Flying Blue XP bij Air Europa

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door NLAviation, 31 jul 2022.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Klopt, als ik via google naar een vlucht zoek, klik ik daarna bij de OTA's even snel op Expedia, omdat die altijd vrij duidelijk zijn met de klasse :)

    Bij Expedia vermoed ik ;)
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Let op dat je zowel bij bepaalde boekingsklassen alsook bij de hierboven genoemde vluchten geen miles en XP krijgt. Dus niet alleen het vluchtnummer!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit inderdaad even te kijken, ik zie boekingsklasse O staan.
    Precies een klasse die niet benoemd is op de website van Flying Blue

    upload_2022-8-2_19-20-40.png
    Flying blue website:
    upload_2022-8-2_19-21-26.png
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dat zal je net zien uiteraard, jammer.
     
  5. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Bij Expedia staat dus Boekingsklasse O. maar het lijkt me eigenlijk sterk dat je op deze vlucht helemaal geen XP punten spaart.
    Onlangs in mei nog via Madrid naar Barcelona gevlogen voor de F1 race en toen heb ik ook gewoon XP punten gespaard.

    Ik probeer alleen via allerlei manieren contact te krijgen met Air Europa maar tevergeefs.
    Flying blue wel gesproken maar verwijst me weer naar Air Europa.
    Blijft vreemd dat je het nergens in het boekingsproces kan terugzien.

    Ik zie trouwens op andere vluchten van Air Europa ook boekingsklasse O
    upload_2022-8-3_16-53-8.png
     
  6. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Het maakt toch uit of je boekt op een UX nummer of op een KL nummer?
     
  7. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook de 787 vlucht met boekingsklasse O geboekt en heb geen xp of miles gekregen
     
  8. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Okee wat raar!
    Vind het voornamelijk vreemd dat je op Expedia wel de boekingsklasse ziet maar op de site van Air Europa zelf niet.. daarbij zijn vluchten vanaf Madrid naar andere delen van de wereld ook boekingsklasse O in Business.. kortom eigenlijk spaar je dus geen XP punten en miles in Business maar wel in Economy.
     
  9. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Heb je toen Air Europa nog gebeld of dit gewijzigd kon worden?
    Ik lees bijvoorbeeld op internet dat dit soms mogelijk is..
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Bespaar je de moeite, FB-pagina is duidelijk. Geen verdiensten op O-Klasse, en dit is al jaren zo. Voor wie dit ooit wel gehad hebben is puur geluk. Als je wat punten aan over wilt houden, zet ze dag weg op je Delta of Air Europe account.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Geen verdienste op O klasse vind ik dan wel weer interessant.
    Kreeg laatst namelijk via KLM een leuke WBC upgrade aangeboden in die klasse.
    Dus wat bedoel je ermee?
     
  12. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Mijn vraag gaat over een vlucht met Air Europa.
    Ik wil een Business Class stoel boeken echter op Expedia staat dat het klasse O is. en als ik dan op Flying Blue kijk wordt klasse O niet ondersteund en dus geen miles en XP.
    Vreemd genoeg heeft Expedia wel die informatie maar Air Europa zelf geeft deze info niet.
    Het kan dus best zo zijn dat na boeking je wel een bepaalde klasse hebt waarbij je wel miles+XP verdiend maar dit weet je niet vooraf.
    Wat Miya zegt klopt dus wel.
     
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Dit betreft specifiek O-Klasse farebucket tickets uitgegeven door AirEuropa. KLM/AF heeft ook tickets in deze klasse (zowel reward als revenue). Op betaalde tickets van KLM/AF in O-Klasse krijg je natuurlijk wel gewoon XP/Miles.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ja maar KLM verkoopt geen tickets met Air Europa. Alleen met Air France/KLM.

    Echter doe ik de vlucht puur om miles en XP te cashen. En dan ook nog zo goedkoop mogelijk vandaar dat ik op Air Europa uit kwam business maarja in de O klasse heb. Ik er niks aan. Mochten mensen andere suggesties hebben in het weekend van 3-4 september of 10-11 september zijn altijd welkom :)
    Kan zelf weinig betaalbaars vinden op Google Flights
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik weet niet precies wat die met AE kost, maar hier een met AF voor 530 euro naar Boekarest. Heb je wel 60 ipv 30 XP.

    Klik
     
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    AE is 265 euro business retour.
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Voor 100 euro meer kan je in I klasse boeken.
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Geldt dit voor Delta Airlines ook zo?

    Als ik het goed lees wel mits juiste boeking klasse:
    • Economy (Called Comfort +) W: 100%, S: 75% ; (Called Main Cabin ) Y, B: 100%; M,H: 75%; Q, K, L: 50%; U, T, X, V: 25%; (Called Basic Economy) E: 20%
    Vlucht die ik heb gezien van Hamburg naar Bogotá in klasse K levert dus 50% op en XP. Voor m’n gevoel is dit meer dan je met KLM krijgt…
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2022
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Volgens mij zijn er bij Delta geen boekingsklassen uitgesloten, en bij Flying Blue is het van belang op wat voor vluchtnummer de vlucht geboekt is:

    Als je bij Delta boekt krijg je miles op basis van de gevlogen afstand, en in het geval van boekingsklasse K, daar dan 50% van.

    Als je bij KLM boekt op KLM vluchtnummers, dan krijg je miles op basis van de ticketprijs zonder belastingen, vermenigvuld met een multiplier die hoort bij je statusniveau (4,6,7 of 8X meen ik, respectievelijk voor Blue, Silver, Gold & Platinum)

    Als je bij KLM boekt op DL vluchtnummers, krijg je ook op basis van de gevlogen afstand miles.

    Hier moet je voor jezelf dus een berekening maken, waar je meer miles gaat krijgen. Koop jij dure eco tickets, ben je als Platinum vaak beter af om die op KL nummers te boeken. Koop je goedkope eco tickets, is het vaak raadzaam om ze op DL nummer te boeken voor meer miles.

    Zo dien je ook nog in ogenschouw te nemen of je het alleen doet voor miles, of dat je wellicht ook UltimateXP (UXP) wilt verdienen, daarvoor dien je op AF/KL nummers te vliegen.

    Wat kost het ticket van Hamburg naar Bogotá bij KLM en wat is je status niveau bij AF/KL?
     
  20. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    20/9 heen: HAM-AMS-ATL-BOG, zelfde route terug (30-10):
    Via Delta: €629 inclusief bagage
    Via KLM: Via de app niet eens te boeken
    M’n status bij klm is het laagste haha. Heb nu 52 XP, dacht wellicht met deze vlucht bijna zilver te worden, maar dat gaat dus sowieso niet op.
    Voor suggesties met andere reizen rond deze data sta ik open :)
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2022

Deel Deze Pagina