Flying Blue XP bij Air Europa

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door NLAviation, 31 jul 2022.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Is toch prima om via Delta te boeken dan? Pak je zoals @Godenzoon14 al zegt veel meer miles mee ook.
    Ik boek standaard DL vlcuhtnummers als dat mogelijk is, voor UXP spaar ik niet dus heb liever zoveel mogelijk miles.
    Je verdient ook nog een 46 XP, ben je alleen net geen Silver.
    Maar als je je hier aanmeld en een Accor hotelletje boekt in Colombia ben je wel Silver ;)
    https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend/partners/hotel/hotel-accor-hotels/presentation?country=NL

    Of je koopt wat duurzame brandstof bij KLM natuurlijk.
     
    Jelle vindt dit leuk.
  2. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Even off topic; zit te kijken naar hotels in Bogota: voor 58.000 Marriott punten heb je vijf nachten in het Bogota Marriott; als je wilt betalen met geld ben je daarvoor €1.100 kwijt. Dat is best een goede deal toch?
     
    EvdP vindt dit leuk.
  3. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dat is bijna 2 cent per punt - hele keurige deal, als je het mij vraagt
     
    EvdP vindt dit leuk.
  4. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Check even op Google Matrix. Daar vermelden ze wel de boekingsklasse. Ik ben recent naar Madrid (business) gevlogen en toen gaf de AirEuropa site een goedkoper ticket dan Google Matrix en dat was omdat ik een boekingsklasse kreeg die geen XP gaf (bleek achteraf).
     
  5. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heb uiteindelijk een andere vlucht geboekt:
    AMS-JFK, JFK-FLL, MIA-BOG, BOG-ATL-AMS
    Hiervan is de vlucht MIA-BOG met Latam, de rest met Delta/KLM. Krijg ik dan alleen bij de Latam vlucht geen XP en Miles voor Flying Blue? Ik vind het een beetje vreemd omdat alleen de eerste vlucht (die door KLM wordt uitgevoerd) in de KLM app verschijnt. Eerder zag ik ook de Delta vluchten.
     
  6. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Google Matrix zeker handige site. het blijft alleen verwarrend als ik Google Matrix vergelijk met Expedia geven ze allebei een andere klasse aan voor dezelfde vlucht.
    Matrix geeft klasse I aan dus wel XP en Expedia klasse O dus geen XP.
    Blijft dus nogal riskant. Probeer al enige tijd met Air Europa in contact te komen hierover maar wat een drama.
    Daarom kan ik dat risico niet nemen dus heb net een vlucht geboekt bij KLM. heen Business en terug Economy voor 284,00 euro. best een mooie prijs vind ik. toch weer 20XP erbij straks :)
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2022
  7. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dan was klasse O dus nog beschikbaar, dus ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Je kunt bij KLM altijd nog CO2 met SAF compensatie doen voor 1 XP per 10 Euro.
     
  8. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Oh dat wist ik helemaal niet dat je daarmee ook XP kon sparen.. maar ik ben niet zo van het compenseren maar meer van het uitstoten ;)
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina