt om in het KLM formulier te blijven
    ...en op geen enkele vraag enige reactie gehad. Wat me bevreemdt, is dat als ik vrij complexe boekingsvragen stel, die binnen 1 - 2u beantwoord worden, maar iets eenvoudigs als 'ik ontving eerder jullie magazine en sinds een halfjaar niet meer' duurt weken. Wel ontvangstbevestingen gehad, daarna niets meer.

    Dit jaar heb ik 40 segmenten KL gevlogen, Europa en intercontinentaal, dus niet echt een 'slapende klant'. Dan kun je toch -al is het uit beleefdheid- een berichtje terug sturen?
    Uit het Quality Observer programma blijkt dat details als 'werd u met uw achternaam aangesproken bij het aanmelden in de lounge' of 'was er oogcontact toen u het vliegtuig binnenliep' voor KLM van belang zijn, maar die vallen toch in het niets bij het botweg niet antwoorden op vragen?

    Ontvangen andere in het buitenland wonende FB gold / platinum nog wel het magazine en.. is dit een gezonde reactie van KLM?
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik weet ook niet wat hun beleid is..mijn vriendin krijgt al jaren dat magazine, ook als ze maanden niet vloog. Ik kreeg hem tot voorkort nooit, hoe vaak ik ook vloog. Ik had eens navraag gedaan: argument was dat er maar één per adres wordt gestuurd, OK dan. Maar sinds dit jaar krijgen we er ineens toch alle twee één (op hetzelfde adres).
     
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    ik ben er uit denk ik...ik las elders op dit forum dat je hem niet kreeg als je als taal engels had staan op je account..nu heb ik dat inderdaad begin dit jaar naar Nederlands gezet.....en nu heb ik hem opeens
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Nou.. na bijna 4 weken wachten op een reactie op mijn mailtjes en Facebookberichten heb ik gisteren het even openbaar op KLM's Facebook profiel gevraagd. Dat werd direct geliked door enkele Facebookvrienden van me en voila, binnen het uur een reactie (wel in privébericht):

    Hello Arjen, I will sent you the link where you can find the information about our Flying Dutchman Magazine . Flying Dutchman magazine is issued four times a year and sent to all Flying Blue Elite members (Flying Blue-Silver, -Gold and -Platinum members) in the Netherlands.

    https://www.klm.com/travel/nl_en/flying_blue/promotions/flyingdutchman/receive/index.htm

    If you have any other questions please let us know !


    Ik heb dit teruggestuurd:

    Hi, I've got mixed feelings about your fast reply after a public Facebook post, while my emails and PM from up to 4 weeks ago have never been answered, but thanks for the reply. I regret the decision that the magazine won't be distributed outside of The Netherlands anymore and I hope it has been a very well-considered management decision.
    Have a great weekend, Arjen

    Hiermee amen wat mij betreft. Niet dat mijn opmerkingen ergens terechtkomen; gezien de opbouw, inhoud, spelling en interpunctie in hun antwoord zit daar een stagiair te typen. Maar wel lekker internationaal om in het Engels antwoord te krijgen op een vraag, die ik in het Nederlands stelde ;)
     

Deel Deze Pagina